Skip to main content

Zie ik dat goed? Lekker dan. Daarmee beloon je de incidentele reizigers en dupeer je de vaste reizigers (geen aansluiting meer op uurdienst bus in toch al lange - 3 uur - reis).

Ja, dat ziet u goed. Vanwege een of andere prestigeproject is er bijna overal beperkt treinverkeer. 


Precies. Prestige en lekker veel CO2 en NOx (dat mocht toch niet meer?). Op de lijn AMS-Vlissingen bijv maar uurdienst hele wknd. Bizar.

Maar vraag blijft hoe dat zulke drastische gevolgen kan hebben (OT: naast alle doorlopende werkzaamheden die toch nog geen sein- en wisselstoringen verhinderen).


Problemen in Zandvoort omdat er veel te weinig CiCo's zijn zodat het in/uitchecken een eeuwigheid duurt. Kennelijk heeft NS niet door dat etickets langzamerhand worden vervangen door OV-PAY.


Op de lijn AMS-Vlissingen bijv maar uurdienst hele wknd. Bizar.

Dat is in Brabant op veel verbindingen ieder weekend.


Problemen in Zandvoort omdat er veel te weinig CiCo's zijn zodat het in/uitchecken een eeuwigheid duurt. Kennelijk heeft NS niet door dat etickets langzamerhand worden vervangen door OV-PAY.

Is dat de belangrijkste reden? Officieus of officieel? (Ze moesten zich schamen.)


Op de lijn AMS-Vlissingen bijv maar uurdienst hele wknd. Bizar.

Dat is in Brabant op veel verbindingen ieder weekend.

AMS-Vlissingen was vroeger een fatsoenlijke echte IC met goeie overstappen op Roos. en R’dam C en hij deed Schiphol aan. Nu is-ie uitgekleed en veel trager en met misaansluitingen of te krappe, en je wil ‘m nu al bijna naar 1 x per uur i h wknd bijstellen? In het kader van de meerderheid hoeft geen rekening te houden met de minderheid?


 

 

AMS-Vlissingen was vroeger een fatsoenlijke echte IC met goeie overstappen op Roos. en R’dam C en hij deed Schiphol aan. Nu is-ie uitgekleed en veel trager en met misaansluitingen of te krappe, en je wil ‘m nu al bijna naar 1 x per uur i h wknd bijstellen? In het kader van de meerderheid hoeft geen rekening te houden met de minderheid?

Zoals gezegd, er zijn talloze verbindingen die ieder weekend nog maar om het uur rijden. Op de Zeeuwse lijn is het maar eenmalig bij de F1.

De Provincies buiten de Randstad tellen bij NS niet echt mee. Maar ja, het openbaar aanbesteden willen we niet dus komt NS er mee weg.


Of had het toch niet geprivatiseerd moeten worden … niet dat de overheid zelf veel op heeft met “de provincie”. (Ook of zelfs de provinciale overheid niet.)


Of had het toch niet geprivatiseerd moeten worden … niet dat de overheid zelf veel op heeft met “de provincie”. (Ook of zelfs de provinciale overheid niet.)

Als je zoals bij NS een bedrijf een monopolie geeft zonder daarbij voldoende eisen te stellen aan de dienstverlening moet je niet verbaasd zijn dat je beroerde kwaliteit krijgt. Waarom zou NS überhaupt zijn best moeten doen, er is toch geen concurrentie.


Reageer