beantwoord

Werkzaamheden Tilburg 14-19 augustus.

  • 27 July 2023
  • 10 reacties
  • 713 Bekeken

Reputatie 5

Op de NS-site bij werkzaamheden staat dat er van 14-19 augustus werkzaamheden bij Tilburg zijn:

 

https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor/

 

Rijden er dan helemaal geen treinen?

De informatie op de site is verwarrend. Er staat enerzijds dat er ‘van, via en naar Tilburg’ bussen rijden, maar er staat ook dat reizigers van/naar Eindhoven via 's-Hertogenbosch kunnen reizen, waarmee de suggestie wordt gewekt dat er op het traject Tilburg - 's-Hertogenbosch  wel gewoon treinen rijden.

Is bekend hoe dat precies zit?

icon

Beste antwoord door Edwin 27 July 2023, 09:18

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik heb even gekeken bij onze interne informatie, daar staat dat er snelbussen rijden tussen Tilburg en Den Bosch en stopbussen tussen Tilburg en Boxtel.

Zo ik het uitleg, is het advies om met de snelbus naar Den Bosch te gaan om van daaruit een trein naar Eindhoven te nemen.

Het van/naar/via Tilburg klopt dus wel.

Er rijden helemaal geen treinen van/naar Tilburg 

Vermoedelijk vanwege een tekort aan bussen zullen er geen snelbussen rijden van Tilburg naar Eindhoven. Omdat de afstand van Tilburg naar Den Bosch een stuk korter is dan die naar Eindhoven wordt er voor gekozen om alleen snelbussen te laten rijden naar Den Bosch omdat er dan minder bussen nodig zijn.

Van Tilburg naar Eindhoven zijn er dan twee opties:

1) Met de stopbus naar Boxtel en vandaar verder met de sprinter.

2) Met de snelbus naar Den Bosch en vandaar verder met de intercity naar Eindhoven.

Overigens spreekt ProRail over 4 dagen en niet over 6 dagen ("komende zomer gaat de reiziger slechts beperkt hinder hebben van het werk, er is slechts een buitendienststelling van het spoor van vier dagen"). Maar uit onderstaand bericht blijkt ook dat de planning een chaos is dus een slag om de arm.

https://www.prorail.nl/nieuws/aangepaste-planning-werkzaamheden-station-tilburg

Gisteren heb ik bij de reisplanner nog gekeken en stond er niets van bussen en werkzaamheden.

Ook op de site van werkzaamheden staat tussrn Breda en Tilburg er niet bij.

Dat is er opeens bijgekomen en ja, nu hebben we al tickets besteld.

Als mijn familie nu met de auto wilt gaan wil ik de tickets laten vervallen.

Dit is een uitzondering en verkeerd reisadvies.

Ik hoop op coulantie van NS

Reputatie 7
Badge +3

Ook op de site van werkzaamheden staat tussrn Breda en Tilburg er niet bij.

Er staat toch “van, via en naar Tilburg”?

Je kunt proberen rechtstreeks contact op te nemen met de klanteNService om te kijken of ze coulant willen zijn. Maar aangezien er gewoon vervangend vervoer is, is de kans klein denk ik.

Tip voor de volgende keer: koop tickets niet zover van tevoren. Heeft geen enkele zin.

 

 

Het klopt, voortaan kan ik beter wachten met een ticket te boeken.

Ik bedoel als je naar de site gaat met "werkzaamheden van NS" stond vanmiddag de werkzaamheden bij Tilburg er nog niet bij.

Wel als je zélf gaat zoeken (de omgekeerde wereld) naar "werkzaamheden bij Tilburg van 14 tot 19 augustus" kom je op de site van hierboven.

Reputatie 6

Nee zonder NS gaat het allemaal verkeerd op het spoor, en nu gaat het natuurlijk allemaal heel goed 🤣.

 

Misschien kunnen ze werkzaamheden beter op het prikbord in de kantine hangen, dan zijn ze ook aangekondigd, en dat scheelt weer sites en servers. Gratis besparingstip!

Reputatie 3

Hmm, volgens mij stonden die werkzaamheden er al een tijdje op. Vorige week heb ik ze nog gezien in ieder geval.

Reputatie 6

Zelfs als het er al langer staat, de “30 minuten extra reistijd” is natuurlijk een lachertje. Kennelijk snapt echt niemand bij NS meer hoe hun net eruit ziet.

Zelfs als het er al langer staat, de “30 minuten extra reistijd” is natuurlijk een lachertje. Kennelijk snapt echt niemand bij NS meer hoe hun net eruit ziet.

De aansluitende sprinters Den Bosch-Nijmegen, Den Bosch-Eindhoven en Breda-Dordrecht rijden wel ook in de avond om het halfuur

Maar met name Tilburg-Den Bosch-Eindhoven gaat je niet met 30 minuten extra reistijd lukken. Dat zal gauw 45-60 minuten extra worden.

Reputatie 6

Gisteren heb ik bij de reisplanner nog gekeken en stond er niets van bussen en werkzaamheden.

Ook op de site van werkzaamheden staat tussrn Breda en Tilburg er niet bij.

Dat is er opeens bijgekomen en ja, nu hebben we al tickets besteld.

Als mijn familie nu met de auto wilt gaan wil ik de tickets laten vervallen.

Dit is een uitzondering en verkeerd reisadvies.

Ik hoop op coulantie van NS

Dat klopt, bij Rijen wordt een tunnelbak geplaatst.

Reageer