Zaterdagmiddag geen bussen? | NS Community
beantwoord

Zaterdagmiddag geen bussen?


Reputatie 7
Badge +3

Ik plan een reis van Helmond naar Houten volgende week zaterdag. Klopt het dat er tussen 16 en 19 uur geen bussen rijden tussen Geldermalsen en Houten? (voor vandaag zie ik trouwens hetzelfde staan)

 

 

icon

Beste antwoord door Henk_NL 25 July 2022, 22:12

Bekijk origineel

67 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Oh, in de doordeweekse spits geen bussen? Dan schrappen we ze in het weekend ook!

https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2022-07-30/culemborg (tussen 16:13 en 19:21)

Daar begon ik het hele topic ook over 😉

Badge +3

Oh ja, zat met je andere soortgelijke topic over Jack White in de Afas in gedachten 😴

@Robert B Je tagged me, maar ik snap echt totaal niet waar het allemaal over gaat? Ik plaats enkel wat linkjes naar nieuwsberichten uit die tijd om m’n punt te onderbouwen, aangezien er nogal eens gezegd wordt dat het tegen de zin van NS zo besloten is. Dat is pertinent onjuist. 

Badge +3

@Robert B Je tagged me, maar ik snap echt totaal niet waar het allemaal over gaat? Ik plaats enkel wat linkjes naar nieuwsberichten uit die tijd om m’n punt te onderbouwen, aangezien er nogal eens gezegd wordt dat het tegen de zin van NS zo besloten is. Dat is pertinent onjuist. 

De tag was omdat de linkjes niet ‘werken’ (paywall om te kunnen lezen) 😥

Maar dank voor de aanvullende informatie over ‘tegen de zin van NS’, we zijn het volgens mij eens.

Jij krijgt niet betaald voor al die tijd hier antwoorden geven dan? Dacht dat je die paywall bonnetjes gewoon bij Webhelp kon declareren. 

Reputatie 7
Badge +3

Dacht dat de linkjes naar paywall artikelen tegen de huisregels waren werden verwijderd. Of was het in dat geval toch omdat dat dat ene artikel niet zo heel weggevallig was voor NS?

Reputatie 7
Badge +3

Ben benieuwd of @mrfreeze vanmiddag met de bus kon reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Waarschijnlijk wel, maar ik had de afspraak al afgezegd, omdat ik dus dacht langer onderweg te zijn dan op de verjaardag van m'n neefje te kunnen zijn. Maar ik zie ze volgende week zondag weer. Hopelijk lopen de werkzaamheden niet teveel uit.

Badge +3

Tja, via Twitter werd ik al bedankt (want de bussen rijden natuurlijk gewoon).

Langer onderweg dan aanwezig kunnen zijn is natuurlijk klote van de bok 😅

Of iemand die 4 treinen mocht uitzwaaien wegens geen plek meer voor een fiets, en door NS personeel verwezen werd naar een sprinter (die niet reed). #treinleven

Reputatie 7
Badge +3

En zo blijven de bussen lekker rustig en kan NS als de werkzaamheden klaar zijn zeggen dat de oproep om dit traject te mijden heeft geholpen en dat er geen problemen waren met de bussen.

Dat reizigers daardoor veel langer onderweg waren en indien ze geen vrij reizen hadden mogelijk ook meer moesten betalen (bij omreizen via Arnhem en Tiel deels met Arriva) zeggen ze er dan niet bij. 

Dacht dat de linkjes naar paywall artikelen tegen de huisregels waren werden verwijderd. Of was het in dat geval toch omdat dat dat ene artikel niet zo heel weggevallig was voor NS?

Och wat kinderachtig. Nou dan plaats ik wel screenshots als het werkelijk zo gespeeld moet worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat je zegt, kinderachtig. Het was zo ver ik me kan herinneren ook de enige keer dat zo'n link werd verwijderd, daarvoor niet en daarna ook niet, ondanks de instructie aan collega's hier scherper op te zijn. 

Ja sorry, spam lijkt me te gaan om linkjes daadwerkelijk naar eigen shops, verkoopkanalen, bla bla. Niet om een incidenteel paywall artikel (wat ik niet eens had gezien, lol). Goed, heb er maar een paar andere linkjes in gezet dan.

Reputatie 3

Ik zie deze op Twitter voorbijkomen. Gaat dus om een reiziger die echt zo snel mogelijk in Amsterdam wil komen en wordt vervolgens dus door NS compleet het bos ingestuurd.

 

 

Badge +3

Dat omreizen het advies is moge bekend zijn, en de spitsbussen uit de Reisplanner houden vooruit dan… Maar blijf niet liegen over helemaal geen bussen als iemand ernaar vraagt!

Reiziger: Nee, ik snap niet goed hoe ik de reisplanner moet lezen; daar staat elke vijf minuten tot 15:55 en dan weer vanaf 19:00 uur elke vijf minuten een bus. Klopt dat of niet?

Webcare: In dit geval klopt de reisplanner dan. Je mag deze aanhouden. ^KW

Nee, die Reisplanner klopt niet, de bussen rijden gewoon.

Ik heb ook nog nergens gelezen dat NS bij geplande werkzaamheden niet aan de minimale bedieningseisen uit de concessie hoofdrailnet hoeft te voldoen. 

Badge +3

Ik heb ook nog nergens gelezen dat NS bij geplande werkzaamheden niet aan de minimale bedieningseisen uit de concessie hoofdrailnet hoeft te voldoen. 

Daar zullen wel uitzonderingen voor zijn, zoals (onvoorziene) buitendienststellingen of langdurige verstoringen zoals tot eind september minder treinen tussen Roermond en Maastricht.

Iemand op Twitter klaagde al over het laatste “minder treinen en toch de volle mep betalen?” 😂

Reageer