beantwoord

Werkzaamheden Gouda-Woerden; omreisadvies

  • 12 October 2023
  • 29 reacties
  • 587 Bekeken

Reputatie 2

Ik kom op de website dit bericht tegen: https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/werkzaamheden-woerden-gouda.html

 

Ik reis meerdere keren per week tussen Alphen a/d Rijn en Utrecht. Nu zal ik geen last van deze werkzaamheden hebben in de zin dat op dit traject de treinen blijven rijden, maar er ontstaat nu wel een ander probleem; een goot deel van de reizigers tussen Utrecht en Gouda / Den Haag zal besluiten te gaan omreizen via de trein Leiden - Alphen - Utrecht. En die treinen zitten zeker in de spits nu al erg vol (er komt geen dag voorbij dat het gangpad niet volstaat).

 

En nu is bij bovenstaande werkzaamheden het advies: reis om via Alphen a/d Rijn of Schiphol. Dan is het effect rond Alphen dus voorspelbaar; nóg vollere treinen, en mensen die zullen gaan achterblijven op de perrons onderweg.

Een trein bestaande uit 10 bakken SLT gaat dat denk ik niet meer trekken…. Kan de NS misschien in deze periode het DDZ materieel (liefst zo lang als de perronlengtes toestaan) terugbrengen op deze lijn? Ik denk dat de capaciteit hard nodig gaat zijn, en door de werkzaamheden is er toch materieel over op dat moment.

icon

Beste antwoord door iMark 12 October 2023, 16:52

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geen extra treinen maar wel langere treinen (met een ander kleurtje). Dat zou te regelen moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +2

De perrons zijn niet heel lang op die lijn, dus of meer dan vier bakken past? Ander materieel zou wel iets schelen omdat je dan op de plek van twee cabines ook reizigers kwijt kan. Maar om echt significant meer capaciteit te bieden heb je denk ik eerder hoger dan langer materieel nodig.

Zodoende dat ik in m'n eerdere post al afvroeg of dubbeldekkers op die lijn toegelaten zijn.

Perrons zijn 120 meter, dus 6 bakken SNG zou net moeten passen, 6 bakken FLIRT niet.

Reputatie 7
Badge +2

Dan zou 6 bakken SLT nog logischer zijn om efficiënt de perronlengte te gebruiken (met FLIRT en SNG zit je weer met ongebruikte ruimte aan cabines om tot 6 bakken te komen)

Reageer