65+plusser moet beducht zijn wanneer hij zijn abonnement met korting nu omzet naar een Flex variant. | NS Community
beantwoord

65+plusser moet beducht zijn wanneer hij zijn abonnement met korting nu omzet naar een Flex variant.


De NS kent twee abonnementen met korting voor mensen die 65 jaar en ouder zijn. Dat is het Weekend Vrij reizen en Dal Vrij reizen. Beide abonnementen zijn ook in de Flex variant verkrijgbaar, maar daar zit de mogelijkheid voor deze 65+ korting niet in. De huidige abonnementen met 65+ korting worden aan het einde van dit jaar door de NS omgezet naar de Flex variant, en de NS heeft op haar website laten weten dat de korting zal worden gehandhaafd. 

Nu zullen veel 65+ abonnees vanwege de Corona dreiging waardoor ze feitelijk niet meer met de trein reizen, overwegen om hun abonnement nu reeds te gaan omzetten naar een flex abonnement en tijdelijk stopzetten, totdat de crisis over is, en verwachten dan wanneer de NS definitief aan het einde van dit jaar de oude abonnementen omzet naar Flex, zij de mogelijkheid hebben om het abonnement om te zetten in een Flex abonnement met 65+ korting.

De NS schrijft op haar website hierover: De Korting voor abonnementhouders van 65+ blijft behouden. Hiermee bedoelt de NS wellicht de dan huidige bezitters van een abonnement met 65+ korting.
Wie nu dus zijn 65+ abonnement opzegt of omzet naar een Flex variant is dus feitelijk geen abonnementhouder van een 65+ abonnement meer, Ik denk dan ook dat alleen degenen die dan in het bezit is van een abonnement met korting deze korting mee verhuist naar de Flex variant.

Zolang de NS daarover geen duidelijk geeft, is het misschien verstandig om niks te doen, en af te wachten.

 

icon

Beste antwoord door Momo 10 May 2020, 13:17

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 2

Hier hetzelfde een lopend 65+ Dalvrij abonnement in november ook verlengd onder dezelfde voorwaarden maar over flex dalvrij nog niets gehoord.

Laatste berichten hierover nog voor de Corona crisis.


Zonder eigen auto toch comfortabel reizen door heel Nederland met mijn NS dalvrij. Maar nu even niet. 9

Het is nu dus al over te zetten naar flex met behoud van korting. Dan kan je een aantal maanden pauzeren. Alleen niet de maand van ingang, helaas. Chatten met klantenservice regelt het binnen 10 minuten.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook direct je saldo Weekend Vrij wijzigen naar NS Flex zonder abonnement en dan pas wanneer je weer gaat reizen wijzigen naar Flex Weekend Vrij. Het is niet noodzakelijk om naar een zelfde Flex abonnement te wijzigen als je saldo abonnement was.

Badge +3

En als er (groene tekst) staat dat er €10 administratiekosten zijn dan kan je dat als bestaande klant negeren, die zijn er niet! https://www.ns.nl/nsflex/webshop

Inmiddels is het december 2021 en ik reis nog steeds met veel plezier met mijn klassieke dalvrij abonnement met 65+ korting. Ik heb een aantal maanden geleden wel een vragenlijst ontvangen van de NS over een op hande zijnde (forse) prijsverhoging maar nog geen bericht over omzetten naar NS flex.

 

Reputatie 7

Ook hier nog een klassiek vrij dal abonnement met 65 + korting en nog geen bericht van omzetting. Zolang NS dit continueert ga ik niet overstappen. Voor mij werkt dit prima.

Reageer