Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1122 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zie je dan niet onderstaand in je MijnNS?

Bij mij staat dat “Snel naar ...” verder naar beneden, dus nog onder het vakje “Kosten deze periode" (en op deze screenprint buiten beeld). En dus helemaal bovenaan “Stap nu ovr naar NS Flex" waarmee het als het goed is wel moet lukken.

Lukt het niet dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice.

 

 

Reputatie 1

@Momo: ik begrijp vast iets niet goed. Ik heb een nieuw account aangemaakt op mijn ns, daar mijn voordeelurenkaart aan gekoppeld. Rechts in het scherm staat: Snel naar… abonnement aanpassen. Ik kom dan op de producten pagina terecht. Op die pagina staat dat ik “Reizen op saldo” heb, er zijn geen verdere knoppen om iets af te melden of te veranderen. De homepage zegt wel dat ik een voordeeluren abonnement heb, dus ik maak me geen zorgen.

Onderin de producten pagina staat “Direct naar...” en ik klik NS Flex. Ik klik op de blauwe button “Ja, ik wil NS Flex”. Na de button onder Basis klik ik op Verder. Mijn gegevens staan al voor ingevuld, dus ik kies mijn voordeelurenkaart en klik op “Verder met bestellen”. Ik zie dan de volgende melding: “De ingevoerde kaart bevat een bestaand contract, log in om deze te wijzigen. (WS-0021)

Er staat al een abonnement op saldo op je OV-chipkaart. Stap over naar NS Flex om hier gebruik van te maken. (999)Het Voordeelurenabonnement is niet beschikbaar binnen NS Flex. Kies een ander abonnement om met NS Flex te reizen. (506)”. Wil ik te snel om direct na het aanmelden op Mijn NS mijn abonnement te willen veranderen? Of doe ik iets anders verkeerd? Je hulp wordt ontzettend gewaardeerd!

Als het goed is heb je de korting dan al ontvangen. De kosten voor het abonnement zelf zal wel omhoog gaan als deze in het kortingsjaar wordt verlengd.

Wat ik overigens niet terug kan vinden, wat doet NS met reeds afgesproken kortingen. Ik heb bijvoorbeeld een korting actief op een abonnement tot september 2021, gekoppeld aan het opnieuw aangaan van een jaarcontract. Hoe gaat NS daar straks mee om ? Er is destijds nergens aangegeven dat bij de gedwongen migratie naar Flex, deze korting vroegtijdig vervalt.

Reputatie 7
Badge +3

Het doel zal ongetwijfeld niet zijn om de treinen nog voller te krijgen maar om zoveel mogelijk klanten al op Flex te hebben zodat het aantal abonnementen wat eind van het jaar van klasssiek naar Flex moet worden overgezet minder is. Dat is wellicht ook de reden dat jaarabonnementen, ook die nog korter dan een jaar lopen, op elk willekeurig moment kunnen worden gewijzigd.

In het besluit wijziging abonnement geeft NS aan te werken aan een oplossing zodat klanten, na overstap op NS Flex, niet meer langs de automaat hoeven voor het ophalen van hun product en dat het streven is om dit in 2020 gereed te hebben. Maar hoe minder klanten nog moeten overstappen hoe beter, want hoe minder vaak het dan mis kan gaan.

 

Reputatie 7
Badge +3

Flex Weekend Vrij is tijdelijk voordeliger. Als je vóór 1 oktober 2020 bestelt, betaal je een jaar lang slechts € 25 / mnd (i.p.v. € 31)


De trein moet nog voller….

Als men deze korting kan geven, dan kan men toch ook compensatie geven voor niet gebruikte abonnementen tussen half maart en 1 juli waarvoor advies was deze niet op te zeggen (VDU, 65+)

Reputatie 7
Badge +1

Hé, dat wordt dus aan het einde van de maand voor mij een gratis extra (3e) kaart en ook nog eens 12 maanden lang een 'gratis' 1e klas upgrade. Goeie tip! 

Reputatie 7
Badge +3

Flex Weekend Vrij is tijdelijk voordeliger. Als je vóór 1 oktober 2020 bestelt, betaal je een jaar lang slechts € 25 / mnd (i.p.v. € 31)

Reputatie 7
Badge +3

Als u wilt overstappen naar Flex basis is dit iets wat u zelf moet doen. Dit kan via uw MijnNS account. Daar is op de startpagina aan de rechterkant een vlak met beknopte info over Flex en een blauwe knop “Direct bestellen". 

Wijzigen naar Flex kan op elk willekeurig moment, dus u kiest zelf wanneer u dit wilt doen. U moet daarna nog wel even langs een automaat om het te bevestigen en Flex op de kaart te laden (en daarmee is ook gelijk het oude abonnement beeindigd).

Er volgt dan nog een restitutie van teveel betaald abonnementsgeld van het voordeeluren abonnement naar rato vanaf de datum van ingang van NS Flex.

Reputatie 1

Vraagje: op dit moment heb ik een voordeeluren abonnement. Als ik over wil op NS Flex met basis (€ 0) abonnement, moet ik dan iets doen? Zo ja, wanneer moet ik in actie komen en wat moet ik dan doen? Of gaat dit automatisch?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie,

 

Frederique

Reputatie 7
Badge +3

NS wil de spitsuren ontlasten en reizen in de daluren aanmoedigen. Daarom vervalt de korting in de middagspits bij het Voordeelurenabonnement en is de nieuwe Jongeren Dagkaart alleen in de daluren geldig. Lijkt me inderdaad consistent.


Dat aanmoedigen om te reizen in de daluren lukt aardig. De meeste meldingen op Social media over volle treinen gaan over de dal-uren. Hoewel op een enkele traject het in de spits ook wel drukker kan zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Railplus bestaat dan nog wel, maar de 100% korting komt dan te vervallen voor reizigers met het Voordeeluren abonnement.


Wat bedoel je met 100% korting? Dat 60+ VDU vanaf 1-1-21 €15 betalen voor Railplus?

In de mail die ik vandaag kreeg over voorwaarden VDU + Keuzedagen vanaf 1-1-2021 lees ik niets over wijzigingen Railplus.

Ik lees en hoor in de media dat NS verwacht dat het reizigersaantal pas in 2024 weer op het oude peil zal zijn. Daarmee lijkt het probleem van de te volle middagspits te vervallen. Is dit geen gelegenheid voor de NS om een gul gebaar te maken en de beperking van de geldigheid van dalurenabonnement en keuzedag 1 of 2 jaar uit te stellen?

Badge +3

NS wil de spitsuren ontlasten en reizen in de daluren aanmoedigen. Daarom vervalt de korting in de middagspits bij het Voordeelurenabonnement en is de nieuwe Jongeren Dagkaart alleen in de daluren geldig. Lijkt me inderdaad consistent.

Reputatie 1

ja trouwe klanten straffen en jongeren goedkoop op pad sturen, consistent beleid

Badge +3

Railplus bestaat dan nog wel, maar de 100% korting komt dan te vervallen voor reizigers met het Voordeeluren abonnement.

Railplus is toch al grotendeels uitgekleed of verdwenen (in België/Frankrijk)?

Railplus bestaat dan nog wel, maar de 100% korting komt dan te vervallen voor reizigers met het Voordeeluren abonnement.

Railplus is nu gratis voor Voordeeluren abonnementhouders. Dat komt dan te vervallen. 

 

Zover ik weet staan er geen geheime informatie in deze brieven. Je kan de Keuzedagen dit jaar nog bestellen en dus ook op 31.12.


Waar slaat “Dat” op? Op ‘gratis’ (dus voortaan betalen) of op ‘komt te vervallen’ (dus Railplus bestaat dan niet meer)?

Hier komt vast snel meer duidelijkheid over.

Badge +3

Ik heb het niet over opzeggen of wijzigen van VDU maar over behouden. Bij verlenging eind november betaal ik €67. Vanaf 1-1-21 wordt VDU €7 goedkoper als compensatie voor wijzigingen die per die datum ingaan. Aangezien wijzigingen niet op verlengingsdatum ingaan is het niet meer dan reëel dat ik (en andere abonnementhouders) naar rato €7 gecompenseerd krijg(en). 

Zie wat ik nog tikte in https://community.ns.nl/abonnementen-2/abonnementen-update-61370?postid=463707#post463707

Reputatie 7
Badge +3

Vanaf 01.01.2021 is Railplus niet meer beschikbaar voor Voordeeluren abonnementhouders vanwege de nieuwe voorwaarden. Ik durf niets te zeggen over de restitutie, maar als je je abonnement laat beëindigen of laat wijzigen naar een Dal Voordeel abonnement dan krijg je uiteraard een restitutie.


Ik heb het niet over opzeggen of wijzigen van VDU maar over behouden. Bij verlenging eind november betaal ik €67. Vanaf 1-1-21 wordt VDU €7 goedkoper als compensatie voor wijzigingen die per die datum ingaan. Aangezien wijzigingen niet op verlengingsdatum ingaan is het niet meer dan reëel dat ik (en andere abonnementhouders) naar rato €7 gecompenseerd krijg(en). 

Ik durf dat niet te bevestigen. Er komt nog een editie uit dit jaar dus we zullen het vanzelf zien.

Badge +3

In verband met Corona is er geen spoor verstuurd. Het is nog niet duidelijk of dat dit jaar nog zal gebeuren.

Uit de e-mail die ik op 14 aug ontving (met o.a. het meereisretour):

En als voorproefje op de allereerste digitale SPOOR die op 4 september verschijnt, twee exclusieve kortingsdeals: het Spoorwegmuseum en Madurodam.

Blijkbaar gaat SPOOR dus digitaal voortaan? Dan eventueel even je voorkeuren voor Notificaties en updates aanpassen in Mijn NS (bij Gegevens).

@MoDe ga er maar vanuit dat je voor een reeds betaald jaarabonnement géén restitutie krijgt als de prijs gedurende dat jaar verandert.

Zelfs bij Flex (maandabonnement?) gebeurde dat niet, toen veel abonnementen per 2020 een euro per maand goedkoper werden. Dal Vrij besteld in juni 2019? Dan betaalde je gewoon €106 per maand tot juni 2020, en daarna pas €105. Zelfs als je ‘wisselde’ naar hetzelfde abonnement (wat gewoon mogelijk is blijkbaar, maar nogal onzinnig/overbodig). @Tochjo weet de details.

Vanaf 01.01.2021 is Railplus niet meer beschikbaar voor Voordeeluren abonnementhouders vanwege de nieuwe voorwaarden. Ik durf niets te zeggen over de restitutie, maar als je je abonnement laat beëindigen of laat wijzigen naar een Dal Voordeel abonnement dan krijg je uiteraard een restitutie.

Reputatie 7
Badge +3

Railplus is nu gratis voor Voordeeluren abonnementhouders. Dat komt dan te vervallen. 

 

Zover ik weet staan er geen geheime informatie in deze brieven. Je kan de Keuzedagen dit jaar nog bestellen en dus ook op 31.12.

Waar kan ik lezen dat Railplus komt te vervallen? VDU bestaat in 2021 ook nog steeds. En wat als ik Railplus bij verlenging 2020 aanvraag? Die vervalt 1-1-2021?

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag over restitutie. Krijg ik op 1-1-21 11/12e van €7 terug als ik bij verlenging eind november €67 betaald heb?

Reageer