Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1120 reacties

Zoals ik al aangaf hebben wij iedereen al in november 2019 geïnformeerd. In week 37 zal dat 'nogmaals' gebeuren.

 

Railplus kan vanaf 01.01.2021 niet meer worden aangeschaft. Railplus is 1 jaar geldig, maar de geldigheid is gekoppeld aan de geldigheid van het NS-abonnement. Als het bijbehorend abonnement eerder afloopt, is ook de Railplus niet meer geldig. Bij een doorlopend abonnement, loopt de Railplus automatisch na 1 jaar af. 

 

In verband met Corona is er geen spoor verstuurd. Het is nog niet duidelijk of dat dit jaar nog zal gebeuren.


Bedoelt u dat Railplus helemaal wordt afgeschaft?

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Mijn VDU-abonnement loopt 1 mei 2021 af. Ergens heb ik opgevangen dat de nieuwe voorwaarden voor mij daarna pas ingaan, maar ik kan er geen bevestiging van vinden. Terwijl NS wel aankondigt dat iedereen ‘3 maanden tevoren’ PERSOONLIJK bericht krijgt. Of verandert NS de spelregels tijdens het spel? Grof schandaal. Kan iemand het verlossende woord spreken?


Lange tijd was onduidelijk of wijzigingen bij verlenging of voor iedereen gelijk op 1-1-21 zouden ingaan. Begin dit jaar werd gesuggereerd dat de nieuwe voorwaarden bij verlenging in zouden gaan, dus was niet blij dat mijn ingangsdatum van mijn nieuwe dal voordeel + keuzedagen 31-12-19 ineens gewijzigd werd naar 1-1-20. Uit de info die nu op de website staat, begrijp ik dat zowel de nieuwe voorwaarden van VDU als van Keuzedagen voor iedereen tegelijk op 1-1-21 ingaan. De uitgebreide voorwaarden voor VDU zijn aangepast naar nieuwe situatie 2021, in diezelfde voorwaarden heeft men het nog wel over papieren Keuzedagen en 2 maandelijkse Keuzedagen……. Lekker duidelijk dus.

Zoals ik al aangaf hebben wij iedereen al in november 2019 geïnformeerd. In week 37 zal dat 'nogmaals' gebeuren.

 

Railplus kan vanaf 01.01.2021 niet meer worden aangeschaft. Railplus is 1 jaar geldig, maar de geldigheid is gekoppeld aan de geldigheid van het NS-abonnement. Als het bijbehorend abonnement eerder afloopt, is ook de Railplus niet meer geldig. Bij een doorlopend abonnement, loopt de Railplus automatisch na 1 jaar af. 

 

In verband met Corona is er geen spoor verstuurd. Het is nog niet duidelijk of dat dit jaar nog zal gebeuren.

Reputatie 7
Badge +3

Wij hebben al onze abonnementhouders in november vorig jaar hier per post of mail over geïnformeerd. Dit gaan wij in week 37 nogmaals doen met daarin meer informatie dan vorig jaar het geval was.


Dus in week 37 worden abonnementhouders geïnformeerd, terwijl de info al online staat? Zo ga je niet met trouwe klanten om! Overigens zijn er abonnementhouders die vorige of deze week al nieuwe info hebben ontvangen. (Ik dus niet) 

Op grond van de info online heb ik de volgende vraag: De nieuwe voorwaarden gaan voor iedereen op 1-1-2021 in ongeacht verlengingsdatum. Als compensatie wordt het abonnement €7 goedkoper vanaf 1-1-21. Maar wat als de verlengingsdatum eind van het jaar is? Dan betaal je dit jaar €67 en krijg je dan op 1-1-21 na rato €7 terug of gaat de verlaging pas bij verlenging eind 2021 in? 

Is het nog mogelijk om in 2021 gratis Railplus bij 60+ aan te vragen?

En bij VDU zou je 5x Spoor krijgen staat op de website, in 2020 pas 1 gehad, wanneer komen de andere 4 uit?

Wij hebben al onze abonnementhouders in november vorig jaar hier per post of mail over geïnformeerd. Dit gaan wij in week 37 nogmaals doen met daarin meer informatie dan vorig jaar het geval was.

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Mijn VDU-abonnement loopt 1 mei 2021 af. Ergens heb ik opgevangen dat de nieuwe voorwaarden voor mij daarna pas ingaan, maar ik kan er geen bevestiging van vinden. Terwijl NS wel aankondigt dat iedereen ‘3 maanden tevoren’ PERSOONLIJK bericht krijgt. Of verandert NS de spelregels tijdens het spel? Grof schandaal. Kan iemand het verlossende woord spreken?

De nieuwe voorwaarden gaan in per 1 januari 2021. Drie maanden tevoren is dan 1 oktober 2020, dus is dus nog iets meer dan 1 maand te gaan. Ik zie niet wat hier een grof schandaal aan is.

Omdat de NS tijdens het spel de spelregels verandert. Ofwel: NS heeft zich verbonden om gedurende  een jaar een bepaalde dienst te leveren en verbreekt deze verbintenis.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Mijn VDU-abonnement loopt 1 mei 2021 af. Ergens heb ik opgevangen dat de nieuwe voorwaarden voor mij daarna pas ingaan, maar ik kan er geen bevestiging van vinden. Terwijl NS wel aankondigt dat iedereen ‘3 maanden tevoren’ PERSOONLIJK bericht krijgt. Of verandert NS de spelregels tijdens het spel? Grof schandaal. Kan iemand het verlossende woord spreken?

De nieuwe voorwaarden gaan in per 1 januari 2021. Drie maanden tevoren is dan 1 oktober 2020, dus is dus nog iets meer dan 1 maand te gaan. Ik zie niet wat hier een grof schandaal aan is.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer was dat poosje geleden? Ieder jaar per 1 januari worden de prijzen aangepast en voor het Traject Vrij jaarabonnement Rilland-Bath-Goes (21 tariefeenheden) is de prijs sinds 1 januari 2020 €125,90

Voor 21 TE was dit in 2019 €124, in 2018 €117,00, in 2017 €115,00 en in 2016 €114,00

De grotere stijging in 2019 kwam mede doordat de BTW van 6 naar 9% ging.

Badge +3

Spijtig dat de prijzen omhoog zijn gegaan, Liesje22. Dit betreft wel een tijdje geleden dat je hebt gekeken want dit abonnement kost al het hele jaar 125,90 euro per maand bij een jaarabonnement.

Traject Vrij is ook als Flex variant beschikbaar, zie https://www.ns.nl/nsflex/webshop dat is op elk moment (elke keer met een maand tussenpoze) te wijzigen en kost hetzelfde als het jaarabonnement. Voor kids onder 18 moet een volwassene bestellen, die krijgt dan ook de facturen.

Deze regel geldt vanaf 1 januari 2021, Nettie. Hier kan je alles vinden over de wijzigingen die gaan komen.

 

Spijtig dat de prijzen omhoog zijn gegaan, Liesje22. Dit betreft wel een tijdje geleden dat je hebt gekeken want dit abonnement kost al het hele jaar 125,90 euro per maand bij een jaarabonnement.

Een poosje geleden keek ik wat ik straks voor mijn kind per maand moest gaan betalen om naar school te gaan via jaarabonnement traject vrij en dat was ca 114,- per maand. Nu kijk ik en kost het 125,90 per maand (jaarabonnement), traject Rilland-Bath-Goes. Hoe kan dat NS?

Verder betalen we voor nog 2 schoolgaande kids traject-vrij Rilland-Bath - Bergen op Zoom nog eens 2x 98,50 per maand (dat was 2 jaar geleden nog 94,-) en daarbij opgeteld 3x 55,- per jaar bewaakte fietsenstallingen want ja je wilt ook niet dat je kind zonder fiets staat op het station…..totaal 336,65 per maand…..om naar school te gaan…. 

Niet echt stimulerend om met de trein te reizen aangezien jullie prijzen alsmaar rijzen!!!

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Mijn VDU-abonnement loopt 1 mei 2021 af. Ergens heb ik opgevangen dat de nieuwe voorwaarden voor mij daarna pas ingaan, maar ik kan er geen bevestiging van vinden. Terwijl NS wel aankondigt dat iedereen ‘3 maanden tevoren’ PERSOONLIJK bericht krijgt. Of verandert NS de spelregels tijdens het spel? Grof schandaal. Kan iemand het verlossende woord spreken?

Reputatie 7
Badge +1

Het VDU heeft een opzegtermijn van een maand, waarbij de einddatum dezelfde dag is als de dag waarop het abonnement is aangevraagd/verlengd.

De nieuwe voorwaarden gelden vanaf 1 januari 2021, dus voor die tijd, als u het abonnement wilt opzeggen. 

Ik sluit me helemaal bij mijn voorgangers aan.

Eenzijdig beknot worden op je voorwaarden voor een fooi!!

Ik ga het opzeggen, voor wanneer moet dat?

Reputatie 7
Badge +3

Interessante info in de brief die mensen met een VDU gekregen hebben.

Dus goed nieuws voor wie ergens in de eerste helft van 2021 zestig wordt? Of hoe moeten we dit lezen ‘vanaf’?


Niets ontvangen op adres met 2 personen met VDU en Keuzedagen……..

Reputatie 1

https://www.ovpro.nl/trein/2020/08/19/geschillencommissie-ns-mag-middagspitskorting-afschaffen/

Badge +3

Interessante info in de brief die mensen met een VDU gekregen hebben.

Dus goed nieuws voor wie ergens in de eerste helft van 2021 zestig wordt? Of hoe moeten we dit lezen ‘vanaf’?

Gisteravond een update van Ruben gehad. Surprise surprise: hij heeft verder nog niks gehoord.
Na drie maanden van ‘niks kunnen vinden’ tot ‘geen update/niks gehoord’ is mijn vertrouwen niet heel groot.
 

Reputatie 7

Ik heb er inmiddels bewust voor gekozen mijn dalvrij 65 + 1e klas klassiek te behouden totdat het is overgegaan in flex 65 + en de nieuwe regels en prijzen volledig bekend zijn ook wat betreft een eventueel nieuw abonnement en indien nodig en mogelijk dan te pauzeren. Mijn abonnementsgeld voor dit jaar heb ik al afgeschreven wat betreft reizen.

Vanwege de stilte bij NS over voortgang en het verstoppen van voorwaarden is mijn vertrouwen op dit moment niet erg groot om er op te vertrouwen dat een nieuw flex dalvrij 65 + dezelfde prijzen en voorwaarden krijgt als een voortgezet 65 + nieuwe stijl en ook in dit topic is er weinig duidelijk wat de NS betreft.

En speelt ook mee dat deze hele corona crisis ook nog grote consequenties krijgt wat OV betreft op de toekomstige reis patronen.

 

Daarom hou ik liever wat ik al heb.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het heel slecht dat NS niet communiceert dat op een bepaalde datum bepaalde abonnementen niet meer te verkrijgen zijn. Zo hebben velen hun keuzedagen opgezegd in de verwachting dat zij deze eind van het jaar weer kunnen bestellen. Maar wat is eind van het jaar? 31 december of begin november? Anderen hebben hun abonnementen aangehouden omdat men bij NS nogal onduidelijk is tot wanneer abonnementen die er uit gaan besteld kunnen worden. En over het aanbieden van trajectabonnementen in de Flex wordt ook niet helder gecommuniceerd, net als wanneer men denkt dat er 65+ Flex abonnementen komen.

Badge +3

Oh ja, ik kwam er toevallig zelf achter wegens iemand die Altijd Voordeel overwoog en vroeger Traject Vrij had.

https://twitter.com/Ansssss27/status/1292164454700982273

Haha, en dat NS mij wel mocht inhuren als bedankje… :sweat_smile: en ook nog een reactie van iemand die iets vond over

alle vijfmiljard verschillende kutproducten waar niemand op zit te wachten

Voor diegene… https://www.youtube.com/watch?v=3vCkGUW4XKM My job is done! :joy:

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, zoals ik al eerder (meer naar boven op deze pagina) constateerde dat alleen de Flex variant daar mogelijk is.

De abonnementen overzicht pagina wijst voor Traject Vrij nog door naar de oude variant, waarbij er voor andere abonnementen wordt doorgelinkt naar een pagina waar je voor dat abonnement kan kiezen tussen Flex of op saldo. Uitzondering is Altijd Voordeel, daar lijkt alleen de Flex variant nog mogelijk, ook als je onderaan de abonnementen pagina kiest voor abonnementen op saldo.

Zo langzamerhand worden er wat dingen in gang gezet tbv wijziging van abonnementen. Ik had alleen wel een aankondiging verwacht dat vanaf die en die datum een saldo abonnement niet meer verkrijgbaar is en dat Flex Traject Vrij beschikbaar is (of zou komen als het van tevoren was gedaan). Dat mis ik wel.

 

Badge +3

Ter vergelijking, van Traject Vrij, Altijd Vrij, Weekend Vrij, Dal Vrij en Altijd Voordeel staat wel vermeld dat de verkoop ervan eerder dan eind van het jaar stopt. Van de eerste 2 medio Q2 (wat al geweest is) en van de anderen in de 2e helft van het jaar ( wat nogal ruim is).

Bij de klassieke abonnementen is Altijd Voordeel al niet meer verkrijgbaar, en op https://www.ns.nl/ns-abonnementen/altijd-voordeel is de optie voor op Saldo er dus ook niet meer.

Naast Dal Voordeel blijven nu dus alleen de vier ‘Vrij’ abonnementen verkrijgbaar op saldo.

Reputatie 6

Als je 1 december wijzigt naar Flex dan kun je dus niet tussen Kerst en Oud & Nieuw de hele dag met 40% korting reizen, mocht je dat willen. Wijzig je na Oud & Nieuw dan kun je nog optimaal gebruik maken van je VDU tijdesn deze periode. Je betaalt dan wel 16/12 je abonnementsgeld voor je VDU maar als je op 1 januari wijzigt ontvang je restitutie van 1/1/2020 tot 15/12/2020.

Het ligt er dus aan of je verwacht in december nog gebruik te willen maken van de voordelen van je VDU.

Dank voor het meedenken! Ik verwacht niet in december er nog veel gebruik van te maken. Of ik werk thuis tussen kerst en oud&nieuw of ik reis van en naar kantoor op de kaart van de baas. In november heb ik aantal weken vakantie zoals.het er nu naar uitziet. Dan hoop ik met het VDU en Museumkaart op pad te.kunnen. Ligt ook aan corona. Ik ben een van de jongste VDU houders denk ik. Heel fijn abonnement. Zeker toen ik nog heen en weer reisde tussen werk en vriend want bij ons op het werk is het strikt gescheiden; zakelijk en privé reizen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nergens in het besluit gelezen dat Keuzedagen dan niet meer te bestellen zijn. Er staat dat huidige klanten de Keuzedagen kunnen behouden. Als je na de kerst bestelt ben je op 1 januari een huidige klant. 

Ter vergelijking, van Traject Vrij, Altijd Vrij, Weekend Vrij, Dal Vrij en Altijd Voordeel staat wel vermeld dat de verkoop ervan eerder dan eind van het jaar stopt. Van de eerste 2 medio Q2 (wat al geweest is) en van de anderen in de 2e helft van het jaar ( wat nogal ruim is).

Reageer