werkzaamheden zwolle meppel 7.mai | NS Community
beantwoord

werkzaamheden zwolle meppel 7.mai


Morgen moeten we van Leeuwarden naar Arnhen met 2 Fietsen en Bagage. Nu rijdt van Meppel naar Zwolle een Bus. Kunnen de Fietsen met de Bus ook me?

icon

Beste antwoord door Tochjo 6 May 2022, 09:38

Bekijk origineel

15 reacties

Badge +3

Nee, het meenemen van fietsen in treinvervangende bussen is niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +1

In principe niet. Ik heb in het verleden wel eens een fiets vervoerd met een bus, maar tegenwoordig wordt dit bijna nooit meer toegestaan. Vervelende is natuurlijk dat je altijd via Meppel moet reizen er is dus geen omwegroute.

 

Ik ben bang dat u tussen Meppel en Zwolle moet fietsen 

Reputatie 6

Vertrouw nooit op de NS, je zou zomaar eens niet met ze kunnen reizen.

Reputatie 4

Opzich moet ns nu wel iets regelen met fiets busje of dergelijke.

Want deze werkzaamheden stonden er gisteren nog niet in.

 

Opzich moet ns nu wel iets regelen met fiets busje of dergelijke.

Want deze werkzaamheden stonden er gisteren nog niet in.

Deze werkzaamheden zijn al in januari aangekondigd.

Reputatie 4

Opzich moet ns nu wel iets regelen met fiets busje of dergelijke.

Want deze werkzaamheden stonden er gisteren nog niet in.

Deze werkzaamheden zijn al in januari aangekondigd.

Tussen Groningen en meppel in niet meppel zwolle 

Reputatie 7
Badge +3

De werkzaamheden tussen Zwolle en Groningen waren inderdaad al eerder aangekondigd, alleen zouden er nog wel IC's rijden tussen Meppel en Zwolle. Maar nu zijn er morgen tot 18:30 uur ook herstelwerkzaamheden tussen Zwolle en Meppel en die stonden er gister nog niet in. De reisplanner geeft dan ook de eerder wel geplande IC's nu als vervallen aan, bij geplande werkzaamheden zouden die helemaal niet in de reisplanner staan. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Opzich moet ns nu wel iets regelen met fiets busje of dergelijke.

Want deze werkzaamheden stonden er gisteren nog niet in.

 

Hoofdtaak van NS is vervoeren van mensen niet van fietsen. Bij werkzaamheden wordt altijd vermeld dat fietsen niet mee kunnen in snelbus. Wanneer het om gereserveerde fietsplaatsen zou gaan dan zou NS inderdaad voor een alternatief moeten zorgen, maar dat is nu niet aan de orde.

Als gaan fietsen tussen beide stations geen optie is, dan kijken naar andere vertrekdag. Er kan op dat traject niet omgereisd worden.

Reputatie 6

Een beetje off-topic, maar is mijn reactie hier verwijderd ofzo? Ik krijg een melding van nieuwe reacties in m'n mail, maar ik zie mijn originele reactie niet meer staan...

Reputatie 7
Badge +3

Het is in dit geval een grijs gebied. 

Het zou NS (en ProRail) sieren om in dit geval reizigers die gepland hadden hun fiets mee te nemen tussen Meppel en Zwolle alternatief vervoer aan te bieden om fietsen te vervoeren.

Maar dergelijke klantvriendelijke flexibiliteit is al jaren niet meer aan de orde bij NS.

Een beetje off-topic, maar is mijn reactie hier verwijderd ofzo? Ik krijg een melding van nieuwe reacties in m'n mail, maar ik zie mijn originele reactie niet meer staan...

Je hebt een privébericht.

Het is in dit geval een grijs gebied. 

Het zou NS (en ProRail) sieren om in dit geval reizigers die gepland hadden hun fiets mee te nemen tussen Meppel en Zwolle alternatief vervoer aan te bieden om fietsen te vervoeren.

Maar dergelijke klantvriendelijke flexibiliteit is al jaren niet meer aan de orde bij NS.

Wij zijn qua vervangend vervoer afhankelijk van derden. Er zijn soms wel bussen die fietsen kunnen vervoeren, maar dat kunnen we simpelweg niet garanderen, omdat niet alle bussen die mogelijkheid hebben. Dus dat adviseren we ook niet.

We reden vandaag via stavoren - veerboot enkhuizen en amsterdam naar Arnhem, so konden we de werkzaamheden in Meppel ontwijken😉.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is inderdaad ook een optie als je echt een fiets mee moet nemen, al is het wel een flink om om naar Arnhem te reizen. Ik herinner me dat bij eerdere werkzaamheden bij Zwolle ook enkele mensen hier meldden met die veerboot gereisd te hebben, ook vanwege de fiets. 

Reputatie 7
Badge +3

We reden vandaag via stavoren - veerboot enkhuizen en amsterdam naar Arnhem, so konden we de werkzaamheden in Meppel ontwijken😉.

Mooie route 🙂

Reageer