beantwoord

werkzaamheden woerden-utrecht


Waarom staan de werkzaamheden tussen Woerden en Utrecht van 6 aug 01.00 t/m 8 aug 02.00 niet in de reisplanner verwerkt? Waar moet ik nu vanuit gaan?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 2 August 2022, 18:51

Bekijk origineel

15 reacties

Badge +3

Onduidelijk inderdaad, de enige melding over werkzaamheden staat in de planner bij de laatste trein tussen Utrecht en Gouda/Rotterdam (rit 588), en ik zie welgeteld één bus om 5:33 op zondag voor Utrecht - Woerden. Dan zou het dus gaan om nachtelijke werkzaamheden zonder veel treinhinder.

In het werkzaamhedenoverzicht bij Rijdendetreinen https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11706-6-augustus-2022-werkzaamheden-utrecht-gouda staat ook de IC Utrecht - Leiden niet als opgeheven.

Zou die gewoon rijden? Ik betwijfel het, want waarom zou je bussen laten rijden als een deel van de sporen gewoon beschikbaar is?

Als dit om de perronsporen op de stations tussen Utrecht en Woerden gaat dan kunnen de intercity’s naar Rotterdam en Den Haag namelijk ook rijden.

Reputatie 6

Ik ben even rond gaan bellen en het is al wel in de planner verwerkt, maar het valt niet meteen op. Normaal als je op een zaterdag kijkt voor deze route, zie je ook nog sprinters staan. Deze zijn uit de planning gehaald voor komend weekend en worden vervangen door bussen. Je ziet het niet staan bij de IC ritten van die dag omdat het geen invloed hier op zal hebben. Je kunt je rit gewoon maken met een IC en je zult niks van de werkzaamheden merken. Je kunt wel zien dat de werkzaamheden in de planner staan als je een andere rit opzoekt, zoals Woerden - Vleuten.

 

Badge +3

Dan klopt de werkzaamheden informatie niet:

  • Intercity 500 (Rotterdam C. - Utrecht C. - Zwolle - Groningen): rijdt niet tussen Utrecht Centraal en Gouda
  • Intercity 600 (Rotterdam C. - Utrecht C. - Zwolle - Leeuwarden): rijdt niet tussen Utrecht Centraal en Gouda
Badge +3

Oh, de intercity’s zijn omgenummerd?

Voor naar Rotterdam rijden ze als 7006xx. En wat is dat voor gekke prijs voor een e-ticket Weekend Vrij?

Reputatie 7
Badge +3

Zaterdag rijden er zo te zien 700500 en 700600 tussen Utrecht en Rotterdam, zondag geen 500 of 600 maar de 2800. 

Reputatie 6

En wat is dat voor gekke prijs voor een e-ticket Weekend Vrij?

Huh. Ik bedoel de prijs klopt met dat product, je betaalt dan inderdaad € 0, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je een e-ticket koopt dan. 😅 Ik zet dit even door, want dit is wat overbodig lijkt me.

Reputatie 7
Badge +3

Zaterdag rijden er zo te zien 700500 en 700600 tussen Utrecht en Rotterdam, zondag geen 500 of 600 maar de 2800. 

Aanvulling, ietwat vreemd om vanwege de werkzaamheden te zeggen dat de 500 en 600 niet rijden en die dan op zaterdag opnieuw in te leggen met een 700xxx. Dan kun je op zaterdag toch net zoals op zondag de 2800 laten rijden? Die 2800 is zaterdag zo te zien gesneuveld door het personeelstekort, maar het maakt toch niet veel uit of dat personeel de 2800 moet rijden of de 500/600? Nu heb je op zaterdag en zondag niet dezelfde vertrektijden. 

Badge +3

Huh. Ik bedoel de prijs klopt met dat product, je betaalt dan inderdaad € 0, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je een e-ticket koopt dan. 😅 Ik zet dit even door, want dit is wat overbodig lijkt me.

Dank, bij ‘Meer prijzen’ had ik inderdaad Weekend Vrij aan staan maar als je op Koop kaartje klikt krijg je natuurlijk een voltarief e-ticket (eventueel met Vroegboek/Samenreiskorting Dal).

Badge +3

Aanvulling, ietwat vreemd om vanwege de werkzaamheden te zeggen dat de 500 en 600 niet rijden en die dan op zaterdag opnieuw in te leggen met een 700xxx. Dan kun je op zaterdag toch net zoals op zondag de 2800 laten rijden? Die 2800 is zaterdag zo te zien gesneuveld door het personeelstekort, maar het maakt toch niet veel uit of dat personeel de 2800 moet rijden of de 500/600? Nu heb je op zaterdag en zondag niet dezelfde vertrektijden. 

En de (1)1700 rijdt dus ook gewoon, geen bussen nodig dus voor @Jootje71 (voor naar Woerden/Gouda en verder) 😃

Reputatie 7
Badge +3

Bussen zijn alleen nodig voor de sprinterstation van de niet rijdende 6900. De (1)1700 rijdt tussen Utrecht en Den Haag en op dat traject zijn geen aanpassingen vanwege de werkzaamhede. Zondag rijdt tussen Utrecht en Den Haag ook de 2000 nog, zaterdag niet vanwege het personeelstekort. Maar goed, dan kan misschien ook nog veranderen. 

Badge +3

Bussen zijn alleen nodig voor de sprinterstation van de niet rijdende 6900. De (1)1700 rijdt tussen Utrecht en Den Haag en op dat traject zijn geen aanpassingen vanwege de werkzaamhede. Zondag rijdt tussen Utrecht en Den Haag ook de 2000 nog, zaterdag niet vanwege het personeelstekort. Maar goed, dat kan misschien ook nog veranderen

Je kristallen bol werkt 🤣

Voor Gouda - Utrecht vandaag (zaterdag) inderdaad de (1)1700, 7006xx (kwartierdienst), en zondag de 2000 en 2800 er weer bij (10/15 minutendienst).

Zie Utrecht - Woerden/Gouda overigens niet meer staan op het werkzaamhedenoverzicht van Rijdendetreinen, maar nog wel (na invullen traject Den Haag/Rotterdam - Utrecht) https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11706-6-augustus-2022-werkzaamheden-utrecht-gouda

Badge +3

Het niet vermelden bij Rijdendetreinen is wel handig eigenlijk… want https://twitter.com/sljvalk/status/1555914541392863234

Lekker dan @NS_online geen treinen tussen Woerden en Utrecht. Man van Rotterdam naar Utrecht gebracht om er daar achter te komen dat dat alleen geldt voor #intercity. Kan dat niet wat duidelijker gecommuniceerd worden?

Reputatie 7
Badge +3

Tja, er is altijd nog het advies om de reis te plannen in de reisplanner of NSapp. Als je dat dan zie je dat er nog wel treinen rijden. 

Badge +3

Tja, er is altijd nog het advies om de reis te plannen in de reisplanner of NSapp. Als je dat dan zie je dat er nog wel treinen rijden. 

Ja precies, en (gelukkig) zonder vermelding van werkzaamheden, tenzij je naar Leidsche Rijn of zo wilt.

Waar er staat dat er geen treinen zouden rijden is mij ook een raadsel, want de info op https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor/detail?id=7002576 is ook duidelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Ik probeer me even in te leven: “er staat dat de dienstregeling tussen Utrecht Centraal en Woerden is aangepast en dat er bussen rijden. Oh, shit dan rijden er dus geen treinen tussen Utrecht en Woerden en kan ik niet met de trein vanuit Rotterdam naar Utrecht.

De info op de NS kan wel wat duidelijk, niet alleen dat vage “de dienstregeling is aangepast” aangeven, maar zeggen wat er aangepast is, bv dat er alleen minder treinen rijden, of minder intercity treinen en geen sprinters. Dit is een klacht die ik langer heb.

Wat dat betreft is de informatie bij Rijdendetreinen duidelijker, en die komt ook gewoon bij NS vandaag. Daar staat welke treinseries niet rijden en of dat op het gehele traject is of op een gedeelte. Dan moet je natuurlijk wel weten welke treinseries er normaal rijden om te weten wat er dan nog wel blijft rijden als niet alle treinen geschrapt worden. Hoewel die info voor vandaag tussen Rtd en Ut niet klopte, de 500 en 600 zouden niet rijden, dan denk je dat 2800 rijdt. Mis want die sneuvelde vanwege het personeelstekort, dus werden er vervangende 500 en 600 treinen ingelegd onder nummer 7005xx/7006xx. Dus reden de 500 en 600 eigenlijk toch. 

Het advies wat wel altijd klopt is “Plan je reis vanaf 10 dagen voor vertrek met de reisplanner voor het meest actuele advies.” Oh wacht, NS ‘manipuleert’ de reisplanner wel eens door bv bussen op een bepaald tijdstip niet weer te geven in die reisplanner terwijl ze wel gewoon rijden. 😁

Reageer