altijd voordeel abonnement | NS Community
beantwoord

altijd voordeel abonnement

  • 20 October 2022
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Dag. Ik heb een altijd voordeel abonnement afgesloten. Kan ik ook via de app digitale kaartjes kopen en dan het abonnement toepassen voor de korting? Ik zie alleen het daluren abonnement erbij staan namelijk. Of kan je met het altijd voordeel abonnement alleen met de ov chipkaart zelf reizen (maar dan heb ik geen factuur voor declaratie reiskosten). 

icon

Beste antwoord door Tochjo 20 October 2022, 15:27

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U kunt alleen van de korting van uw abonnement profiteren door in en uit te checken met de OV-chipkaart waar het abonnement op staat. Reizen met e-tickets met korting is niet mogelijk. (Dit geldt overigens voor alle abonnementen; de e-tickets met dalurenkorting zijn niet bedoeld voor abonnementhouders, maar voor mensen die van Samenreiskorting gebruik willen maken.)

U kunt achteraf in Mijn NS een declaratieoverzicht maken van gemaakte reizen. Dat overzicht voldoet voor de Belastingdienst, dus ik neem aan dat het ook wel voldoet voor uw werkgever, of wie dan ook uw reiskosten vergoedt.

Reputatie 7
Badge +3

En u krijgt maandelijks een factuur waar alle abonnementskosten en reiskosten op gespecificeerd staan.

Reputatie 7
Badge +1

Het ABO betaalt U steeds vooruit, de reiskosten achteraf (nogal logies) steeds per incasso, waarvoor je op een vaste dag v.d. mnd (die ligt nu al vast) bericht krijgt. Bij de opzet destijds van die sjipkaart is streng besloten dat elke soort ABO enkel via een persoonl kaart kan en alle reizen ook via die kaart geregistreerd dienen te worden.

Het blijkt keer op keer dat het blijkbaar niet vanzeflsprekend is voor velen dat mijnNS de sleutel tot alle kosten is-ook dat is ouwerwets: moet via site worden geopend, vooralsnog gaat dat niet via app.

Reageer