Ik kom op de website dit bericht tegen: https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/werkzaamheden-woerden-gouda.html
Ik reis meerdere keren per week tussen Alphen a/d Rijn en Utrecht. Nu zal ik geen last van deze werkzaamheden hebben in de zin dat op dit traject de treinen blijven rijden, maar er ontstaat nu wel een ander probleem; een goot deel van de reizigers tussen Utrecht en Gouda / Den Haag zal besluiten te gaan omreizen via de trein Leiden - Alphen - Utrecht. En die treinen zitten zeker in de spits nu al erg vol (er komt geen dag voorbij dat het gangpad niet volstaat).
En nu is bij bovenstaande werkzaamheden het advies: reis om via Alphen a/d Rijn of Schiphol. Dan is het effect rond Alphen dus voorspelbaar; nóg vollere treinen, en mensen die zullen gaan achterblijven op de perrons onderweg.
Een trein bestaande uit 10 bakken SLT gaat dat denk ik niet meer trekken…. Kan de NS misschien in deze periode het DDZ materieel (liefst zo lang als de perronlengtes toestaan) terugbrengen op deze lijn? Ik denk dat de capaciteit hard nodig gaat zijn, en door de werkzaamheden is er toch materieel over op dat moment.