Abonnement openen voor mijn kind niet mogelijk omdat ik geen Nederlandse telefoon nummer heb | NS Community
beantwoord

Abonnement openen voor mijn kind niet mogelijk omdat ik geen Nederlandse telefoon nummer heb

  • 18 October 2021
  • 13 reacties
  • 284 Bekeken

Ik heb geprobeerd een abonnement Dal voordeel te openen voor mijn zoon (17 jaar), student in Delft, maar het is niet mogelijk omdat ik geen Nedelandse telefoon nummer heb. Ik kon alle datas invullen , maar het systeem wijgerd mijn Belgisch telefoon nummer te aanvaarden. Kan iemand een raad geven ? 

icon

Beste antwoord door Robert B 18 October 2021, 17:34

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1

NS doet nooit wat met die tel.nrs. Geef gewoon het nr van zoontjelief op. Ik neem aan dat hij dat heeft-is toch tegenwoordig een allereerste levensbehoefte van de junior?

ALS zoontjelief ook geregeld met het spoor naar pa/moelief zal pendelen-op dit forum staan 10tallen vragen met antwoord van dito weekendspoor-pendelaars die hun NS en ander bels ABO/campuskaart combineren en hoe dat moet. is zelfs voor geleerde studenten vaak een enorm raadsel.

Dank u voor een raad, maar ons zoontjelief ook alleen maar belgische nummer heeft… Tot nu toe was het geen probleem bij anderen instanties, maar bij NS is het wel. 

06-12345678 werkt prima. NS belt inderdaad toch niet. Dat dit nog altijd een probleem is, is ook onbegrijpelijk.

Reputatie 7
Badge +3

En in een bericht al een tijdje geleden heeft een moderator aangegeven dat je bij een bestelling een (willekeurig) Nederlands nummer kan invullen en later bij je gegevens kan aanpassen naar je Belgische nummer. Dan kan een niet Nederlands nummer opeens wel. Logisch? Nee. Maar laat lekker dat willekeurig nummer staan, NS belt toch niet. 

De vraag daarna is of u daarna niet aanloopt tegen het issue van betalen. Ik neem aan dat u geen Nederlandse bankrekening hebt en dus ook geen iDeal betaling kan doen. Abonnement afsluiten moet dan bij een balie of telefonisch via de klantenservice en ook dat levert vaak problemen op. Zoals personeel bij een balie die zegt dat het niet kan. 

Badge +3

Dat aanpassen moet volgens mij via de Klantenservice, maar ik zou dat niet doen omdat je later bij een abonnementswijziging (via de webshop) dan weer priecies dezelfde foutmelding krijgt.

Ikzelf gebruik 01000000000 en dat wordt gewoon geaccepteerd (10 cijfers beginnend met een 0)

Verwacht inderdaad niet dat de NS jou ooit zou willen bellen.

later bij je gegevens kan aanpassen naar je Belgische nummer. Dan kan een niet Nederlands nummer opeens wel.

@Momo,

Je verwacht te veel van NS. 

Dan zet NS voor je Belgische nummer gewoon de landcode van Nederland. :slight_smile:

Hieronder een deel van mijn Belgische telefoonnummer. 

 

Reputatie 7
Badge

Ik vind dat zo verschrikkelijk irritant, bedrijven die vragen naar je telefoonnummer! Wat doen ze daarmee? 

Badge +3

Het probleem bij NS is dat er een adres ingevuld staat waar je online niets mee kunt bij een NS Flex wijziging en buitenlands adres.

Ik zou gewoon postcode 3511ER huisnummer 100 invullen dan, als er toch niets per post verstuurd hoeft te worden en je al klant bent. (als workaround)

Reputatie 7
Badge +1

Dan zet NS voor je Belgische nummer gewoon de landcode van Nederland. :slight_smile:

Hieronder een deel van mijn Belgische telefoonnummer. 

 

LOL…

Ik heb daar gewoon mijn Belgische mobiele nummer ingevuld. Dat telt ook 10 cijfers dus dat wordt netjes geaccepteerd. Dat het vanuit Nederland niet werkt, is al minstens 10 jaar niet belangrijk.

Badge +3

Goed zo! Hoe minder telefoonnumers des te beter. :joy:

Je zou maar zomaar gebeld kunnen worden door de NS of zo..

Reputatie 7
Badge +3

Je zou maar zomaar gebeld kunnen worden door de NS of zo..

Als dat gebeurt dan val ik echt achterover van mijn stoel van verbazing. Is er ooit iemand door NS gebeld op het daar ingevulde nummer?

Ik herinner me nog een topic waarbij bij iemand iedere maand het abonnementsbedrag voor een onbekende andere persoon van zijn of haar rekening werd afgeschreven en NS kon wel zien wie de kaarthouder voor dat abonnement was, maar ging verder niets doen. Dat zou toch een uitgelezen geval zijn geweest om het telefoonnummer in het MijnNS account behorend bij die kaarthouder te bellen, maar dat is blijkbaar niet gedaan. 

 

Als dat gebeurt dan val ik echt achterover van mijn stoel van verbazing. Is er ooit iemand door NS gebeld op het daar ingevulde nummer?

Heel vaak zelfs! Maar vast niet omdat het nummer _daar_ ingevuld stond :expressionless:

Badge +3

Ik ben een aantal jaar geleden gebeld toen ik nog een klassiek Dal Vrij-abonnement voor de tweede klas had. De medewerker probeerde mij te verleiden een abonnement voor de eerste klas te nemen. Daarna maar uitgezet dat voor aanbiedingen telefonisch contact met mij mag worden opgenomen, dus sindsdien niet meer gebeld.

Reageer