Skip to main content

Hoi Allen,

Voor werk heb ik een Altijd vrij abonnement, sinds mijn traject ver genoeg was om deze te nemen ipv traject vrij. Nu ben ik recenterlijk verhuist en is de Traject Vrij abonnement een stuk goedkoper en wil graag hiernaar overstappen.

Echter, ik heb laatst al voor deze maand de altijd vrij abonnement al betaald voor de komende maand. Kan ik het deze maand wijzigen naar de Traject vrij en de rest van de maand nog met Altijd vrij gaan en wordt de Traject Vrij pas de maand erna actief?

Als ik de abonnement wil wijzigen wordt ik al doorgezet naar betalen voor de Traject vrij terwijl ik al voor Altijd Vrij heb betaald, krijg ik dan een dubbele rekening?

Of gaat de Traject Vrij meteen in en krijg ik een vergoeding voor het verschil in prijs?

Dat laatste: wijzigingen gaan direct in en u krijgt vanzelf een deel van de vooruitbetaalde abonnementskosten terug.

Bij het bestellen van een NS Flex abo wijziging heet de uiteindelijke bestelknop wel "wijzigen en betalen", maar u zal waarschijnlijk geen betaalscherm krijgen, maar direct (nou ja, na lang wachten) een bevestigingsscherm met een bestelnummer.

Alvorens te bestellen wel goed controleren of "het systeem" uw oude abo en ov-chipkaart goed heeft gezien. Log liefst eerst in en bestel dan pas.

Bij het bestellen van een NS Flex abo wijziging heet de uiteindelijke bestelknop wel "wijzigen en betalen", maar u zal waarschijnlijk geen betaalscherm krijgen, maar direct (nou ja, na lang wachten) een bevestigingsscherm met een bestelnummer.

Bij het wijzigen van een Flex abonnement hoef je inderdaad niet direct te betalen maar krijgt (morgen) een tussentijdse factuur.

Bij een wijziging van Altijd Vrij naar Traject Vrij zal dat een creditfactuur zijn, voor het verschil tussen Altijd Vrij en Traject Vrij tot je vaste maandelijkse factuurdatum. Het bedrag wordt binnen een week uitbetaald (of geïncasseerd als je bij zou moeten betalen, maar als je Altijd Vrij had krijg je dus terug).

Bij het wijzigen van een Flex abonnement hoef je inderdaad niet direct te betalen maar krijgt (morgen) een tussentijdse factuur.

Bij een wijziging van Altijd Vrij naar Traject Vrij zal dat een creditfactuur zijn, voor het verschil tussen Altijd Vrij en Traject Vrij tot je vaste maandelijkse factuurdatum. Het bedrag wordt binnen een week uitbetaald (of geïncasseerd als je bij zou moeten betalen).

Correct. Ik zat vooral te denken aan de technische problemen van overbelaste NS computersystemen.

Correct. Ik zat vooral te denken aan de technische problemen van overbelaste NS computersystemen.

Dat geeft niet en snap ik wel. Maar zodra in Mijn NS Traject Vrij staat is het ‘geregeld’.

Vooropgesteld dat je al langer NS Flex had, zoals TS @JohnDekker31 

Reageer