In zijn algemeenheid raad ik u aan het busabonnement op een aparte kaart te zetten. Dan heeft u nooit ellende. Ik ken het Altijd korting abonnement voor de bus niet, wel het Altijd Voordeelabonnement voor de trein. Verder is het van belang of u op saldo reist of met Flex.
Als u met Flex reist, moet Klantenservice het BTM gedeelte uitzetten en kunt er een busabonnement bij plaatsen. U kunt dit niet zelf. U reist dan echter voor trajecten buiten uw abonnement op saldo.
Vooral bij Flex en/of producten die elkaar (gedeeltelijk) overlappen kunnen problemen optreden. Altijd Korting voor bus, tram en metro overlapt met geen enkel Flex-abonnement en gaat ook prima samen met een klassiek DalVoordeel-abonnement op saldo. Bij Flex is het wel aan te raden zoals @Thom al aangeeft om het BTM-gedeelte van Flex uit te laten zetten door de klantenservice van NS. Anders kun je gedoe met saldo opladen hebben.
Ik heb deze combinaties zelf gebruikt en bij treinreizen wordt je (Flex) DalVoordeel aangesproken en bij overig vervoer je Altijd Korting. Zo wordt altijd de juiste prijs/korting toegepast
Als twee kaarten geen probleem is, dan zou je inderdaad ook een tweede kaart aan kunnen schaffen. Dan heb je gegarandeerd nooit problemen met twee producten en hoef je bij Flex ook geen BTM-product uit te laten zetten bij een nu slecht bereikbare klantenservice