beantwoord

€1 upgrade 1e klas met flex dal voordeel.

  • 22 December 2023
  • 4 reacties
  • 308 Bekeken

Ik heb een flex dal voordeel abonnement. Ik heb via de winteracties een kortingscode om 1 dag voor €1 een upgrade naar 1e klas te gebruiken. Maar als ik het goed lees, moet je om dit te gebruiken een eticket kopen. Maar dat kan volgens mij helemaal niet? 
als ik kijk naar de tickets, krijg ik alleen de ticket voor de volledige prijs. 

icon

Beste antwoord door Momo 22 December 2023, 20:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je je kortingscode voor de upgrade opvraagt is daar ook een link naar de pagina om een couponcode in te wisselen. Wanneer je daar de ontvangen code invult koop je voor €1 de 1e klas upgrade als een e-ticket die je samen met je 2e klas vervoerbewijs (je abonnement op je OV-chipkaart) gebruikt. Je checkt gewoon in met je OV-chipkaart en het e-ticket met de upgrade is extra. Bij controle laat je zowel je OV-chipkaart als het e-ticket zien. 

Reputatie 7
Badge +2

Je moet niet naar de webshop gaan om een ticket te kopen, maar naar de pagina "couponcode verzilveren": https://www.ns.nl/producten/coupon

Daar kan je je kortingscode inwisselen voor de voordelige upgrade 2-1. Vergeet niet in te checken met je chipkaart wanneer je 'm gebruikt. Bij controle kan je het best eerst je upgrade laten zien, om het risico op een correctietarief bij een onoplettende conducteur te voorkomen.

Bedankt!

het is gelukt, heb de ticket besteld. En kan dus gewoon met mijn ov chipkaart reizen. Fijne deal zo rond de feestdagen. 

Badge +3

Let op dat je bij controle in de trein eerst de 1e klas upgrade laat zien en dan pas je ov-chipkaart, want anders krijg je mogelijk 20 euro correctie (bij NS Flex).

Reageer