Goedendag, vorige week ben ik mijn ov-kaart met dalvrij abonnement kwijtgeraakt doordat mijn portemonnee gestolen is. Ik heb vervangende coupons gekregen. Deze zijn echter niet in de spits geldig. Voor werk reis ik van Deurne naar Rotterdam. Ik begin half 9 en reis rond 1515 weer terug. Beide reizen vinden dus in de spits plaats en ik heb dus niets aan de coupons. Dit kost me dus 50 euro per dag, bovenop de abonnementskosten die ik betaald heb. Ns is niet bereikbaar, want elke keer kom ik weer bij ov-kaart.nl uit. Zij verwijzen me door naar ns, maar ze weten ook niet hoe.
Wat kan ik doen, zonder 1000 euro per maand kwijt te zijn aan losse kaartjes om alleen te gaan werken?
Ov kaart is al geblokkeerd en een nieuwe is aangevraagd, maar als die net zo snel komt als de treinen elke keer kan ik daar nog wel een tijd op wachten.
Bladzijde 1 / 1
Je krijgt couponcodes die passen bij het abonnement die jij momenteel hebt.
Jouw NS Flex Dalvrij abonnement is geldig tijdens de daluren. Je krijgt daarom couponcodes die geldig zijn tijdens de daluren. Het is ook mogelijk om jouw reizen achteraf te declareren bij ons. Geld terug bij vergeten OV-chipkaart| Klantenservice | NS.
Hartelijk dank voor het antwoord, maar dat betekent dus dat de couponcodes voor mij waardeloos zijn. Zijn er ook couponcodes die wel echt gelijk zijn aan datgene waar ik maandelijks voor betaal?
De couponcodes zijn gelijk aan jouw abonnement. Echter is het toegestaan jouw reis af te maken in spits als je bent ingecheckt met jouw OV-chipkaart. Echter is het niet de bedoeling dat dit dagelijks gebeurt.
Zoals door @Melissa NS aangegeven krijg je couponcodes op basis van jouw abonnement, dalvrij. Je krijgt ze dus niet op basis van jouw reishistorie. Je kunt de couponscodes gebruiken tot het 1e station dat je voor 16 uur bereikt. Vanaf 16 uur zul je een ander vervoersbewijs nodig hebben. Het duurt ca. 5 werkdagen voor je een vervangende ov-chipkaart in huis hebt. Wil je declareren via vergeten abonnement dan zit daar een limiet aan.
Je stelt dat je extra kosten hebt bovenop jouw abonnement. Jouw abonnement had je al stop kunnen zetten, op moment van het kwijtraken van abonnement. Maar dan had je geen recht op couponcodes of declareren bij ‘vergeten abonnement’.
Prima, jullie zullen gelijk hebben met de regeltjes. Zolang ik mijn kaart niet terug heb kost het me dus 50 euro per dag om te gaan werken. Als ik de ns was zou ik er lekker lang over doen en flink cashen over de rug van de consument.
Overigens kan ik het nergens terugvinden dat het "niet de bedoeling" is. Ook is het niet congruent met woorden van uw collega.
Heeft u contact opgenomen met NS klantenservice? Hun kunnen binnen 7 dagen een nieuwe OV chipkaart opsturen met uw abonnement.
In feite hoeft u alleen een treinkaart te kopen vanaf het laatste station voordat uw trein 06:30 of 16:00 vertrekt. U kunt dit in NS app doen, zodat u in de trein kunt blijven zitten.
Overigens kan ik het nergens terugvinden dat het "niet de bedoeling" is. Ook is het niet congruent met woorden van uw collega.
Thom is geen medewerker van NS en dus geen collega van Melissa. Hij is een reiziger, net zoals u en ik.
Er is nergens vastgelegd dat inchecken vlak voor het begin van de spitsuren en dan gaan reizen niet de bedoeling is. Ik doe het zelf al vele jaren zo en dat is gewoon toegestaan.
Met e-tickets welke alleen in de dal-uren geldig zijn, mag je je niet tijdens de spits in de trein zijn. Dat je met een incheck in de daluren wel met een dal-abonnement in de spits mag doorreizen is een fijn voordeel, maar je kan niet eisen dat NS jouw extra kosten betaald, nu jouw ov-kaart is gestolen. In het door jou aangehaalde voorbeeld van @Thom staat precies wanneer jouw abonnement geldig is.
Je mag je gelukkig prijzen dat je een werkgever hebt waarbij je gebruik.kunt maken van dit relatief goedkope abonnement. De meeste forenzen betalen meer. Zoals eerder aangegeven kun je een deel van de reis met coupons maken en koop jeveen kaartje voor het deel vanaf 16 uur. Dat zal echt geen €50 per dag zijn. En als het goed is betaal je dit maar 5 dagen.
De couponcodes zijn gelijk aan jouw abonnement.
Dat zijn ze dus duidelijk niet.
Het is vriendelijk dat NS vervangende couponcodes vertrekt voor een verloren chipkaart maar geef daarbij dan wel eerlijke informatie.
Bij verloren of gestolen abonnement mag je volgens het formulier op:
www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html
in één keer declareren voor meerdere dagen, maar het formulier staat niet toe meer dan één chip/e-ticket/NLOV-nummer in te voeren. Dat is niet handig.
Hartelijk dank allen, ik betaal wel gewoon kaartjes en zal achteraf kijken wat ik wel en niet terugkrijg.
@Seinhuis Overigens is de opmerking dat ik mijn ov-kaart kwijt ben geraakt mijn eigen schuld is een beetje vreemd. Ik sta in een overvolle trein als sardientjes in een blik en ik ben vermoedelijk gerold, aangezien na de stop in Tilburg mijn telefoon en portemonnee uit mijn jaszak verdwenen zijn. Je kan ook beargumenteren dat met een gehalveerde trein de veiligheid niet gewaarborgd is.
@MoDe Mijn treinabonnement betaal ik gewoon zelf, dus wat mijn werkgever hiermee te maken heeft is me onduidelijk.
De couponcodes zijn gelijk aan jouw abonnement.
Dat zijn ze dus duidelijk niet.
Het is vriendelijk dat NS vervangende couponcodes vertrekt voor een verloren chipkaart maar geef daarbij dan wel eerlijke informatie.
De voorwaarden van je abonnement gelden ook voor het e-ticket.
Interessant, bedankt voor deze info.
Ik heb vervangende coupons gekregen. Deze zijn echter niet in de spits geldig.
@Jeroen Mikkers Wat staat er dan precies op de tickets die je met die codes krijgt? Als je daarmee niet dezelfde reis kunt maken als met je abonnement, dan vertelt die NS-pagina hierboven op zijn best halve waarheden.
De couponcodes zijn gelijk aan jouw abonnement. Echter is het toegestaan jouw reis af te maken in spits als je bent ingecheckt met jouw OV-chipkaart. Echter is het niet de bedoeling dat dit dagelijks gebeurt.
Ik vind dit weer een zeer bijzondere reactie eerlijk gezegd. Aan de ene kant wordt aangegeven dat je de reis in de daluren mag afmaken en aan de andere kant dat het niet dagelijks mag gebeuren. slaat nergens op. Ik denk dat die op die tickets zoiets zal staan als: Niet geldig in de spits en dan met de uren. Maar ik ben net als rvdbrogt zeer benieuwd.
Bij een Dal Vrij abonnement zullen couponcodes je waarschijnlijk een daluren dagkaart e-ticket opleveren, en daarme mag je in principe niet in de spits reizen. Poortjes zullen dan ook niet open gaan bij aanvang van de reis in de spits.
Dat is voor TS verder geen probleem (die vangt de heen- en terugreis aan in de daluren), maar die spitsbeperking geldt bij mijn weten voor alle daluren e-tickets waardoor ze waardeloos zouden zijn.
Maar als men (Voorwaarden Tijdelijk Reisrecht) zegt dat je ermee reist tegen dezelfde voorwaarden als je abonnment dan mag je natuurlijk gewoon je reis in de spits afmaken, wat er ook op een e-ticket zelf staat. Zolang ze je maar niet de trein uit sturen komt dat dus wel goed…
Ben vooral benieuwd wat er precies op zo’n e-ticket staat (wellicht iets met coulance)?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.