Skip to main content

Ik heb dit jaar het verzoek van NS om een nieuwe pasfoto in te sturen, te laat gezien.
Ik moest dus een nieuwe kaart aanschaffen bij OV-Chipkaart.

Dat heb ik inmiddels gedaan en ik heb de nieuwe kaart ingevoerd zowel bij Mijn.NS als bij Mijn.OV-Chip.
Het probleem is nu dat ik het abonnement niet overgezet krijg naar de nieuwe kaart.

Ik heb de oude kaart al verwijderd uit beide accounts maar op Mijn.NS blijft het oude kaartnummer tevoorschijn komen bij het abonnement zonder mogelijkheid dit te wijzigen.

Moet ik nu het abonnement opzeggen en hernieuwd aanvragen op de nieuwe kaart?
Lijkt me tamelijk omslachtig.

U had geen nieuwe kaart moeten aanvragen, maar een vervangende kaart. Daarop worden alle producten zoals abonnementen automatisch overgezet.

Nu u een nieuwe kaart hebt aangevraagd, is stopzetten en opnieuw aanvragen van het abonnement wellicht de snelste optie om de zaak werkend te krijgen. Maar u zou de situatie ook nog even kunnen voorleggen aan de klantenservice, misschien hebben zij een beter idee.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.


Dank voor uw reactie.

"U had geen nieuwe kaart moeten aanvragen, maar een vervangende kaart.”

Ik had dat er in het oorspronkelijke bericht niet bij vermeld maar ik heb inderdaad eerst geprobeerd een vervangende kaart aan te vragen. Dat lukte echter niet vanwege die verlopen pasfoto-datum.
 


Dank voor uw reactie.

"U had geen nieuwe kaart moeten aanvragen, maar een vervangende kaart.”

Ik had dat er in het oorspronkelijke bericht niet bij vermeld maar ik heb inderdaad eerst geprobeerd een vervangende kaart aan te vragen. Dat lukte echter niet vanwege die verlopen pasfoto-datum.
 

Wanneer je te laat was voor de pasfoto dan kun je nog niet direct een vervangende kaart aanvragen. Dat kan pas als OV-chipkaart aangeeft dat jouw kaart gaat verlopen.

Je kunt flex abonnementen niet zelf overzetten en wat ik begrepen heb kan de klantenservice dat ook niet. Het abonnement op de oude kaart kun je het beste opzeggen en opnieuw aanvragen op de nieuwe kaart. Ik hoop dat je de oude kaart nog hebt, je zult deze nodig hebben bij de automaat het opgezegde abonnement van de kaart te halen.


Dat klopt, als je de vernieuwing via OV-chipkaart doet kan dat vanaf 6 weken voor de einddatum en kost € 7,50

Als je het per se eerder wilt regelen dan kan dat ook, maar dan is het een vervanging (wegens verloren/gestolen/defect) en dat kost € 11,00

In bovenstaande gevallen staan al je producten ook op de nieuwe kaart.

Via de Klantenservice kan je in ieder geval NS abonnementen laten overzetten en de kosten voor de nieuwe kaart terugvragen. Had je ook nog producten van andere vervoerders (zoals een busabonnement) dan kan je terecht bij de betreffende vervoerder(s).


Reageer