Skip to main content

Er staan een hoop werkzaamheden gepland voor in de nacht in Augustus.

 

7 Augustus 00:10 tot 7 Augustus 01:50: Bergen op Zoom - Vlissingen

7 Augustus 23:45 tot 8 Augustus 01:50: Bergen op Zoom - Vlissingen

20 Augustus 00:01 tot 20 Augustus 00:55: Kruiningen-Yerseke - Vlissingen

20 Augustus 00:10 tot 20 Augustus 01:45: Bergen op Zoom - Vlissingen

21 Augustus 00:10 tot 21 Augustus 01:45: Bergen op Zoom - Vlissingen

22 Augustus 00:01 tot 22 Augustus 00:55: Kruiningen-Yerseke - Vlissingen

22 Augustus 00:10 tot 22 Augustus 01:45: Bergen op Zoom - Vlissingen

 

Dat zijn 7 relatief korte werkzaamheden zonder enige effect op de dienstregeling (naast 1 avondtrein naar Vlissingen die niet rijdt), maar voor wat?

Om het spoor te verbeteren zodat die werkzaamheden later niet meer nodig zijn.


Dit zijn werkzaamheden welke plaatsvinden terwijl er toch al geen treinverkeer is, alleen tot officiële einde reizigersdienst staat als werkzaamheden aangegeven. Wat er verder snachts gebeurt heeft toch geen inpakt op het reizigersvervoer. De werkzaamheden zijn klaar voor aanvang reizigersdienst in de ochtend.


Om het spoor te verbeteren zodat die werkzaamheden later niet meer nodig zijn.

Dat spoor in Zeeland moet zo langzamerhand toch wel van superkwaliteit zijn nadat er jarenlang te pas en te onpas werkzaamheden zijn geweest.


Om het spoor te verbeteren zodat die werkzaamheden later niet meer nodig zijn.

Dat spoor in Zeeland moet zo langzamerhand toch wel van superkwaliteit zijn nadat er jarenlang te pas en te onpas werkzaamheden zijn geweest.

Dat vooral... Daarom stel ik de vraag ook, er zal vast een goede reden voor zijn want anders wordt het niet gedaan (mag ik hopen)

 

De werkzaamheden zijn klaar voor aanvang reizigersdienst in de ochtend.

Dat is wat er staat, maar dat hoeft nog niet te gebeuren 😉.

 

(De inhoud en opmerkingen in dit bericht zijn bedoeld als grap en dienen niet serieus te worden genomen. Het doel was om een luchtige en humoristische toon te brengen. Mocht dit op enige wijze als ongepast of verwarrend zijn ervaren, bieden wij onze oprechte excuses aan. Humor kan soms verkeerd overkomen en dat was absoluut niet de bedoeling. Wij waarderen uw begrip en geduld.)


 

De werkzaamheden zijn klaar voor aanvang reizigersdienst in de ochtend.

Dat is wat er staat, maar dat hoeft nog niet te gebeuren 😉.

U heeft alweer een slok azijn op, probeer eens een goed glas wijn (als dat al mag op je leeftijd) dan zie je het allemaal wat positiever in. Probeer niet werkelijk elk topic in het negatieve te trekken.

Maar goed, ik heb al weer spijt dat ik je (het juiste) antwoord heb gegeven op je vraag....  


 

De werkzaamheden zijn klaar voor aanvang reizigersdienst in de ochtend.

Dat is wat er staat, maar dat hoeft nog niet te gebeuren 😉.

U heeft alweer een slok azijn op, probeer eens een goed glas wijn (als dat al mag op je leeftijd) dan zie je het allemaal wat positiever in. Probeer niet werkelijk elk topic in het negatieve te trekken.

Maar goed, ik heb al weer spijt dat ik je (het juiste) antwoord heb gegeven op je vraag....  

Jij bent anders ook goed op dreef, maar goed ik heb het berichtje aangepast zodat het duidelijk is dat het een grapje (met knipoog) was.

 

Mijn nederige excuses dat het niet duidelijk genoeg was.


Dat vooral... Daarom stel ik de vraag ook, er zal vast een goede reden voor zijn want anders wordt het niet gedaan (mag ik hopen)

Kijk eens bij ProRail bij de spoorwerkcheck. 

https://spoorwerkinmijnbuurt.prorail.nl/viewer/Index.html?viewer=Omwonenden&postcode=4421BX&huisnummer=118  (zomaar even een willekeurig adres ingevuld langs het spoor).

 

Dan zie je bv (meerdere) meldingen als dit gedurende de periode in augustus:

 

 

Dit soort werkzaamheden worden overal het hele jaar door vaak 's nachts gedaan. Als je in die kaart naar andere delen van het land gaat zie je deze “Ballast werkzaamheden” op meerdere plekken in de nachtelijke uren. ‘s Nachts heeft het treinverkeer er geen of slechts minimaal hinder van. 


Dat vooral... Daarom stel ik de vraag ook, er zal vast een goede reden voor zijn want anders wordt het niet gedaan (mag ik hopen)

Kijk eens bij ProRail bij de spoorwerkcheck. 

https://spoorwerkinmijnbuurt.prorail.nl/viewer/Index.html?viewer=Omwonenden&postcode=4421BX&huisnummer=118  (zomaar even een willekeurig adres ingevuld langs het spoor).

 

Dan zie je bv (meerdere) meldingen als dit gedurende de periode in augustus:

 

 

Dit soort werkzaamheden worden overal het hele jaar door vaak 's nachts gedaan. Als je in die kaart naar andere delen van het land gaat zie je deze “Ballast werkzaamheden” op meerdere plekken in de nachtelijke uren. ‘s Nachts heeft het treinverkeer er geen of slechts minimaal hinder van. 

Ah top, bedankt voor het antwoord, kan het inmiddels niet meer als beste antwoord selecteren (al is dat het wel). Gebeurd dit vaak op een traject of is dat vaak alleen na grote werkzaamheden?


Geen idee hoe vaak het gebeurt, maar dit moet eens in de zoveel tijd. Net als bv rails slijpen met een slijptrein. Dit is gewoon regulier onderhoud, net als dat je bv bij je fiets regelmatig je ketting moet smeren en je banden wat oppompen. 

Ik woon zelf dicht bij het spoor hier in Leiden en in het verleden kreeg ik een brief in de bus wanneer er dergelijke werkzaamheden zouden plaats vinden zodat je weet dat er wat geluidsoverlast kan zijn. En een enkele keer vergat ProRail zo'n brief te versturen en werd ik er midden in de nacht wakker van. Sinds een paar jaar sturen ze geen brief meer maar kun je je inschrijven om een mail te ontvangen. Ik woon nu ruim 30 jaar hier langs het spoor en heb denk ik in die tijd misschien iets van 10 keer zo'n brief ontvangen. Nu is het wel zo dat toen ik hier in 1990 kwam wonen net het hele spoor nieuw en verhoogd en met 4 sporen ipv de eerdere 2 werd aangelegd. Bij ouder spoor zal er wellicht vaker en eerder allerlei kleine werkzaamheden zijn. 


Ik woon zelf dicht bij het spoor hier in Leiden en in het verleden kreeg ik een brief in de bus wanneer er dergelijke werkzaamheden zouden plaats vinden zodat je weet dat er wat geluidsoverlast kan zijn. En een enkele keer vergat ProRail zo'n brief te versturen en werd ik er midden in de nacht wakker van. Sinds een paar jaar sturen ze geen brief meer maar kun je je inschrijven om een mail te ontvangen. 

Ik woon zelf vlak bij het spoor in Den Bosch en al jaren krijg ik daar geen brieven meer over. Komende week zijn er bij ons 's nachts ook weer slijpwerkzaamheden, laswerkzaamheden en onderhoud aan wissels. Ik heb er overigens nooit iets van gemerkt ook niet toen ik nog wel brieven kreeg.


Ik woon zelf dicht bij het spoor hier in Leiden en in het verleden kreeg ik een brief in de bus wanneer er dergelijke werkzaamheden zouden plaats vinden zodat je weet dat er wat geluidsoverlast kan zijn. En een enkele keer vergat ProRail zo'n brief te versturen en werd ik er midden in de nacht wakker van. Sinds een paar jaar sturen ze geen brief meer maar kun je je inschrijven om een mail te ontvangen. 

Ik woon zelf vlak bij het spoor in Den Bosch en al jaren krijg ik daar geen brieven meer. Komende week zijn er bij ons 's nachts ook weer slijpwerkzaamheden, laswerkzaamheden en onderhoud aan wissels 

Tja, brieven zijn slecht voor het milleu 🤪 (mailtjes niet blijkbaar), ik woon ook heel dicht bij het spoor zover ik weet nooit brieven ontvangen.


Ik woon zelf dicht bij het spoor hier in Leiden en in het verleden kreeg ik een brief in de bus wanneer er dergelijke werkzaamheden zouden plaats vinden zodat je weet dat er wat geluidsoverlast kan zijn. En een enkele keer vergat ProRail zo'n brief te versturen en werd ik er midden in de nacht wakker van. Sinds een paar jaar sturen ze geen brief meer maar kun je je inschrijven om een mail te ontvangen. 

Ik woon zelf vlak bij het spoor in Den Bosch en al jaren krijg ik daar geen brieven meer. Komende week zijn er bij ons 's nachts ook weer slijpwerkzaamheden, laswerkzaamheden en onderhoud aan wissels 

Ik weet niet meer precies wanneer ProRail overgestapt is van de brieven naar de e-mailservice. Als ik zo probeer terug te denken misschien iets van 7 a 8 jaar of zo. Ik heb de brieven in ieder geval nog wel een tijd gehad in mijn huidige woning, en hier woon ik sinds 2007. 


Tja, brieven zijn slecht voor het milleu 🤪 (mailtjes niet blijkbaar), ik woon ook heel dicht bij het spoor zover ik weet nooit brieven ontvangen.

Die brieven worden ook al een aantal jaar niet meer verstuurd en werden ook alleen verstuurd naar adressen van woningen die tot 300 meter van het spoor staan. Dit vanwege de mogelijke geluidsoverlast die die bewoners kunnen ondervinden.

In mijn vorige woning hoorde ik nooit iets van de nachtelijke werkzaamheden, had daar ook omdat mijn slaapkamerraam daar op de begane grond direct aan de straatkant was het raam nooit 's nachts open. In mijn huidige woning heb ik het slaapkamerraam wel vaker open 's nachts en qua ligging is dat ook wat ongunstiger qua geluiden vanaf het spoor.

Als ik van tevoren weet dat ze 's nachts gaan werken, vooral slijpen, dan doe ik dat raam 's nachts dicht. De ene keer dat ProRail geen brief had gestuurd (in de tijd dat ze nog wel brieven verstuurden) werd ik rond half 4 's nachts van die slijpgeluiden, Reden die ProRail gaf voor het niet versturen van een brief was dat die betreffende werkzaamheden tussendoor ingelast waren. Ze wisten me toen wel ook gelijk te vertellen dat er toen iets van een maand later er weer werkzaamheden zouden zijn, die waren om het perron op te hogen. Maar dat maakte beduidend minder geluid dan de rails slijpen. Dat zal dan denk ik in 2017 zijn geweest, want gezien wat oude berichten van mijzelf hier op deze community gebeurde dat ophogen dat jaar. 

Edit, ik vond zelfs nog een oude tweet van mij aan ProRail, inderdaad 2017. En had toen wel van andere geplande werkzaamheden brief ontvangen, 


Reageer