Skip to main content

Ik heb zojuist mijn nieuwe ov chipkaart ontvangen. Echter is mijn oude nog niet verlopen maar staat hier wel een abonnement op: NS Flex Dal Voordeel 

Is er een manier om dit abonnement van de ene naar de andere kaart over te zetten of moet ik wachten tot mijn oude kaart is verlopen en heb automatisch wordt overgezet?

Hallo Nini27, welkom bij de NS Community!

Als je de kaart automatisch hebt ontvangen of hebt aangevraagd als duplicaat van je oude OV-chipkaart, dan gaat het abonnement automatisch mee. Indien je simpelweg een nieuwe kaart hebt gekocht, dan 'ziet’ het systeem niet dat je abonnement hierop moet worden voortgezet. De beste oplossing is dan om je oude abonnement te beëindigen en het opnieuw te bestellen voor de nieuwe kaart. Mocht je hierbij hulp nodig hebben of gewoon even een extra check willen, dan kun je altijd contact opnemen met NS Klantenservice.

Hallo Nini27, welkom bij de NS Community!

Als je de kaart automatisch hebt ontvangen of hebt aangevraagd als duplicaat van je oude OV-chipkaart, dan gaat het abonnement automatisch mee. Indien je simpelweg een nieuwe kaart hebt gekocht, dan 'ziet’ het systeem niet dat je abonnement hierop moet worden voortgezet. De beste oplossing is dan om je oude abonnement te beëindigen en het opnieuw te bestellen voor de nieuwe kaart. Mocht je hierbij hulp nodig hebben of gewoon even een extra check willen, dan kun je altijd contact opnemen met NS Klantenservice.

Ik heb deze inderdaad aangevraagd omdat ik een bericht kreeg dat mijn oude ging verlopen dus dan ga ik ervan uit dat hij automatisch meegaat. 

Maar heb je gekozen voor een vervangende kaart of een nieuwe kaart?

Ik zou even checken wat er op de nieuwe kaart staat, bv bij een kaartautomaat, in je MijnNS account en/of OV-chipkaart account. 

Als het goed is wordt een kaart die via NS vernieuwd is automatisch aan je Mijn NS account gekoppeld (en zo niet dan zelf even doen).

Of check gewoon in met de nieuwe kaart en kijk of er Reizen of Rekening verschijnt, dan is het in orde.

Makkelijkste is bij een supermarkt of via een Mijn OV-chip account kijken naar de producten op je kaart. Reizen op Rekening is NS Flex.

Reageer