60 of 65 plus abbonnement | NS Community
beantwoord

60 of 65 plus abbonnement

  • 8 October 2015
  • 15 reacties
  • 51847 Bekeken

Ik ben nu ongeveer 30 minuten bezig om een antwoord te krijgen hoe kom ik in het bezit van een 60 of 65 abonnement voor mij en mijn vrouw
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 8 October 2015, 12:18

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +1
NS biedt verschillende abonnementen aan. Sommige van deze abonnementen hebben een speciale prijs voor mensen die ouder zijn dan 65. Andere abonnementen hebben de extra optie van keuzedagen. Er is niet echt een 65-plusabonnement, het is meer een extra financieel voordeel voor ouderen.
Ik probeer het hieronder even logisch op een rijtje te zetten.

Goed om te weten: Daluren zijn de uren van 00:00-6:30u, 9:00-16:00 en 18:30-23:59u. Bovendien heeft u 5 minuten marge in uw voordeel. Een incheck vanaf 8:55:00u wordt dus gerekend als 'daluur'.

Dal Voordeel: € 50,- per jaar (dit moment in de actie voor € 29,- in het eerste jaar): u krijgt 40% korting als u incheckt tijdens de daluren, en geen korting als u incheckt tijdens de spitsuren. Een abonnement voor uw vrouw kost precies hetzelfde.
Extra optie: voor € 24,50 kunt u 7 keuzedagen aanschaffen.

Altijd voordeel: € 20,- per maand. U krijgt 40% korting als u incheckt tijdens de daluren, en 20% bij inchecken tijdens de spitsuren. Ook hierbij kost een abonnement voor uw vrouw precies hetzelfde.
Extra optie: voor € 24,50 kunt u 7 keuzedagen aanschaffen.

Weekend Vrij: € 20,- per maand voor 65-plussers. Ook voor uw vrouw € 20,- per maand. U krijgt 100% korting als u incheckt na vrijdag 18:30u, en de hele zaterdag en zondag. U krijgt 40% korting als u incheckt tijdens de daluren op maandagochtend t/m vrijdagmiddag. Bij Weekend Vrij kunt u géén keuzedagen kopen.

Dal Vrij: € 42,- per maand voor 65-plussers, ook voor uw vrouw € 42,- per maand. U krijgt 100% korting als u incheckt tijdens de daluren, en 0% korting als u incheckt tijdens de spitsuren. Bij Dal Vrij kunt u géén keuzedagen kopen.

Bij alle bovenstaande abonnementen geldt: het is mogelijk één abonnement te kopen en uw vrouw (of iemand anders) mee te laten reizen met samenreiskorting. Voor die samenreiskorting is (1) een OV-chipkaart nodig en (2) is alleen geldig bij inchecken tijdens de daluren. Samenreiskorting is ook 40% korting. Meer informatie over samenreiskorting vindt u op http://www.ns.nl/samenreiskorting.

Alle bovenstaande abonnementen kunt u eenvoudig aanvragen via de pagina https://www.ns.nl/producten/abonnementen. Bij het aanvragen kunt u ook een OV-chipkaart aanvragen, dan wordt alles direct voor u geregeld en staat uw abonnement erop. Wilde u nog iets anders weten?
Reputatie 6
Badge +1
En ja forummembers, ik weet dat samenreiskorting nu nog geldig is in de Voordeeluren, maar laten we het niet ingewikkelder maken nu, het verandert toch per januari.
Reputatie 1
Badge
Bent U 60+ maar nog geen 65, dan kunt U aan de normale prijs weekendvrij (is momenteel 29 eur/mnd) of dalvrij (99 eur/maand) aanschaffen. let op: dat BLIJFT U betalen tot de jaarlijkse vervaldag na Uw 65e-tenzij U opzegt en dan meteen opnieuw start of NS de hand over het hart strijkt na bellen+zeuren. Maar als U hiertoe voor samen besluit, dan krijgt de partner al wel de lagere kortingsprijs.
U heeft in ieder geval een persoonlijke chipkaart nodig, dus met naam+foto. Daarmee krijgt U vanzelf 33% korting op bus/tram zodra U 65 bent. Die krijgt U gratis van NS als U meteen een ABO erop bestelt. Verder bieden sommige busbedrijven nog goedkopere ABO"s of biljetten aan voor 65+. Bvb ARRIVA-al hun bussen voor 12,50/mnd of Syntus: enkeltje voor 1,50. Het is maar net waar U woont en of U wel de bus wilt nemen of dat gunstig voor U uitpakt.
Hallo
ik moet straks 2 keer in de maand van Amsterdam naar Eindhoven,ben 65+ is daar een goedkoop abbonnementje voor?
heb alleen een Aowtje(ben zo een rijke babybomer ha ha)
Reputatie 6
Badge
Dag Claudi,

De mogelijkheden hangen af van het tijdstip waarop u wil reizen. Is dat voornamelijk in de ochtend- en avondspits op werkdagen (6:30 tot 09:00 uur en 16:00 tot 18:30)? Of juist buiten de spits of in het weekend?
Reputatie 7
Badge +4
Als u buiten de spits in- en uit kunt checken is Dalvrij voor 45 euro per maand de beste optie. U kunt de hele maand vrij reizen, niet alleen de twee keer naar Amsterdam. Het is een klassiek abonnement en dus geen Flex. Het is formeel een jaarcontract. Door eventueel over te gaan naar een goedkoop Flexabonnement zit u er niet een jaar aan vast.

U kiunt het op dezelfde persoonlijke ov-chipkaart zetten waarmee u nu een derde korting heeft in de bus.

Voor de meelezers: Voor reizigers boven de 65 gelden gereduceerde prijzen. Met alleen AOW is het inderdaad nog steeds een flink bedrag, maar het biedt wel de mogelijkheid te gaan en staan waar u wilt, maar dan wel met de beperking van niet in te kunnen checken in de spits.

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-vrij.html

ik wil twee voordeel uren abonnement op zeggen maar de kaart wel gebruiken voor de  bus

Het opzeggen van je Voordeelurenabonnement(en) heeft in principe geen invloed op het gebruik van je OV-chipkaart voor de bus.
Je kan voor de opzegging terecht bij de klantenservice door te bellen naar 030-7515155. Dit kan ook via de chat, Facebook of Twitter.

Reputatie 7
Badge +1

Of je kan het zelf doen door omzetten naar FLEX basis-dat betekent dat je voortaan op achteraf betalen reist-ook op bustram en nog steeds met 33% korting daar. GEEN korting meer bij NS en ook geen keuzedaagjes meer, tenzij je die apart bestelt en bijbetaalt Het is maar wat je wilt en hoe bedreven je bent met internet-je moet uiteraard mijnNS hiervoor openen en dan mee aan de slag.

Welke methode je ook kiest-je moet na de wijziging toch tenminste nog eenmaal naar de NS automaat om dat op je kaart te laden. Doe je dat niet, dan blijft de rekening gewoon doorlopen.

Badge +3

Korting in bus, tram en metro is 34% en vanaf 65 jaar, ongeacht welk abonnement (of geen) je hebt. Uiteraard alleen op een persoonlijke kaart.

Komt er ook korting op mijn abonnement

Reputatie 7
Badge +4

Als u 65 of ouder bent en een persoonlijke chipkaart heeft. krijgt u wel automatisch korting in bus, tram en metro maar niet in de trein. Dan heeft u een Dalvoordeelabonnement nodig en dan kunt u met 40 procent korting reizen als u incheckt in de daluren. U moet voor dit abonnement betalen. 

Het grote voordeel van een Dalvoordeelabonnement op saldo voor €61,20 per jaar is dat u er zeven keuzedagen bij kunt bestellen voor de lage prijs van 26,50. U kunt daarmee op zaterdag en zondag de hele dag vrij reizen, en door de week alleen als u incheckt in de daluren,

de ns website is niet erg overzichtelijk 

Het zou beter zijn als er voor 65+ een duidelijker voordeel advies zou staan zonder addertjes onder het gras

Bijvoorbeeld 65 plus per maand €….  met samenreiskorting kosten ????

Reputatie 7
Badge +3

de ns website is niet erg overzichtelijk 

Het zou beter zijn als er voor 65+ een duidelijker voordeel advies zou staan zonder addertjes onder het gras

Bijvoorbeeld 65 plus per maand €….  met samenreiskorting kosten ????

65+ ers krijgen alleen korting op weekend voordeel en dal vrij abonnementen. Op andere abonnementen is er geen 65+ korting. De korting is te zien als gegevens ingevuld worden. Iemand meenemen met samenreiskorting is in combinatie met alle abonnementen van toepassing muv flex basis.

Reputatie 7
Badge +4

Na een inlog op Mijn NS, mits gekoppeld aan een persoonlijke chipkaart waaruit de leeftijd blijkt, wordt wel meteen het juiste bedrag gegeven voor (tweede klas) Weekendvrij of Dalvrij. Hoewel gesuggereerd wordt dat eerste klas veertig euro duurder is, heeft dat betrekking op de brutoprijs. Als eerste klas echter wordt aangeklikt, wordt de juiste prijs meteen in de afrekening er naast genoemd. 

 

Reageer