beantwoord

werkzaamheden zondag 8 april heerenveen naar amsterdam zuid



Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Oh, heet het tegenwoordig TEV i.pv. EOD? Weer wat geleerd 😅

Ja, was ook nieuw voor mij. 

Maar gelukkig weer loos alarm, misschien weer een sukkel die zijn koffer is vergeten. Ik heb het een keer gehad op het oude station Delft. Samen met een collega kwam ik op het perron aan om op de trein richting Leiden te wachten, we waren wat vroeg dus gingen nog even zitten op een bankje wat tegen de muur van het stationsgebouw stond. Op het moment dat we gaan zitten kijk ik naast me en daar staat een grote rolkoffer, echt een flink formaat en niemand erbij. Mijn collega en ik keken elkaar aan met zo'n blik van oh oh. Kort daarvoor waren er al meerdere meldingen van verdachte pakketjes en achtergelaten koffers geweest waardoor het treinverkeer lang ontregeld was, allemaal loos alarm. We hadden zoiets van, dit is verdacht maar als het weer loos is dan zijn we voorlopig nog niet thuis. Echt lang hoefden we niet te denken want misschien 20 tot 30 seconden nadat we die koffer zagen kwam er een Aziatische man uit het stationsgebouw naar de koffer. Hij zag ons kijken en verklaarde (in het engels) dat hij bij het loket een kaartje had gekocht en dat hij de koffer bij het bankje had laten staan omdat die zo zwaar was. Wij gaven aan dat dat niet zo handig was, want als het langer had geduurd hadden we het gemeld als een verdachte koffer en dat hij dan waarschijnlijk zijn vlucht vanaf Schiphol (want daar moest hij naartoe) zou hebben gemist. Daar had hij even niet aan gedacht. 

Reputatie 7
Badge +3

De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)

Het staat nog steeds op Teletekst 751 (en overal eigenlijk)

 

De treinen zijn erg druk, dus daarom maken we ze korter. Het staat er echt. Graag feliciteren wij @NS_online met dit nieuwe dieptepunt.

Maar als ik zo even een paar treinen van vandaag met die van vorige week zaterdag te vergelijk zie ik eerlijk gezegd niet dat er kortere treinen rijden dan gebruikelijk. Nu duren de werkzaamheden nog tot de 23e dus dat van die kortere treinen kan ook later nog komen, maar even een eerste steekproef met de planning op maandag levert ook niet echt kortere treinen op. 

Badge +3

Het wordt een grote puinhoop morgen (moederdag), gegarndeerd!

We kunnen je in ongeveer 3½ uur wel van Groningen naar Den Haag vervoeren… 🤣

En dan ooit binnen 5 uur van Amsterdam naar Berlijn (met een trein)?

 

 

De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)

Het staat er nog steeds op Teletekst 751 (en overal eigenlijk)

 

De treinen zijn erg druk, dus daarom maken we ze korter. Het staat er echt. Graag feliciteren wij @NS_online met dit nieuwe dieptepunt.

Dit is een dieptepunt in de communicatie, die sowieso al jaren van zeer dubieuze kwaliteit is. 

Reputatie 7
Badge +1

De afdeling Communicatie heeft een geheel eigen logica en begrippenkader, ;-)

Het staat er nog steeds op Teletekst 751 (en overal eigenlijk)

 

De treinen zijn erg druk, dus daarom maken we ze korter. Het staat er echt. Graag feliciteren wij @NS_online met dit nieuwe dieptepunt.

Dit is een dieptepunt in de communicatie, die sowieso al jaren van zeer dubieuze kwaliteit is. 

 

Ik zag het gisteravond ook. NS bevindt zich op een heel hellend vlak peil naar beneden. De ellende die de afgelopen 1½ maand, beginnend op 3 april, over de reiziger is uitgestort is van een treurniswekkend niveau. Als je als bedrijf nog enigszins serieus genomen wil worden moet je vooral bovenstaande berichten verspreiden. Wat een ongelooflijke afgang. 

Tsja, dit zijn de komische berichten die je soms tegenkomst sinds verstoringsinformatie strak gestructureerd moet zijn terwijl de keuzes te beperkt zijn. Als je begrijpt hoe het bericht tot stand komt, is het best logisch. Maarja……… het OV zou geen studie moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Het was in ieder geval erg gezellig tussen Meppel en Zwolle gisteren:

Reputatie 7
Badge +3

Tsja, dit zijn de komische berichten die je soms tegenkomst sinds verstoringsinformatie strak gestructureerd moet zijn terwijl de keuzes te beperkt zijn. Als je begrijpt hoe het bericht tot stand komt, is het best logisch. Maarja……… het OV zou geen studie moeten zijn.

Ach je, ik herinner me nog een ouder topic hierover.

 

An sich is het gestructureerd aanbieden van die informatie best prettig en zit er ook wel logica in. Alleen de vertaalslag naar berichten aan de reiziger wordt in bepaalde situaties erg onhandig gedaan, en het systeem heeft wat tekortkomingen die lastig af te vangen en te corrigeren zijn. Zie minder treinen naar Zandvoort nu.

Reageer