Skip to main content

Constante vertragingen, machinisten trainingen, gewoone onderhoud, uitgelopen onderhoud, enz. Dit jaar kon ik minder dan 50% van mijn ritten zonder zorgen en overstappen doen. Gewoon gaan zitten en in 1:28 zoals gepland in Den Haag aankomen. Dat is echt belachelijke servies voor de prijs. Vanaf 26 juli moest het weer normaal zijn, maar het is nog steeds 2 uur reistijd. 

Ik hoorde dat specifiek deze traject fragiel is vanwege bla bla bla... Maar is NS van plan om iets te veranderen? Er zijn continue "werken aan het spoor", denk ik 2 maanden in totaal vanaf januari alleen - maar wat is de resultaat?

Ze zeggen: er komt wel een goede busverbinding langs de wijk! Maar niemand zit op die bus te wachten..... allemaal een eigen auto. 

Als bestuurders het over een goede busverbinding hebben bedoelen ze meestal een halfuurdienst of een uurdienst. 

Klopt. Het betreft hier een al bestaande busverbinding. Overdag 2x per uur. Avond en weekend 1x per uur. Op zondag pas vanaf 10.30 uur. De bestuurders reizen zelf nooit met bus of trein, hebben een dure wagen en wonen mooi achteraf in het groen.


Half augustus gaat de verbinding Breda - Rotterdam er nog een week uit. Eind augustus is de verbinding naar Den Haag ook weer enkele dagen geknipt (waaronder minstens één doordeweekse dag). En in de herfstvakantie wordt er gewerkt bij Tilburg en Schiedam en zal er waarschijnlijk ook weer hinder zijn voor deze treinserie.

En zowel goed als slecht nieuws: als in november de werkzaamheden tussen Zevenaar en Oberhausen van start gaan wordt de Brabantroute een belangrijke verbinding voor goederentreinen naar Duitsland. ProRail mag deze lijn dan 80 weken lang niet zomaar meer buiten dienst nemen voor werkzaamheden, maar gelijktijdig komen er ook meer treinen te rijden en dus grotere kans op vertraging.


Tachtig weken geen werkzaamheden is gunstig, en een kwartiertje vertraging met de trein is geen ramp zodra deze toch al rijdt en onderweg is.


Half augustus gaat de verbinding Breda - Rotterdam er nog een week uit. Eind augustus is de verbinding naar Den Haag ook weer enkele dagen geknipt (waaronder minstens één doordeweekse dag). En in de herfstvakantie wordt er gewerkt bij Tilburg en Schiedam en zal er waarschijnlijk ook weer hinder zijn voor deze treinserie.

En zowel goed als slecht nieuws: als in november de werkzaamheden tussen Zevenaar en Oberhausen van start gaan wordt de Brabantroute een belangrijke verbinding voor goederentreinen naar Duitsland. ProRail mag deze lijn dan 80 weken lang niet zomaar meer buiten dienst nemen voor werkzaamheden, maar gelijktijdig komen er ook meer treinen te rijden en dus grotere kans op vertraging.

Bepaald niet gunstig voor de punctualiteit van serie 1100 (Den Haag - Eindhoven). Die is al het laagst. De redenen zijn bekend. 

En dan de extra goederentreinen. Kan ProRail de rijpaden van de goederentreinen managen als ze vanaf Venlo met vertraging richting Breda - aansluiting HSL rijden? 


 

En dan de extra goederentreinen. Kan ProRail de rijpaden van de goederentreinen managen als ze vanaf Venlo met vertraging richting Breda - aansluiting HSL rijden? 

Bij eerdere stremmingen van de Betuweroute reden er ook altijd behoorlijk wat goederentreinen via Den Bosch.


Bepaald niet gunstig voor de punctualiteit van serie 1100 (Den Haag - Eindhoven). Die is al het laagst. De redenen zijn bekend.

Echt? redenen bekend en de 1100 reizigers klagen?

Bron graag, gaat dat serieus zo vaak mis?

Tussen Eindhoven en Den Haag reis ikzelf liever via Utrecht, maar dat is niet de vraag.


hahaha, Gisteren rond 23 uur was alles nog in orde, maar je kunt er op rekenen dat NS je in de steek laat

 

 
 

 

 


Reageer