Gisteren waren er werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, waardoor er allerlei wijzigingen waren.
Maar… waarom reden de twee treinen per uur tussen Utrecht en Bijlmer met losse stellen VIRM? Vooral de 2985 waar ik in zat was een slecht visitekaartje voor NS: solo VIRM4 met staplaatsen in gangpaden door de hele trein heen, en conducteurs die niks snapten van de materieelinzet.
Verkeerde inschatting, er zal verwacht zijn dat de meeste mensen toch zouden kiezen voor de rechtstreekse trein via Hilversum naar Amsterdam CS en daar reden dan vast langere treinen, En omdat de treinen niet verder konden dan Amsterdam Bijlmer Arena is de verwachting vast geweest dat minder reizigers daar gebruik van zouden maken.
En we weten hier allemaal dat de inschattingen qua treinlengtes en reisroutes bij eerdere werkzaamheden door de NS vaker verkeerd waren.t.o.v. de werkelijkheid.
Is het dan niet handig als materieelplanning dan ook even kijkt naar de agenda's van bijvoorbeeld Avas Live en de Ziggo Dome? Daar ga je natuurlijk geen extra treinen voor inzetten, zoals bij wedstrijden in de ArenA. Maar je treinlengte daar op aanpassen zou toch niet zo heel lastig moeten zijn? Of roep ik nu iets heel doms?
Is het dan niet handig als materieelplanning dan ook even kijkt naar de agenda's van bijvoorbeeld Avas Live en de Ziggo Dome? Daar ga je natuurlijk geen extra treinen voor inzetten, zoals bij wedstrijden in de ArenA. Maar je treinlengte daar op aanpassen zou toch niet zo heel lastig moeten zijn? Of roep ik nu iets heel doms?
Ja je roept iets heel doms. Evenementen dienen zelf bij NS aan te geven als zij verwachten dat er veel mensen met de trein gaan en er extra treininzet nodig is. De organisator wordt geacht aan die extra inzet mee te betalen. Bij verlengen van treinen is extra personeel nodig. Je zou dus moeten klagen bij de organisator.
Bijna vier dagen lang is het treinverkeer verstoord geweest tussen Amsterdam Centraal en Utrecht door technische problemen aan het spoor. Dat staat nog los van de geplande werkzaamheden van afgelopen weekend waardoor er over één spoor gependeld werd tussen Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Bijlmer. Kortom: dubbele hinder. Wellicht was er meer capaciteit gepland, maar kwam het door een combinatie van factoren niet goed uit de verf. De pendeltrein tussen Bijlmer en Utrecht vond ik goed te doen.
Verkeerde inschatting, er zal verwacht zijn dat de meeste mensen toch zouden kiezen voor de rechtstreekse trein via Hilversum naar Amsterdam CS en daar reden dan vast langere treinen, En omdat de treinen niet verder konden dan Amsterdam Bijlmer Arena is de verwachting vast geweest dat minder reizigers daar gebruik van zouden maken.
En we weten hier allemaal dat de inschattingen qua treinlengtes en reisroutes bij eerdere werkzaamheden door de NS vaker verkeerd waren.t.o.v. de werkelijkheid.
Die treinen die via Hilversum gingen naar den haag via Amsterdam zuid Schiphol leiden en nog een station.
De enigste trein naar Amsterdam cs rechtstreeks was maar enkel 4 virm of 6 bak zeldzaam
Jammer dat hier vanuit NS niet op wordt gereageerd.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.