Abonnement opzeggen voor demente vader | NS Community
beantwoord

Abonnement opzeggen voor demente vader


r staat een automatische incasso klaar voor mijn vader voor een abonnement. Echter hij is verregaand dement en komt de deur niet uit.
Ik kan nergens enige communicatie vinden hoe dit op te zeggen. 
Zoekend op de NS site moest ik een een moijn NS account aanmaken.
Daar vind ik echter geen enkel abonnement terug.
Een chatsessie leverde ( met uren vertraging tussen vraag en antwoord) slecht het antwoord op dat mijn vader alleen zelf op kan zeggen.
Ik denk dat ik nu de afschrijving voor een abonnement op een niet meer bestaande OV chipkaart maar moet storneren.?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 16 May 2022, 20:46

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U denkt mogelijk met storneren een protestgebaar te maken van ik ben het er niet mee eens, maar bij NS is dat gewoon niet betalen en er gaat dan een procedure in werking die uiteindelijk bij het incassobureau eindigt. Storneren is niet zo handig. U zult toch via Klantenservice moeten werken. Bellen in de avonduren geeft de meeste kans. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar. 030 7515155.

NS heeft een procedure bij overlijden en dit soort nare omstandigheden. Beschikt u over een verklaring dat uw vader wilsonbekwaam is?

Reputatie 7
Badge +3

Of in de chat net doen of u uw vader bent. Misschien niet de meest ‘nette’ oplossing, maar een reactie van de klanteNService dat uw vader het toch echt zelf moet opzeggen vind ik ook niet erg netjes, ervan uitgaande dat u de situatie uitgelegd heeft.

Reputatie 7
Badge

Of NS een procedure hiervoor heeft weet ik niet. Ik weet wel dat dit nergens op de website van NS staat. Dus ik begrijp de frustratie van topicstarter.

@ Thom,
U heeft gelijk, storneren is meer een uiting van frustratie van twegen muren aanlopen.
@ mr Freeze,
De chat werkt voor mij niet. Ik thanks voor de reacties.

Reputatie 7
Badge +4

Of NS een procedure hiervoor heeft weet ik niet. Ik weet wel dat dit nergens op de website van NS staat. Dus ik begrijp de frustratie van topicstarter.

Ik ook, maar NS maakt dit wel meer mee natuurlijk. Het gaat er nu om dat Brandt geholpen wordt met wat hij moet doen en ik wilde hem voor flinke incassokosten behoeden.  Het is weggegooid geld.

@ thom,
U heeft gelijk, het idee van storneren was meerc een uiting van frustratie
@ mrfreeze
Als een chat een paar uur tussen vraag en antwoord heeft, werkt dat voor mij niet. De chat wordt afgerbroken door NS, omdat ik niet een paar uur achter mijn pc op reactie kan wachten, ik werk namelijk ook nog voor de kost.
gebruiker thom geeft hierboven een telefoonnummer, misschien is dat te proberen.

allen dank voor alle antwoorden en tips

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan me de frustratie heel goed voorstellen. Hopelijk kan de klanteNService u telefonisch wel goed helpen.

@Brandt 

Ten eerste wil ik u de komende tijd veel sterkte wensen. 

Om extra kosten te voorkomen is storneren of u voordoen als uw vader niet een echte oplossing. Of de klantenservice u kan helpen? Dat zou wel fijn zijn, maar of dat realistisch is betwijfel ik. 

Om zaken te regelen voor iemand anders wil ‘men’ graag een onderbouwing op basis van documentatie. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een levenstestament en volmacht. zie:https://www.dementie.nl/omgaan-met-dementie/zelfstandig-blijven/administratie/financiele-zaken-regelen-voor-iemand-met-dementie

Misschien heeft u iets aan dit topic. 

 

Officieel kunt u niets maar u kunt telefonisch wel een beroep doen op de menselijke kant van de klantenservice medewerker, om die reden zou ik u ook willen adviseren om het telefonisch te proberen.

En zo en zo is het verstandig de stappen te gaan nemen om juridisch in de mogelijkheid te komen om de zaken te gaan regelen voor uw vader. Dit omdat u meer dingen zult moeten gaan doen welke u in de huidige situatie niet mag regelen.

 

Sterkte met de situatie.

@Brandt

Het verbaast me dat als uw vader verregaand dement er kennelijk nog geen gevolmachtigde is, dan wel benoemd via een levenstestament dan wel via de kantonrechter.

Zonder gevolmachtigde kan er eigenlijk niets waar u vader zelf (met zijn handtekening, DigiD, pincode, etc) goedkeuring aan moet geven. Denk aan financieel beheer (bankrekening, belastingaangifte, etc.), verplichtingen (abonnementen, lidmaatschappen) of andere beslissingen.

Mijn eigen ervaring met mijn ouders is dat het zaak is dit tijdig te regelen omdat je anders bij allerlei zaken vastloopt. Financiële beslissingen nemen zonder formele machtigingen is bijv. juridisch gezien niet toegestaan en kan bij overlijden zelfs tot schadeclaims van erfgenamen leiden.

Via de klantenservice behoren wij hier een uitzondering voor te maken. Andere uitzonderingen zijn andere medische noodzaken zoals slechthorend. 

Het probleem is telefonisch via de klantenservice  netjes opgelost.
Bedankt allen voor de tips en reacties.

Reageer