beantwoord

Wordt gewone bus vergoed bij een onlogische grote omweg van een treivervangende bus bij werkzaamheden?

  • 27 October 2023
  • 8 reacties
  • 211 Bekeken

Bij Almere vinden werkzaamheden plaats. De planner geeft aan om van Almere Muziekwijk naar Almere Centrum te gaan, eerst een NS stopbus naar Weesp genomen moet worden. Vervolgens kan met een NS snelbus naar Almere Centrum gereisd worden. Reistijd is ongeveer 1 uur. Normaal is dit een ritje met de sprinter van 3 minuten. Dit lijkt mij een grote, onlogische omweg. Daarom vraag ik mij af of een ritje met de gewone bus vergoed wordt door NS?

icon

Beste antwoord door MoDe 27 October 2023, 14:48

Bekijk origineel

8 reacties

Hmm, dat is niet helemaal wat ik zie staan. Voor wanneer plan je dit? Ik zie een busrit van +/-10 minuten staan.

Reputatie 7
Badge

Het antwoord is even kort als vervelend: nee. Mijn advies: neem een fiets of betaal een bescheiden bedrag en neem toch gewoon de stadsbus.

Reputatie 7
Badge +3

Hmm, dat is niet helemaal wat ik zie staan. Voor wanneer plan je dit? Ik zie een busrit van +/-10 minuten staan.

Ja, en dat is dus de gewone bus, niet het treinvervangende vervoer.

Zet je de optie ‘Bus’ uit, dan krijg je:

 

Reputatie 7
Badge

Hmm, dat is niet helemaal wat ik zie staan. Voor wanneer plan je dit? Ik zie een busrit van +/-10 minuten staan.

Dat is gewoon een advies vanuit 9292 met de stadsbus, die ns er tegenwoordig helaas ongevraagd tussen zet als de trein niet sneller is. Zet de bussen maar eens uit in de reisplanner, zodat je alleen de ns bussen (die als treinen worden herkend) nog ziet. Keolis heeft er echt geen boodschap aan als je bij NS bent ingecheckt en zij geen fatsoenlijke reis kan bieden.

Reputatie 7
Badge +3

Alleen de reis die je in de NSplanner ziet als je alleen de optie trein hebt staan valt onder NS tarief. Alle andere mogelijkheden die je krijgt als je alle opties hebt aan staan zijn voor eigen kosten.

Reputatie 7
Badge +3

Het zal inderdaad niet vergoed worden, maar er gaat natuurlijk niemand 50 minuten omreizen voor die twee euro. Het is wel erg slecht geregeld door NS. Had de stopbus van Weesp naar Muziekwijk echt niet even door kunnen rijden tot Almere Centrum?

Badge +3

Gerelateerd topic 

 

Reputatie 7
Badge

Het zal inderdaad niet vergoed worden, maar er gaat natuurlijk niemand 50 minuten omreizen voor die twee euro. Het is wel erg slecht geregeld door NS. Had de stopbus van Weesp naar Muziekwijk echt niet even door kunnen rijden tot Almere Centrum?

De andere kant oo vinc ik het wel prettig. Ik kom op Muziekwijk ten minste een bus in, want daar komen ze leeg aan. Wellicht is dit daarvoor gedaan?

Reageer