beantwoord

60 geworden. Keuzedagen aanvragen

  • 7 December 2021
  • 6 reacties
  • 721 Bekeken

Goede avond ik ben pas 60 geworden en zou graag de vrij reizen dagen willen kopen.

weet alleen niet hoe ik dat kan doen.

 

groet Annemiek kuiken

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 December 2021, 22:23

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Op deze pagina vindt u informatie daarover.

Reputatie 7
Badge +4

U heeft daarvoor een Dalvoordeelabonnement nodig, geldig voor 60- euro per jaar. Tijdens het bestellen krijgt u de mogelijkheid er zeven keuzedagen bij te bestellen. Het is dan wel belangrijk dat u een persoonlijke chipkaart heeft, want daar staat uw leeftijd op.

 

Kies op deze pagina voor reizen op saldo.

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/2

..en vervolg de procedure met ‘Bestel nu’. In het volgende scherm kunt u voor keuzedagen kiezen.

Badge +3

Nogal omslachtig om Dal Voordeel te gaan bestellen als je bijv. al een VDU hebt.

De link van @Tochjo is duidelijk, Keuzedagen bestel je via de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook). Bij een servicebalie moet het ook wel lukken, lijkt me.

Voorheen kon je in Mijn NS (oude omgeving) je abonnement selecteren en dan ‘Aanpassen of uitbreiden’ maar dat werkt niet meer.

Kan ik dezelfde dag uitchecken en de dezelfde dag inchecken?

 

Reputatie 7
Badge +4

Ja, in principe op de dag van geldigheid zelfs ook na middernacht nog tot vier uur in de ochtend.

Als u met uw keuzedag incheckt en u gratis wilt reizen, moet u niet inchecken tijdens de spits. Dan betaalt u het gewone tarief.Checkt u in tijdens de daluren, dan reist u gratis en u mag net zoveel reizen maken als u wilt.Als u incheckt in de daluren mag u uw reis in de spits gewoon afmaken.

Reputatie 7
Badge +1

ALS U niet die 10 eur minimumsaldo op de kaart hebt staan, en als U ook niet ´automatisch opladen´ hebt, dan KUNT U niet insjekken in de spitsuren-dan komt er een schelle pieptoon en de boodschap in rood ´onvoldoende saldo´. In de weekends gelden de spitsuren niet.
Overigens: nu er dat FLEX is en U wilt vooral in de weekends veel reizen, dan kunt U vb 3x in het jaar een hele maand WeekendVRIJ nemen als FLEX=31 eur/mnd, dat is dan slechts enkele eurootjes duurder als dat DalVoordeel (VDU bestaat niet meer)+die keuzedaagjes. Maar als je slim plant kan je dan wel 3x5 weekends, dus 30 hele dagen volop reizen naar hartelust, ipv die 7. Vanaf 65 wordt dat nog voordeliger.

De reden dat aanvraag niet meer via de site/online kan is omdat NS al vele jaren zegt te gaan stoppen met die keuzedaagjes en een ander aanbod aan het uitbroeden is-maar dat duurt inmiddels al zeker 2 jaar 

Reageer