beantwoord

Aanvraag 2 identieke abonnementen op 1 account

  • 11 February 2022
  • 1 reactie
  • 625 Bekeken

Omdat ik voor mijzelf en mijn partner een “ Weekend Vrij” abonnement wilde aanschaffen, heb ik één NS account aangemaakt, 2 OV kaarten besteld (inmiddels ontvangen), beide OV kaarten gekoppeld aan dit account en geprobeerd om via dit account 2 “Weekend Vrij”  abonnementen af te sluiten. Afsluiten van 1 abonnement lukte wel, maar het afsluiten van het 2e abonnement strandde met de mededeling dat de  geboortedatum niet klopte. Navraag bij NS leerde (na lang zoeken (?) dat ik toch echt een 2e account moest openen met een ander e-mail adres.  Hoe vreemd is het dat ik WEL 2 gepersonifieerde OV kaarten onder 1 account kan koppelen (en alle gegegevens kan inzien), maar vervolgens niet 2 dezelfde abonnementen op 1 account kan afsluiten.? 


 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 11 February 2022, 18:33

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een Mijn NS account is gekoppeld aan één persoon. Je kunt via dat account alleen kaarten/abonnementen aanvragen voor minderjarigen, want (goedkope) bijabonnementen zijn er niet meer.

Voor je partner kan je een abonnement aanvragen via de Webshop. Geef daarbij aan dat je nieuwe klant bent, en gebruik een niet bij NS bekend e-mailadres of anders een alias*.

Je partner krijgt dan een nieuw klantnummer en bijbehorende Mijn NS account.

Een kaart van iemand anders koppelen kan inderdaad gewoon, maar je hebt dan alleen inzage in de Reishistorie. Facturen of een abonnement wijzigen kan alleen de contracthouder (je partner dus).

* Bij vrijwel alle e-mail providers kan je aliassen aanmaken. Bij Gmail bijvoorbeeld is pietje.puk precies hetzelfde als pietjepuk of p.ietjepuk of pietje.puk+watjemaarwilt, dat komt allemaal gewoon aan in dezelfde mailbox.

Reageer