beantwoord

Beëindiging NS abonnement door betaalachterstand


Hello,

 

I have the NS Flex Basis subscription and 1 unpaid factuur.

NS tried to charged money from my back account but they did not succeed (I received a letter).
When I topped up my account, they did not try it again. Now I received an email that says:

“We gaan de openstaande vordering overdragen aan een incassobureau. Eventuele andere openstaande vorderingen, die verband houden met het beëindigde abonnement, zullen ook aan het incassobureau worden overgedragen.”

 

How can I pay that invoice? I cannot make a money transfer to NS Reizigers B.V. is NL03 ZZZ 3012 4358 so.. what are the options?

icon

Beste antwoord door Thom 6 July 2022, 11:09

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

You will receive a letter from the collector with instructions how to pay. Your bill will be 40 euro’s higher, because your payment was overdue. When everything is paid, you will possibly have the opportunity to apply for a new subscription.

Reputatie 7
Badge +1

 NL03 ZZZ 3012 4358 is no bankaccount of NS you should have used NL14ABNA0576850675 but now you are too late and you have to pay to the collectioncompany.

tsjonge jonge, oke thank you all!

Reputatie 7
Badge +3

NS tried to charged money from my back account but they did not succeed (I received a letter).
When I topped up my account, they did not try it again.

NS will only try once to charge from your account. If this is not successful, you'll have to transfer the money yourself. You should have received multiple e-mails and letters about this.

Bijna zelfde aan de hand maar ik heb betaald nadat abonnement is beëindigd alleen nu heb ik betaald en geen abonnement. Klantenservice kan geen contact maken met afdeling financiën zegt men . Wat nu ? 

Badge +3

Bijna zelfde aan de hand maar ik heb betaald nadat abonnement is beëindigd alleen nu heb ik betaald en geen abonnement. Klantenservice kan geen contact maken met afdeling financiën zegt men . Wat nu ? 

Welkom bij de NS Community!

Betalen na beëindiging door NS heeft geen zin, want de vordering is dan al uit handen gegeven.

De hoofdsom aan NS betalen heeft ook geen zin, je krijgt dan met enige zekerheid alsnog te maken met het incassobureau dat 40 euro wil voor hun ‘diensten’.

Heb je de factuur van het incassobureau voldaan, dan geven ze dat door aan NS en krijg je een ‘schone lei’ om opnieuw een abonnement te bestellen.

Ja dat antwoord ken ik inmiddels maar ik heb nog geen post van incasso bureau ontvangen dus dan wil ik de reeds overgemaakte betaling retour en dat lijkt een gebed zonder einde . 

Badge +3

Staat er in Mijn NS (website) dat je abonnement op Basis gezet is, of heb je een mail gekregen over een productblokkade?

Of misschien zelfs dat heel NS Flex bij een volgende NS incheck verwijderd zal worden van je kaart?

In het eerste geval zou je via de Klantenservice (chat, betalingsbewijs meesturen) wel weer iets aan kunnen laten zetten, maar ik vermoed toch echt van niet.

Want je zegt al dat men geen contact op kan/wil nemen met afdeling financiën. Daar eindigt het gebed helaas…

Je zou je dan in allerlei bochten kunnen wringen om je aan te melden als nieuwe klant (met nieuwe kaart, levertijd een week) ik maar denk dat je naam en geboortedatum al in de weg zitten.

Arriva Flow zou nog een optie kunnen zijn.

Ga nog maar eens de “klanten “ service “ benaderen met betaalbewijs eerst gebeld daarna via chat en men heeft daar geen oplossing maar die hebben ze bij andere vragen ook nooit . 

Heb net geprobeerd ik kan gewoon nieuw abonnement afsluiten tot aan iDeal alleen dan zou ik dubbel betalen immers heb ik al betaald (te laat dat wel ) 

Wat jammer dat dit het geval is geweest, Miked1. Wat je niet meer hebt gebruikt aan dagen van je beëindigde abonnement krijg je nog gerestitueerd. Je betaalt in die zin in ieder geval niet dubbel. Terubetalingen vinden meestal plaats binnen 30 dagen.

Hallo Laura ,

Dan wacht ik eerst op de terugbetaling voordat ik het nieuwe abonnement in laat gaan . Bedankt voor je antwoord . 

Reageer