beantwoord

abonnement

  • 11 June 2022
  • 9 reacties
  • 208 Bekeken

Goedendag,

 

Ik heb een abonnement bij ns voor mijn zoon. Hij krijgt in de laatste week van de zomervakantie zijn ov studie. Wanneer moet ik mijn abonnement opzeggen?

 

Mvg

icon

Beste antwoord door Maxime NS 11 June 2022, 16:50

Bekijk origineel

9 reacties

Goedemiddag Simona, welkom op de NS Community. 

 

Als je NS Flex hebt voor je zoon dan is dat (na de eerste maand) per elk gewenst moment op te zeggen. Als het een Dal Voordeel abonnement op saldo is dan is het maandelijks opzegbaar en kan je via onze klantenservice contact opnemen zodat zij je verder kunnen informeren. Als het om NS Flex gaat is het wel belangrijk om het helemaal op te zeggen en het niet te wijzigen naar NS Flex Basis, omdat dat niet werkt met het 40% kortingsdeel van het Studentenreisproduct.

Reputatie 7
Badge +1

Hangt dus af van wat er NU op staat. En het is met al el FLex OOK nog nodig dit via automaat als ´bestelling ophalen´ echt helemaal te verijderen.

Hoi beste meneer/mevrouw;

Op 16 juni heeft ns de maandbetaling gedaan, daarna heb ik mijn ns abonnement opgezegd, maar als ik naar de ns aanvraag kijk, dan blijkt de weekendtrip nog gratis te zijn. Wanneer loopt mijn abonnement af? Kan ik het Vandaag en morgen weekend vrij gebruiken?

Badge +3

Bij Weekend Vrij op saldo kan je het blijven gebruiken totdat je het stopt bij een automaat.

Als het NS Flex is dan is een wijziging naar Flex Basis per direct. Dat er geen prijs bij je ritten staat komt omdat dat een paar dagen kan duren.

Heb je NS Flex in zijn geheel opgezegd (terug naar Reizen op Saldo) dan moet je ook nog langs een automaat. Tot die tijd reis je nog op rekening, waarschijnlijk nog met Weekend Vrij want daar heb je voor betaald.

Wat staat er als product in Mijn NS (website)?

Reputatie 7
Badge +3

Als je Flex in zijn geheel opzegt ga je toch eerst terug naar Flex Basis tot je het bij een automaat bevestigd hebt en Flex helemaal van de kaart af is? Dan reis je vanaf het moment van opzeggen dus nog wel op rekening maar dan op vol tarief en betaal je ook niet meer voor het Weekend Vrij. Je moet dan wel restitutie krijgen voor de dagen die je al wel betaald hebt maar niet meer het abonnement hebt.

 

Bij Weekend Vrij op saldo kun je alleen opzeggen per de dag van de maand dat het ooit is ingegaan. Je kunt wel eerder de opzegging doen, maar het abonnement stopt pas per de oorspronkelijke ingangsdag. Dus stel dat abonnement ooit per de 16e is ingegaan, je dan op 16 juni de maandfactuur hebt ontvangen en je zegt daarna op kan het abonnement pas stoppen per 16 juli. Saldo abonnementen lopen altijd hele maanden, tenzij je een saldo abonnement wijzigt naar Flex (wat mijn belangrijkste reden was om mijn Traject Vrij toen naar Flex te wijzigen).

Badge +3

Ik twijfel want bij NS Flex zou men inderdaad je Weekend Vrij meteen kunnen stoppen (omzetten naar Basis) en een bestelling voor je klaar zetten om Flex in zijn geheel te verwijderen bij een automaat.

Maar daarvan zou je inmiddels wel een factuur moeten hebben!

Bij Weekend Vrij op saldo blijft het actief tot het moment dat je het verwijdert bij een automaat, want paaltjes en poortjes weten niet beter dan dat je Weekend Vrij hebt en spreken het saldo dan niet aan.

Voor de rest is het tegenwoordig prima mogelijk om een ‘bestelling’ (saldo of beëindiging abonnement) bij een NS incheck ter plekke uit te voeren, dus dat kan ook nog het geval zijn.

Hoe dan ook, wat er in Mijn NS als actief product staat (zonder einddatum) zou in principe moeten gelden.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe dan ook, wat er in Mijn NS als actief product staat zou moeten gelden.

Daarnaast krijg je bij een wijziging of opzegging ook nog mailtjes van NS. Bij een wijziging binnen Flex een mailtje dat je je Flex abonnement heb gewijzigd en naar welk abonnement. Bij opzeggen krijg je zelfs meerdere mailtjes.

Ik heb eerder deze week mijn Flex Basis opgezegd, en kreeg eerst een mailtje met “Informatie over beëindiging NS Flex contract” waarin aangegeven dat het abonnement beëindigd was en ik dan Flex Basis had (ik had al Basis, maar goed), daarna mailtje dat de beëindiging van mijn NS Flex abonnement was klaargezet op een kaartautomaat en ik die definitief kon maken, vervolgens na langs de automaat te zijn geweest een mailtje dat Flex beëindigd was en NS Flex was verwijderd van mijn OV-chipkaart. Daarna de dag erna nog een factuur met niets erop.

In het tweede mailtje stond ook dat ik de beëindiging eigenlijk niet hoefde op te halen, als ik dat niet deed zou ik Flex Basis houden zonder abonnementskosten. Dat lijkt me erop te duiden dat je bij een betaald abonnement bij verzoek tot stopzetten inderdaad eerst naar Flex Basis gaat. Ook waren er al eerder andere leden hier die dit aangaven. Volgens mij is dit wel iets wat in de loop van de tijd is ingevoerd en niet al vanaf het begin van Flex zo was.

 

Aan de hand van wat er in MijnNS staat en de info in de ontvangen mailtjes zou je moeten kunnen zien of en welk abonnement je hebt. Daarnaast kun je altijd contact opnemen met de klantenservice die het kunnen checken.

Dag mijn abonnement (flex) keurig betaald maar nu wordt er nog een keer €5,10 afgeboekt. Waarom? Periode is nog niet voorbij. En abonnement loopt nog gewoon door...

Reputatie 6

Hey Mery Faber. Welkom bij de NS Community.

Wij kunnen hier niet je gegevens inzien. Ik raad je aan om contact op te nemen met de klanten service om na te laten kijken wat hier aan de hand is. Ik kan wel een gokje nemen en zeggen dat het waarschijnlijk gaat om de product kosten voor de komende maand.

Reageer