beantwoord

abonnement

  • 5 March 2022
  • 4 reacties
  • 165 Bekeken

Ik heb een abonnement om te reizen en betaal eind maand, maar afgelopen donderdag moest ik geld inzetten in de kaart anders kon ik niet reizen klopt dat?

icon

Beste antwoord door Robert B 5 March 2022, 12:32

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Om wat voor abonnement gaat het dan?

Reputatie 7
Badge +1

De betaaldatum is niet gelijk aan de dag vanaf welke een maandkaart geldt. Je kan alles controleren door mijnNS te activeren, dan kan je precies zien wat en tot hoe lang er op je kaart staat.

Badge +3

Als dit om een (blijkbaar Dal Vrij, wegens donderdag) bijabonnement gaat, dan klopt dat. Deze zijn per 1 maart 2022 gestopt. De hoofdabonnementhouder heeft daar (ik meen in november al) bericht over gehad.

Er kan tot 15 maart een nieuw NS Flex Dal Vrij abonnement afgesloten worden met 35% korting voor het eerste jaar, dus voor € 70,14 per maand i.p.v. € 107,90

Ben je 65+ dan is het goedkoper om géén gebruik te maken van die korting. Flex Dal Vrij kost dan € 46,80 per maand (seniorenkorting wordt automatisch berekend na invullen geboortedatum in de Webshop).

Meld je daarbij aan als nieuwe klant (dus met een e-mailadres dat niet bij NS bekend is). Een nieuwe ov-chipkaart (5 jaar geldig, levertijd een week) is gratis maar het kan ook op een kaart gezet worden die je al hebt.

Bedankt voor de informatie ik wist dit niet en had ook geen informatie ervan gekregen

Dankjewel!

Reageer