beantwoord

werkzaamheden den bosch-eindhoven

  • 10 August 2022
  • 6 reacties
  • 212 Bekeken

Toen enkele weken geleden gewerkt werd aan het spoor tussen Utrecht en Den Bosch liet NS weten dat er niet genoeg vervangend busvervoer zou zijn wegens tekort aan chauffeurs. Inmiddels wordt er gewerkt tussen den Bosch en Eindhoven. Hoe zit het daar nu en komende weken met vervangend busvervoer?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 10 August 2022, 12:06

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi verwarde man,

Op dit moment lijkt het erop dat ze nu wel voldoende hebben. Er wordt niet gewaarschuwd en er zijn ook geen (spits)bussen uit de planner gehaald. Er zijn voor deze werkzaamheden denk ik ook minder bussen nodig. En misschien is er ook wel meer aanbod en/of zijn er minder bussen op andere trajecten nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Over deze werkzaamheden heb ik nog niet gelezen dat er dergelijke problemen zijn met de bussen. Wel zag ik eerder iets over de bussen op traject Weesp - Utrecht Overvecht/Baarn. Daar zouden meerdere bussen zo vol geweest zijn dat ze Hilversum Media Park hebben overgeslagen.

https://twitter.com/AnnaBomhof/status/1556277632454389761

En dan zegt de webcare ook nog dat er via een pers bericht de dringende oproep gedaan is om de spits te vermijden op dit traject. Alleen in het nieuwsbericht waarnaar dan gelinkt wordt staat niets over spits mijden. Dat spitsmijadvies staat wel in het artikel over de werkzaamheden tussen Eindhoven en Boxtel.

 

Reputatie 7
Badge +1

Heb zelf toevallig hedenmorgen Ehv- BOXTe (het is niet d Bosch) gedaan en dat verliep op zich qua bus-instap, rit vlot, MAAR aan beide kanten is er wel een flink lange loopweg, in Ehv bijna ½ km.

Wel weer dat in de ogen van elke reiziger zinloze maar toch volgens NS verplichte UIT-IN(bus)UIT-INsjek aan beide kanten-welke idioot dat nou ooit heeft kunnen bedenken………

In van die andere media was er recent wel veel ophef over inzet van heel erg ver weg komende buitenlandse bussen-dus sjofeur kent geen NL en weet niks-blijkbaar hadden die klagers liever helemaal geen bus gehad, dat was voor Ede-Zeist. Maar zelfs dat is niks nieuws-was een maand of 2 geleden ook al voor den Haag_Rtdm.

Reputatie 7
Badge +1

Heb zelf toevallig hedenmorgen Ehv- BOXTe (het is niet d Bosch) gedaan en dat verliep op zich qua bus-instap, rit vlot, MAAR aan beide kanten is er wel een flink lange loopweg, in Ehv bijna ½ km.

Wel weer dat in de ogen van elke reiziger zinloze maar toch volgens NS verplichte UIT-IN(bus)UIT-INsjek aan beide kanten-welke idioot dat nou ooit heeft kunnen bedenken………

In van die andere media was er recent wel veel ophef over inzet van heel erg ver weg komende buitenlandse bussen-dus sjofeur kent geen NL en weet niks-blijkbaar hadden die klagers liever helemaal geen bus gehad, dat was voor Ede-Zeist. Maar zelfs dat is niks nieuws-was een maand of 2 geleden ook al voor den Haag_Rtdm.

Dat volgens jou idiote in en uitcheck (ik zal het maar even vertalen voor de meelezers op dit forum 😀) zorgt er gewoon voor dat iedereen het juiste bedrag betaald. Anders zou bij een busrit van meer dan 35 minuten (en dat is het al snel) de lange afstandskorting vervallen en bijvoorbeeld mensen die een dalvrij hebben en door busvervoer in de spits moeten inchecken op hoge kosten jagen. Zoals het nu eindelijk geregeld is (en NS niet vergeet de mobiele paaltjes te activeren). is het gewoon prima en betaald iedereen voor het traject wat hij/zij reist/

Reputatie 7
Badge +3

@bahnrider De NSbus is niet gratis. Voor doorgaande reizigers is dit een overstap en voor mensen die alleen op het bustraject reizen is het normale treintarief geldig. Vandaar dat in/uitchecken ook voor de bus nodig is.

Badge +3

Voor mensen die met een bus aankomen in Eindhoven zijn die paaltjes wel handig, want dan kan je meteen de stad in lopen zonder eerst naar het station te moeten en daar naar binnen de poortjes moet zien te komen om uit te kunnen checken.

Als je reis begint in Eindhoven (of Boxtel of een van de tussenliggende stations) dan kan je op zich ‘gratis’ met de bus, maar mocht er gecontroleerd worden riskeer je (net als in de trein) een boete.

Aan bussen volgens mij geen gebrek, want er is in eindhoven een ‘bufferterrein’ ingericht en de bussen die ik voorbij heb zien komen zaten zeker niet vol.

Reageer