Dag,
Zondag 8 mei om 11.30 uur wil ik van Heerenveen naar Amsterdam Zuid, er staat alleen in Zwolle werkzaamheden en een storing, betekend dat de treinen dan niet rijden? Of een vertraging?
Dag,
Zondag 8 mei om 11.30 uur wil ik van Heerenveen naar Amsterdam Zuid, er staat alleen in Zwolle werkzaamheden en een storing, betekend dat de treinen dan niet rijden? Of een vertraging?
De treinen rijden wel. Er zijn feitelijk ook geen werkzaamheden op uw traject; die zijn er tussen Meppel en Groningen. De melding is een waarschuwing dat de treinen drukker kunnen zijn doordat veel reizigers tussen Zwolle en Groningen zouden kunnen besluiten om te reizen via Leeuwarden in plaats van met de treinvervangende bussen te reizen.
Kortom, u kunt de treinen nemen die in de reisplanner verschijnen, maar houdt u rekening met een drukke trein.
;-)
De melding is ook weer fijn verwoord (oorzaak en gevolg verwisseld)
Door grote drukte: tussen Zwolle en Leeuwarden rijden er kortere treinen dan gebruikelijk.
De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)
De melding is een waarschuwing dat de treinen drukker kunnen zijn doordat veel reizigers tussen Zwolle en Groningen zouden kunnen besluiten om te reizen via Leeuwarden in plaats van met de treinvervangende bussen te reizen.
Sterker nog, het is een advies in de reisplanner:
Om vervolgens bij datzelfde advies te adviseren het advies niet op te volgen:
Als je geen vrij reizen hebt, kun je zeker het beste niet via Leeuwarden omreizen, kost meer.
Als je geen vrij reizen hebt, kun je zeker het beste niet via Leeuwarden omreizen, kost meer.
Het is niet het meest logische advies, en des te vreemder dat het dus zelfs ondanks afraden van NS wel in de planner verschijnt.
Nu staat ook het traject Meppel-Leeuwarden aangemerkt als werkzaamheden, alleen om binnen het reisadvies over Leeuwarden te waarschuwen niet via Leeuwarden te reizen.
Met als gevolg dat mensen (zoals ook TS) tussen Leeuwarden en Zwolle onterecht denken dat ook daar werkzaamheden zijn:
Kennelijk komen er tussen Zwolle en Meppel vandaag ook nog herstelwerkzaamheden bij. Het is een flessenhals in het verkeer met Noord-Nederland. Bommel heeft hier geen zin in en blijft vandaag thuis, met uw welnemen .
Haha, ja dat komt nog weer bovenop dit alles. Vanuit Assen dus eerst met de bus naar Meppel, en daar overstappen op de bus naar Zwolle.
En tot overmaat van ramp ook nog een tekort aan bussen:
Dat thuisblijven is een prima idee.
Dat er een tekort aan bussen zou ontstaan kon een klein kind nog voorzien. Als je het hele traject van meer dan 70 kilometer van Assen tot Zwolle met bussen moeten regelen heb je zoveel bussen nodig dat die niet aan te slepen zijn. Wat een totale domheid weer.
Er waren oorspronkelijk alleen maar bussen gepland tot aan Meppel en niet tussen Meppel en Zwolle. Maar opeens stonden er een dag van tevoren herstelwerkzaamheden tussen Meppel en Zwolle in waar dus ook bussen voor nodig zijn. Ja, dan heb je meer bussen nodig of als die er niet zijn omdat er elders ook veel bussen nodig zijn moeten de wel aanwezige bussen verdeeeld worden. En dan krijg je dus dit.
De melding is ook weer fijn verwoord (oorzaak en gevolg verwisseld)
Door grote drukte: tussen Zwolle en Leeuwarden rijden er kortere treinen dan gebruikelijk.
Op Twitter wordt nu op een vraag hierover aangegeven:
“Er worden kortere treinen ingezet door de werkzaamheden, omdat er ook werkzaamheden zullen zijn aan het perron van station Meppel. Hierdoor kunnen we geen lange treinen inzetten.”
Maar over de werkzaamheden aan het perron van Meppel vind ik niets terug op https://www.prorail.nl/nieuws/werkzaamheden-meppel-groningen
IC 658 rijdt met 2x ICM-4 vanuit Leeuwarden (zou eigenlijk een VIRM-6 zijn), dus dat valt wel mee.
Je bedoelt IC 700658 (tot Meppel) https://treinposities.nl/ritinfo/20220507/700658
De melding is ook weer fijn verwoord (oorzaak en gevolg verwisseld)
Door grote drukte: tussen Zwolle en Leeuwarden rijden er kortere treinen dan gebruikelijk.
Op Twitter wordt nu op een vraag hierover aangegeven:
“Er worden kortere treinen ingezet door de werkzaamheden, omdat er ook werkzaamheden zullen zijn aan het perron van station Meppel. Hierdoor kunnen we geen lange treinen inzetten.”
Maar over de werkzaamheden aan het perron van Meppel vind ik niets terug op https://www.prorail.nl/nieuws/werkzaamheden-meppel-groningen
Er wordt door NS helaas wel vaker een loopje met de waarheid genomen. Na het debacle van 3 april wordt dit denk ik de Zwarte Zaterdag voor de NS. Overigens als er wel perronwerkzaamheden gepland zouden zijn, zou je deze door de onverwachte herstelwerkzaamheden natuurlijk moeten afgelasten.
Pro Rail plant volgens mij veel te veel werkzaamheden tegelijkertijd en bij de minste verstoring elders zijn de problemen niet meer te overzien, zoals nu dus in het noorden van het land gaande is.
Vooruit dan maar, met zijn allen op naar Leeuwarden…
https://nieuws.ns.nl/station-leeuwarden-groene-poort-naar-bosk
Wie komt met het openbaar vervoer waant zich door een groene poort op het station.
Op Twitter wordt nu op een vraag hierover aangegeven:
“Er worden kortere treinen ingezet door de werkzaamheden, omdat er ook werkzaamheden zullen zijn aan het perron van station Meppel. Hierdoor kunnen we geen lange treinen inzetten.”
Maar over de werkzaamheden aan het perron van Meppel vind ik niets terug op https://www.prorail.nl/nieuws/werkzaamheden-meppel-groningen
Er wordt door NS helaas wel vaker een loopje met de waarheid genomen. Na het debacle van 3 april wordt dit denk ik de Zwarte Zaterdag voor de NS. Overigens als er wel perronwerkzaamheden gepland zouden zijn, zou je deze door de onverwachte herstelwerkzaamheden natuurlijk moeten afgelasten.
Pro Rail plant volgens mij veel te veel werkzaamheden tegelijkertijd en bij de minste verstoring elders zijn de problemen niet meer te overzien, zoals nu dus in het noorden van het land gaande is.
Voor zover ik weet zijn alleen in Hoogeveen zijn er werkzaamheden aan de perrons en het station gepland.
Overigens heb ik niet het idee dat de geplande treinen vanuit Leeuwarden veel korter zijn dan anders, die worden veelal al met een enkel stel ICM gereden. Dus ik vraag me sowieso af hoe men bij kortere treinen komt. Het zal wel een stuk drukker worden omdat reizigers vanuit Groningen (zowel de Sprinters als Intercity's) met de Intercity's uit Leeuwarden vanaf Meppel verder naar Zwolle moeten. Athans, zo staat het in de planner.
Dat vandaag alles helemaal in de soep liep geeft maar weer aan hoe kwetsbaar de verbinding tussen Meppel en Zwolle is, bij het minst of geringste ligt het hele noorden eruit. De dan al geplande werkzaamheden werken ook niet bepaald mee bij het inzetten van bussen.
Het wordt steeds ‘leuker’… https://twitter.com/NS_online/status/1523004169803554818
Als je de reis opzoekt in de reisplanner krijg je beide opties te zien in verband met de werkzaamheden omdat het qua reistijd niet heel veel uitmaakt. Als je via Assen wilt, kan je bij "Opties" aangeven dat je via Assen wilt reizen. ^RZ
Wie dat bedacht heeft (een computer?) mag op de schroothoop…
Het advies is om te plannen via Assen, dus zul je dan inderdaad bij Opties Assen als via station moeten ingeven. Natuurlijk kun je ook dat advies negeren en via Leeuwarden gaan reizen, maar tenzij je vrij reizen hebt met abonnement betekent dat wel extra betalen, want omchecken in Leeuwarden naar Arriva. Misschien zou dat er ook bij moeten, nu denken mensen dat ze via Assen moeten en niet via Leeuwarden mogen. Als je wil kun je gewoon via Leeuwarden, maar je moet dan wel weten dat het zijn dat je reis dan meer kost.
Ondertussen…
Oh? Daar moet toch staan “Zodra we meer weten vertellen we het je?”
Heb ook niet het idee dat Utrecht Centraal ontruimd is of zo, want dan zou het drukker zijn op social media.
En dat duurt dan tot middernacht? Interessant… Bij 112 een P2 melding dus dat zal wel meevallen.
Edit: Loos alarm dus, geen verdachte dingen gevonden.
Humor van een een ‘gestrande’ reiziger op Twitter:
Sinds wanneer is daardoor het hele trein verkeer ontregeld??? Sta nu in een plaats waarvan ik überhaupt niet weet wat het is en ik kan nergens meer heen
Maar serieus, zou het lukken om de stationshal op Utrecht Centraal te ontruimen?
Dus Burger King en Doner Company ook spontaan gesloten? En mijn Leonidas bonbons (binnen de poortjes) voor moederdag dan?
De politie gaf al aan dat het om een achtergebleven koffer ging.
Bij bedienen van de (openbare) brandmelders op de Traverse (geen idee waar die zich bevinden, gelukkig maar want wil niemand op het idee brengen om Utrecht Centraal te ontruimen)
.. of een ‘vlam in de pan’ bij Burger King gebeurde ooit hetzelfde.
Totale evacuatie dus, de poortjes gaan open ‘inchecken niet mogelijk’ en bij de uitcheckzijde staat dan ‘verlaat direct het station’ maar volgens mij kan je dan toch nog wel uitchecken.
Hou me er niet aan, maar scheelt weer gedoe met de Klantenservice natuurlijk.
De politie gaf al aan dat het om een achtergebleven koffer ging.
Oh, heet het tegenwoordig TEV i.pv. EOD? Weer wat geleerd
De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)
Het staat er nog steeds op Teletekst 751 (en overal eigenlijk)
De treinen zijn erg druk, dus daarom maken we ze korter. Het staat er echt. Graag feliciteren wij @NS_online met dit nieuwe dieptepunt.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.