Vragen: Wie bij de NS neemt de verantwoordelijkheid voor een specifieke vraag over de reisplanner? en mijn vraag aan de community; wie weet hoe mijn vraag terecht komt bij degene die erover gaat?
Mijn reisadvies begint met RET Metrolijn E Den Haag CS-Rotterdam Slinge vv. Vertrekstation metrostation Westpolder, Berkel en Rodenrijs. Vertrek ik op 26-08 vanaf Berkel Westpolder met aankomst 09:00 uur Avans Hogeschool Hogeschoollaan Breda, dan geeft de NS reisplanner:7:51 vertrek, stop metrostation Rotterdam Centraal 8:02 en kom ik 8:56 uur aan op mijn bestemming. Tot zover niets aan de hand.
Exact dezelfde reis plannen op 29-08 blijkt onmogelijk. De eerste aankomsttijd is 9:56 uur via een andere metroroute. Bel ik de eerste lijn van de NS klantenservice krijg ik als beste antwoord op mijn vraag: de dataleverancier is verantwoordelijk voor deze informatie. De eerste lijn geeft alleen informatie over de treinenloop. Mijn vraag komt niet bij de tweede lijn terecht. Verder verwijst de NS klantenservice naar de RET. De RET reisplanner geeft alleen informatie over de lopende maand. Een geplande omleiding staat niet op de website. Hier loopt mijn spoor dood.
Mijn stelling is dat de NS verantwoordelijk is voor hun reisadvies, niet de RET. Mijn enige houvast; de NS reisplanner. Ik ga ervan uit dat dit reisadvies zonder tegenbericht betrouwbaar is. Met een inhoudelijke schriftelijke reactie van de NS waarom er vanaf 29-08 een afwijkende route gereden wordt, verwacht ik wél serieus genomen te worden bij de RET. Liever nu een omweg en zo nodig de tijd hebben om passende maatregelen te nemen, dan op 29-08 een valse start.