beantwoord

Abbonement glitch?

  • 12 September 2022
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb op 11 september 2022 mijn NS Dal Voordeel stopgezet en vervolgens Traject Vrij erop gezet. Ik had van beide acties een bevestigingsmail gekregen dat het goed doorgekomen was. Ik stond de volgende ochtend op het station en kon bij het ophalen van mijn bestelling alleen de NS Flex eraf halen, maar niet de Traject Vrij erop zetten. Nu ik in MijnNS kijk heb ik blijkbaar geen abonnement, terwijl ik wel de bevestigingsmail had gekregen. Ik kan er nu ook geen nieuw abonnement meer opzetten, want ik krijg dan een error (990) dat ik het moet laten starten vanaf morgen, waarna ik dezelfde error (990) krijg als ik de ingangsdatum op een dag later zet. Zelfs als ik de ingangsdatum op ergens volgende week zet krijg ik de error dat ik 'm een dag later moet laten starten.

Hoe kan ik toch nog een abonnement erop zetten als ik al deze errors krijg?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 September 2022, 11:38

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je had al Flex? Dan heb je niets meer bij een automaat te zoeken, behalve als flex definitief opzegt. Kijk in MijnNS welk abonnement je hebt.

Goedemorgen MKara en welkom bij de NS Community!

Ik vind het een vreemde situatie, want wat jij beschrijft zou niet moeten gebeuren als je een overstap aanvraagt van Dal Voordeel naar Traject Vrij.

Er zijn in wezen twee mogelijke situaties, namelijk een overstap van NS Flex Dal Voordeel naar NS Flex Traject Vrij, of een overstap van klassiek Dal Voordeel reizen op saldo naar NS Flex Traject Vrij.

In het eerste geval hoef je, zoals MoDe al aangeeft, niet langs een kaartautomaat te gaan. Een wijziging binnen NS Flex is puur systeemtechnisch, dat hoef je niet bij een kaartautomaat te bevestigen. In het laatste geval zou je juist een NS Flex activatie moeten ophalen om NS Flex op je kaart te plaatsen.

Ik heb het vermoeden dat er bij jou dus meer aan de hand is/was, misschien heb je eerder een volledige NS Flex beƫindiging aangevraagd en daarna de wijziging?

Mocht je er via je Mijn NS account niet uitkomen zou ik je willen adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan mee kijken met de situatie.

Reageer