beantwoord

abonnement

  • 21 November 2022
  • 4 reacties
  • 91 Bekeken

Hallo,  er gaat toch iets niet goed, gisteren contact gehad met uw medewerker en volgens overzicht heb ik flex abonnement,  maar moest toch weer saldo opladen. Bij info balie zeiden ze dat dat ik dal abonnement. Heb. Moest weer contact opnemen met klanten service zeiden ze.  Kunt u dit wijzigen?

Groet Marianne

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 November 2022, 16:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Natuurlijk niet met dit korte bericht zonder verdere data. Dit is een publiek forum waar ervaren reizigers die wat tijd hebben mensen helpen-met heel vaak dezelfde weer terugkomende probleempjes.

Eerst-dat zou toch vanzelf moeten spreken-net als met elke account voor verbruik: mijnNS heeft de info wat er precies op staat. Moet geopend via site, kan niet via app op die fone.

Hoewel inmiddels bijna alle soorten ABO als FLEX worden geboden, is DalVOORDeel ook nog steeds als enige met jaarlijkse betaling en dan daarmee op saldo reizen=de klassieke manier, beschikbaar. U meldt niet duidelijk wat U nu heeft (besteld? of al lang?), maar bij onervaren reizigers die vaak ook helemaal geen zin hebben zich erin te verdiepen is de verwarring van soort of term zeer vaak voorkomend.

Ik zou nu zeggen: check eerst eens heel grondig wat mijnNS zegt dat U blijkbaar heeft. Kom dan terug als het niet duidelijk is of niet klopt en geef dan meteen meer info. Het zal toch echt moeten dat U zich er een beetje in verdiept-hopelijk heeft u dan ook alles onder de knie voor latere wijzigingen.

Goedemiddag Marianne Bloem en welkom bij de NS Community.

Zoals bahnrider al aangaf is de Community in eerste instantie een plaats waar reizigers elkaar kunnen helpen. Zij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen dan ook niet inzien wat de status is van jouw abonnementen. Je zult hier toch echt voor contact op moeten nemen met onze Klantenservice. Deze is telefonisch bereikbaar, via Facebook en Twitter, of via chat. Op deze pagina vind je alle contactdetails daarvan.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt in MijnNS onder producten zien welk abonnement je hebt.

Badge +3

Waar moest je saldo opladen? Dit kan het geval zijn bij sommige nachtbussen, watertaxi, veerponten en ander vervoer waar NS Flex niet herkend wordt. Meestal gaat het dan om vervoer met een vaste ‘ritprijs’ waar je niet uit hoeft te checken.

Voor de rest kan het zijn dat het BTM (bus tram metro) deel van NS Flex niet actief is. Dat komt meestal omdat je een stads/streekvervoer abonnement hebt. Dan reis je op saldo.

Je kunt de producten op je kaart inzien bij een automaat (station, supermarkt e.d.) of via https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm (met een Mijn OV-chip account). NS Flex staat op je kaart als Reizen op Rekening NS (trein) en Reizen op Rekening NS (bus tram metro).

Reageer