Skip to main content

Werkzaamheden Amersfoort CS 6-jul tm 18-aug - Reisplanner

  • 26 June 2024
  • 7 reacties
  • 247 Bekeken

Huidige NS info te vinden op:
https://www.ns.nl/reisinformatie/betere-reis/werkzaamheden-amersfoort.html

Hier staat: En plan je reis vooraf in de Reisplanner. Deze is drie weken van te voren helemaal bijgewerkt.
Echter, als ik een reis van Afrt naar Gouda op 16 juli inplan, om te zien hoe de bus is geregeld, dan zie ik nog steeds de gebruikelijke intercity verbinding.

Beste NS, wanneer wordt dit zichtbaar ?
Ik wil dat ook graag weten vanwege de wat mysterieuze zin “Waar het kan, zetten we bussen in.”.  Reizigers willen weten wat dat betekent.

Beste forumdeelnemers, wat is jullie ervaring met NS-info en dit soort grote werkzaamheden ?
Dan mn het vervangend vervoer (bus).

7 reacties

Reputatie 2

Goedemiddag Gerard033. Welkom in onze Community! 

Wanneer ik deze reis opzoek, zie ik dat de reisplanner inderdaad nog niet bijgewerkt is. Ik ga er achteraan en je krijgt van mij een update wanneer ik meer duidelijkheid heb. 

Groetjes, Jesse

Dankjewel Jesse, mooi om te zien dat dit wel werkt itt de klantenservice-telefoon.

Succes en hoop dat het wat oplevert :-)

Kijk aan, goed nieuws: de planner geeft inmiddels inzicht voor 16 juli !

Grappig zelfs, want via Driebergen-Zeist en niet als verwacht via Den Dolder.

Ben benieuwd.  Dank voor hulp nogmaals Jesse.

Badge +3

Ook handig dat de opstaphalte voor de snelbussen naar Driebergen-Zeist erbij staat:

Busplatform K en L, Stationsplein of P+R Piet Mondriaanplein

Benieuwd wat de bewegwijzering op het station zegt… 

Reputatie 7
Badge +2

Hangt van de bestemming af. Bussen naar Den Dolder en Driebergen-Zeist gaan van perron K+L op het Stationsplein (Busstation), bussen naar Putten, Apeldoorn en Baarn van de P+R Piet Mondriaanplein.

Aankomende bussen stoppen tot 20.00 uur op het Piet Mondriaanplein zelf, daarna op de P+R. Alle details staan hier: https://www.ns.nl/reisinformatie/betere-reis/werkzaamheden-amersfoort.html

Badge +3

Leek me ook logisch, maar als ik plan naar Gouda zie ik bussen naar Driebergen-Zeist vanaf zowel het busperron als de P+R. Kan dus zijn dat je daar ook mag instappen en vervolgens alsnog langs het busstation komt.

Reputatie 7
Badge +2

Ow ik dacht dat ze het daadwerkelijk met “of” aangaven, maar zie het nu ook in de planner ja. Die is behoorlijk in tegenspraak met wat NS op de informatiepagina meldt.

Vanaf de P+R naar Driebergen-Zeist is nogal onhandig omdat je dan eerst om het hele station heen moet rijden. Daar ben je ook wel 10 minuten mee bezig.
Maar ik zie ook bussen naar Putten en Baarn alternerend van P+R Piet Mondriaanplein en het Piet Mondriaanplein zelf vertrekken. En naar Apeldoorn wordt het nog gekker, want daar komen letterlijk alle vier de bushaltes tevoorschijn in adviezen (Busperron K+L; halte bij taxistandplaats, Piet Mondriaanplein en P+R Piet Mondriaanplein).

Vooral vanaf de halte bij de taxistandplaats richting Apeldoorn vertrekken wordt knap lastig anders.

Als ik deze benaming zo zie zijn er wat aankomst- en vertreklocaties door elkaar gehaald: “Station Den Dolder, Ri. Amf/Station uit overzijde links OV bushalte Do” komt er bijvoorbeeld uit bij het plannen van een reis naar Den Dolder.

Reageer