actie flex. slechte klantenservice | NS Community
beantwoord

actie flex. slechte klantenservice


Ik ben sinds nog geen week lid van flex dal voor 5,10 per maand. Eindelijk mijn kaart binnen en ik wil hem gaan koppelen aan mijn account zie ik tot mijn spijt dat klanten nu 3 maanden 50% korting krijgen. Ik vind dat ik daar ook recht op heb want ik ben maar een paar dagen te vroeg geweest. Ik bel naar de klantenservice en die zeggen dat ze niets voor mij kunnen doen en dat ik pech heb.

 

dus zo gaan jullie met nieuwe klanten om? Ik zou graag zien dat het ook voor mij geregeld kan worden 

icon

Beste antwoord door Leoniez83 18 March 2022, 07:29

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemorgen, ik heb een aantal keer terug gebeld naar de klantenservice. Ik kreeg de. Vrouw aan de lijn die misschien al langer werkt. Ik heb er idd niet mee gereisd. Ze zag dat mijn abonnement de 16e was ingegaan en heeft het geregeld dat het via het actie tarief kan. Ik ben blij dat het geregeld is, maar koste wel wat moeite en vaker bellen.

gr leonie 

Badge +3

Als de actie nog meer dan een maand loopt is dat (zie 2 reacties geleden) inderdaad het handigste. Misschien werkt het zelfs gewoon via de Webshop, na een maandje wijzigen van Dal Voordeel naar Dal Voordeel tegen actietarief.

Anders op Basis zetten en (via de Klantenservice) opnieuw bestellen tegen actietarief. Iemand die (al een tijdje) Flex Basis heeft kan het namelijk ook gewoon bestellen, het is dus niet alleen voor nieuwe klanten.

Reputatie 7
Badge +3

Om dan vervolgens opnieuw Dal Voordeel aan te vragen zal je waarschijnlijk ook bij de Klantenservice moeten zijn, omdat er minder dan een maand geleden gewijzigd is naar Flex Basis.

Je kunt het natuurlijk ook weer op nieuwe kaart aanvragen, dan maakt het niet uit dat je minder dan een maand ervoor hebt gewijzigd naar Flex Basis.

 

Reputatie 7
Badge +3

Zou kunnen ja, niets is onmogelijk.

Persoonlijk zou ik na ontvangst van een nieuwe kaart deze eerst koppelen aan mijn MijnNS account voordat ik ermee ga reizen. TS komt nu achter de achter de kortingsactie bij het koppelen van de kaart. Dan acht ik de kans groter dat er nog niet mee gereisd is dan dat er al wel mee gereisd is. Maar ja, dat is alleen een vermoeden, misschien kan @Leoniez83 aangeven of er al wel of niet meegereisd is.

Is er al wel mee gereisd, dan zou ze het Dal Voordeelabonnement 1 maand na de ingangsdatum kunnen wijzigen naar Flex basis of NS Flex in zijn geheel opzeggen en vervolgens voor 21 april opnieuw Flex Dal Voordeel aan kunnen vragen om toch 3 maanden korting te krijgen. 

Badge +3

Als u gebruik maakt van het herroepingsrecht en u heeft met deze kaart met korting gereisd, dan wordt de reis wel achteraf tegen vol tarief gerekend. Als u nog niet met de kaart heeft gereisd, zou ik de tip van @Momo opvolgen.

Volgens het herroepingsrecht is dat inderdaad het geval, maar bij mij ging het een tijdje terug iets anders.

Het abonnement werd per het moment van contact beëindigd (omgezet naar Flex Basis) en voor de ongebruikte dagen kreeg ik restitutie. De gekregen korting op (eventueel) gemaakte reizen hoefde ik dus niet terug te betalen. Het scheelt ook weer een bezoek aan een automaat (station, supermarkt e.d.) om Flex in zijn geheel te verwijderen.

Om dan vervolgens opnieuw Dal Voordeel aan te vragen zal je waarschijnlijk ook bij de Klantenservice moeten zijn, omdat er minder dan een maand geleden gewijzigd is naar Flex Basis.

Reputatie 7
Badge +4

Het kan best meteen uitgeprobeerd zijn. Zo vreemd is dat niet. :innocent:

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat TS nog niet met de kaart gereisd heeft. Zo te lezen is het abonnement vorige week op een nieuwe kaart besteld en vandaag is de kaart ontvangen, dus nog geen gelegenheid gehad om ermee te reizen. 

Reputatie 7
Badge +4

Als u gebruik maakt van het herroepingsrecht en u heeft met deze kaart met korting gereisd, dan wordt de reis wel achteraf tegen vol tarief gerekend. Als u nog niet met de kaart heeft gereisd, zou ik de tip van @Momo opvolgen.

Reputatie 7
Badge +3

Maak gebruik van je 14 dagen herroepingsrecht en sluit het daarna opnieuw af. Zo te zien loopt de actie tot 21 april.

Reputatie 7
Badge

Ik vrees dat er weinig aan te doen is. Bij veel bedrijven/winkels zijn er ‘vanaf morgen’ aanbiedingen die ‘vandaag’ nog niet geldig zijn en dus ook niet met terugwerkende kracht. Denk aan aanbiedingen in de supermarkt, die zijn precies in een periode geldig, geen dag eerder, geen dag later.

 

Als de NS actie lang geldig is, kun je flex stopzetten en weer opnieuw aanvragen, hopelijk tegen het actietarief.

Reageer