beantwoord

abonnement

  • 21 October 2021
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Hallo,

Ik heb vorige maand mijn flex abonnement besteld. Dit is een bedrag van €25.00 pm. Hoe kan het dan dat mijn factuur boven de €100.00 euro is?

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 October 2021, 16:26

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Dat is zonder nadere informatie lastig te zeggen. Een mogelijke reden is dat er ook reiskosten in rekening worden gebracht die niet onder het abonnement vallen. Dat is bijvoorbeeld het geval voor reizen met bus, tram en metro, die zijn altijd tegen vol tarief. Een andere mogelijke reden is dat er iets is misgegaan met in- of uitchecken waarvoor er correctietarieven in rekening worden gebracht.

Hebt u een Mijn NS-account? Dan kunt u daar bij Facturen een specificatie van de kosten vinden. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te achterhalen waarvoor u moet betalen.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Heeft u de factuur ook echt bekeken? Die kunt u vinden in uw MijnNS account onder Facturen. Op die factuur ziet u de specificaties van het factuurbedrag. 

En welk abonnement heeft u? Het bedrag van €25 kan ik zo snel niet thuisbrengen. Bij Flex Weekend Vrij konden klanten tijdelijk een jaar lang korting krijgen waardoor dit €25 per maand was, maar dan moest dat wel voor 1 oktober vorig jaar zijn aangeschaft. Andere abonnementen van €25 per maand zijn er niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Altijd Voordeel kost 23 euro maar dan is er alleen sprake van korting op de reisprijs en kan het zo maar oplopen naar 100 euro. Ik kan geen ander abonnement bedenken dat qua prijs in de buurt komt. Het is wel Altijd Voordeel maar niet Altijd Vrij reizen zonder kosten.

Reputatie 7
Badge +3

Daar zat ik ook aan te denken, maar die €23 is natuurlijk geen €25, vandaar mijn vraag welk abonnement TS heeft.  En het standaard advies bij dit soort vragen, bekijk de factuur in je MijnNS account.

Vooral dit laatste zou best bij “Veelgestelde vragen” op de NS site kunnen staan. 

  • Vraag: Er wordt door NS opeens een onverwacht bedrag van mijn rekening geboekt.
  • Antwoord: Check de factuur in je MijnNS account. Klopt deze factuur volgens jou niet, is er geen factuur of kun je deze niet openen, neem dan contact op met de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +4

De gemaakte reizen zal Henriette toch in moeten zien om er achter te komen.Het kan zijn dat ze dacht dat er sprake was van vrij reizen met Altijd Voordeel.

 

Inderdaad , wat je schrijft is een bruikbare suggestie. 

Reageer