Werkzaamheden Zwolle Groningen 23 mei - 30 mei | NS Community
beantwoord

Werkzaamheden Zwolle Groningen 23 mei - 30 mei


Ik zag dat er weer werkzaamheden zijn tussen Zwolle - Groningen op de 23ste tot 30 mei. Ik moet dinsdag 24 mei vanaf Groningen station naar Utrecht Centraal en ik vroeg mij af of dit geen gevolgen heeft voor mijn treinrit en terugreis op woensdag 24 mei.

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 May 2022, 20:45

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De gevolgen lijken beperkt. De reisplanner is aangepast, dus u kunt daar uw reis plannen. 

 

Badge +3

Voor 24 mei (overdag) heb je dus alleen hinder als je van/naar Haren zou willen (geen sprinters).

Reputatie 7
Badge +3

En dat valt ook nog mee, want de 8100 sprinter Groningen - Zwolle rijdt nog wel. Je kunt dan alleen niet 4 keer per uur maar slechts 2 keer per uur met de sprinter. 

De gevolgen lijken beperkt. De reisplanner is aangepast, dus u kunt daar uw reis plannen. 

 

Dus deze heenreis zou gewoon moeten kunnen? 

Want wat ik ervan op kan maken betekend het dus dat bijv de Intercity 500 op dinsdag van Rotterdam Centraal naar Groningen op de dinsdag niet een stop maakt in Assen, maar wek eindigd in Groningen en dat de trein naar Rotterdam centraal vanaf Groningen wel gaat op de dinsdag.

Badge +3

Op dinsdag 24 mei geldt alleen wat staat na “Tussen dinsdag 24 mei 2022 04:00 uur en zondag 29 mei 2022 02:00 uur”; er zijn die dag dus geen wijzigingen voor de intercity 500, die rijdt als normaal.

De getoonde reis is mogelijk (al kunnen zich natuurlijk altijd ongeplande verstoringen voordoen).

Reputatie 2

Het knullige aan de NS app/info is dat wanneer de werkzaamheden geen invloed op je reis hebben er alsnog teksten verschijnen als “Werk aan het spoor” met allemaal rode letters en symbolen. Als reiziger weet je dan niet waar je vanuit kan gaan, dat maakt het nogal frustrerend..

Het knullige aan de NS app/info is dat wanneer de werkzaamheden geen invloed op je reis hebben er alsnog teksten verschijnen als “Werk aan het spoor” met allemaal rode letters en symbolen. Als reiziger weet je dan niet waar je vanuit kan gaan, dat maakt het nogal frustrerend..

Precies! Ik vond het heel dubbel. 

Reputatie 7
Badge +3

Waar je als reiziger vanuit kan gaan is de reisplanner, die moet 10 dagen van tevoren aangepast zijn. Dus het reisadvies wat dan gegeven wordt kun je vanuit gaan. Een tekst als “De dienstregeling is aangepast” kan van alles betekenen, er kunnen minder treinen rijden, treinen kunnen een andere route rijden of de vertrektijd kan enkele minuten vroeger of later zijn. 

Als de werkzaamheden geen invloed hebben op de reistijd hoeven ze ook niet vermeld te worden, zou je zeggen. De reisplanner (nu dus 3 dagen te voren) geeft nog steeds vage en strijdige mededelingen. “Aangepaste dienstregeling” maar de normale aankomst- en vertrektijden staan (nog?) wel vermeld.. Ik wil 25 mei met de stoptrein naar Zwolle, Gezien de ‘Indiase toestanden’ deze week (Dagblad van het Noorden: overvolle treinen, veel te weinig bussen, uren wachten op perron, ook s'nachts) vrees ik volgende week het zelfde lot te ondergaan. Zie Reportage lokale TV

Werkzaamheden
Storing op het traject van Zwolle naar Groningen tussen Europapark en GroningenZwolle – Europapark  Groningen
Wanneer
Maandag 23 mei 22:20 t/m maandag 30 mei 02:00
Gevolg
Door werkzaamheden: tussen Groningen Europapark en Groningen is de dienstregeling aangepast.

Advies
Tip! Plan je reis kort voor vertrek
Plan je reis vanaf 10 dagen voor vertrek met de reisplanner voor het meest actuele advies.

 

Als de werkzaamheden geen invloed hebben op de reistijd hoeven ze ook niet vermeld te worden, zou je zeggen. De reisplanner (nu dus 3 dagen te voren) geeft nog steeds vage en strijdige mededelingen. “Aangepaste dienstregeling” maar de normale aankomst- en vertrektijden staan (nog?) wel vermeld.. Ik wil 25 mei met de stoptrein naar Zwolle, Gezien de ‘Indiase toestanden’ deze week (Dagblad van het Noorden: overvolle treinen, veel te weinig bussen, uren wachten op perron, ook s'nachts) vrees ik volgende week het zelfde lot te ondergaan. Zie Reportage lokale TV

Werkzaamheden
Storing op het traject van Zwolle naar Groningen tussen Europapark en GroningenZwolle – Europapark  Groningen
Wanneer
Maandag 23 mei 22:20 t/m maandag 30 mei 02:00
Gevolg
Door werkzaamheden: tussen Groningen Europapark en Groningen is de dienstregeling aangepast.

Advies
Tip! Plan je reis kort voor vertrek
Plan je reis vanaf 10 dagen voor vertrek met de reisplanner voor het meest actuele advies.

 

Ik denk dat de chaos van afgelopen weken tussen groningen en zwolle dan niet zullen plaatsvinden. Natuurlijk blijf je huiverig, maar zoals aangegeven met de foto "Reisadvies" zou het gewoon goed moeten gaan. Maar je weet het maar nooit met NS. 

Reputatie 7
Badge +3

De chaos de afgelopen weken kwam door het busvervoer, er waren niet genoeg bussen. Volgende week is er tussen Groningen en Zwolle geen busvervoer, alleen een aangepaste dienstregeling, een sprinter die niet rijdt, een IC die op bepaalde tijden niet de hele route rijdt en zo te zien ook een 1 minuut latere vertrektijd van de IC uit Groningen. Er kunnen natuurlijk op het laatste moment nog dingen misgaan, maar zoals het nu gepland is zou het niet veel hinder moeten opleveren. 

“een sprinter die niet rijdt, een IC die op bepaalde tijden niet de hele route rijdt” Dit is nieuwe info. Die tijdstippen zijn onbekend, Is niet vermeld in de Reisplanner. Dat maakt de reis wel weer extra spannend. Volgens de Klantenservice is de Reisplanner leidend, Zij konden ook niets bijzonders vinden, de sprinter rijdt elk half uur. Er vallen dus geen treinen (gedeeltelijk) uit

Badge +3

Er rijden wel minder treinen; normaal rijden er vier sprinters per uur per richting tussen Groningen en Assen in de spits, nu nog twee.

Badge +3

Voor alle details zie https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11514-23-mei-2022-werkzaamheden-zwolle-groningen zoals al eerder gezegd.

In praktijk (als je niet op 23 mei na 22:00 hoeft te reizen) komt het erop neer dat alleen de spits-sprinters Groningen - Assen niet rijden.

Op zondag 29 mei is er wel meer hinder (geen treinen tussen Groningen en Europapark). Dat is met bussen wel te doen.

Reageer