beantwoord

Wisselende dienstregeling Den Haag CS - Enschede

  • 11 March 2024
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

Ik neem sinds januari regelmatig de trein van 6.25 vanaf den haag CS naar Enschede. In de afgelopen periode heb ik al drie keer meegemaakt dat de dienstregeling zomaar verandert. Een aantal weken is het een rechtstreekse trein en andere weken is het de trein naar Amersfoort Schothorst. Wat is derden hiervan en hoe kan ik weten wanneer welke dienstregeling geldt? 

icon

Beste antwoord door Daniel 11 March 2024, 08:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Er zijn de laatste tijd veel werkzaamheden rond Schiphol geweest, dan laten ze de ICs van/naar Enschede allemaal via Utrecht naar Den Haag rijden zodat het omreisadvies via Utrecht naar Schiphol elk halfuur slechts één overstap vereist. De trein vanaf Schothorst pendelt dan op en neer naar Hilversum.

In de reguliere dienstregeling rijdt er om en om een trein vanaf Den Haag naar Schothorst of Enschede. En uw trein van 6.25 is normaalgesproken de trein naar Schothorst. Een half uur later kunt u wel rechtstreeks naar Enschede.

En hoe u dat kunt weten? Ik vrees alleen door de actuele vertrektijden te bekijken of in de gaten te houden wanneer er rond Schiphol werkzaamheden zijn.

Reageer