abonnement 65 + | NS Community
beantwoord

abonnement 65 +

  • 18 April 2022
  • 4 reacties
  • 6685 Bekeken

Ik weet niet zo goed welk abonnement ik moet nemen

Af en toe reizen vnl in t weekend.

Ik ben 72 jaar.

Zou m'n man ook bij t abonnement willen voegen

Wij kunnen na 9 uur reizen en niet gebonden aan spits

Wat is  de beste optie

Wat ga ik betalen per jaar

En voor hoeveel korting kan ik mijn man meenemen

Moet ik pasfoto inleveren

Hoe lang duurt t voor alles in kan gaan

Zou as weekend graag gaan gebruiken

Marianne

icon

Beste antwoord door Thom 18 April 2022, 22:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik weet niet zo goed welk abonnement ik moet nemen

Af en toe reizen vnl in t weekend.

Ik ben 72 jaar.

Zou m'n man ook bij t abonnement willen voegen

Wij kunnen na 9 uur reizen en niet gebonden aan spits

Wat is  de beste optie

Wat ga ik betalen per jaar

Zou m'n man ook bij t abonnement willen voegen

Wij kunnen na 9 uur reizen en niet gebonden aan spits

Wat is  de beste optie

Wat ga ik betalen per jaar

En voor hoeveel korting kan ik mijn man meenemen

Dan kunt u als het een wat grotere afstand is het beste Weekendvrij nemen, dat kost 21 euro per maand. Het is het goedkoopste als u beiden een abonnement neemt, dus in totaal voor 42 euro. U kunt uw man wel meenemen met 40 procent korting maar dat is duurder in de meeste gevallen. U betaalt niet per jaar maar per maand en u kunt elke maand opzeggen. Bedenk dat losse kaartjes erg duur zijn.

U kunt met Weekendvrij een heel weekend overal naar toe reizen zonder dat het extra geld kost. Ook al zou u de hele dag in de trein willen zitten. Weekendvrij biedt ook mogelijkheden zaken te bezoeken die anders bijna onbetaalbaar zouden zijn, Heel mooi voor uitstapjes of familiebezoek verder in het land. Het reizen kost dan nooit meer dan uw abonnement. U krijgt het 65 plus tarief en dat is nog goedkoper ook. Bij Weekendvrij is het een tientje korting.

 

Als u echt heel weinig reist, dan is Dalvoordeel een goede keus. Het abonnement kost €5,10 per maand en als u het nu snel aanvraagt kost het de eerste drie maanden €2,50. Dan hoeft uw man geen abonnement te kopen, maar kan hij met 40 procent meereizen. Hij moet wel een eigen chipkaart hebben. Het lijkt goedkoop, maar kijkt u wel eerst wat een reis samen dan nog kost.

 

  

 

Moet ik pasfoto inleveren

Ja, dat moet omdat u een persoonlijke kaart moet hebben.

Hoe lang duurt t voor alles in kan gaan

Zou as weekend graag gaan gebruiken

Als u het vanavond aanvraagt, is dat wat krap maar met wat geluk kan het nog op tijd zijn, al vrees ik van niet. Zie de opmerking van @Momo hieronder. Neem als ingangsdatum altijd een zaterdag in het weekend, dan heeft u vijf weekenden als u Weekendvrij neemt.

Klik op deze link hieronder als u aan wilt vragen. De prijs lijkt eerst hoger maar aan het eind is het rond de 21 euro voor de tweede klas. De eerste klas is in verhouding niet veel duurder en dat raad ik u aan. Vraag eventueel iemand om de foto digitaal te maken. Het kan ook met een mobiele telefoon.

Voor Weekendvrij:

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/4

Voor Dalvoordeel:

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/2

Marianne

 

Blijf uw vragen gewoon stellen als het niet duidelijk is.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Of als je echt elke dag wilt reizen-maar dan mag je niet in de spits insjekken (OOK niet in de middag-van 16.00-18.30) dan is er ook DalVrij voor senior-kost ca 46/47€/mnd. je betaalt steeds per maand. Je kan als je alles als FLEX bestelt (kan haast niet anders meer) steeds na minstens 1 maand steeds switchen. Die pasfoto= allang niet meer een echte inleveren, maar uploaden via de site. Dit alles gaat dus echt allemaal via online registreren, op het station zullen ze het niet kunnen regelen.

Met FLEX hoef je nooit saldo te hebben op kaart voor bvb bus-tram-dat wordt achteraf bij de maandrekening gevoegd.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe snel een abonnement in kan gaan hangt ervan af of u en uw man al een persoonlijke OV-chipkaart hebben. Heeft u nog geen persoonlijke OV-chipkaart dan kan die gratis bij het abonnement worden besteld maar dan kan het abonnement pas ingaan na 7 dagen, dat is de tijd die nodig is om de kaart aan te maken. Dan gaat as weekend dus niet lukken, want vandaag (maandag) aanvragen is op zijn vroegst ingaan volgende week maandag. Heeft u al wel een persoonlijke OV-chipkaart met Reizen op Saldo dan kunt u het direct in laten gaan of een latere datum kiezen. 

Reputatie 7
Badge +3

Voor 60+ is het ook mogelijk om voor €26,50 per jaar 7 keuzedagen te bestellen in combinatie met dal voordeel (op saldo, kosten €61,20 per jaar)

https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen

Reageer