Betaling | NS Community

Betaling

  • 3 February 2022
  • 32 reacties
  • 903 Bekeken

Goedendag,

Ik heb nu al meerdere malen contact gezocht met jullie over een betaling die volgens jullie niet binnen was, maar die wel is betaald. En nu is mijn abonnement per vandaag stop gezet en word ik naar incasso gestuurd waarvan ik al een tijdje bezig ben met het uitzoeken om het op te lossen! 


32 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat kunnen we hier niet oplossen. Je neemt beter contact op met de klantenservice (chat of telefoon).

Ik heb op verschillende manieren al contact opgenomen, maar word van het kastje naar de muur gestuurd met als vervolg dat ik afgesloten ben!! 

Goedendag,

Ik heb nu al meerdere malen contact gezocht met jullie over een betaling die volgens jullie niet binnen was, maar die wel is betaald. En nu is mijn abonnement per vandaag stop gezet en word ik naar incasso gestuurd waarvan ik al een tijdje bezig ben met het uitzoeken om het op te lossen! 

Als het goed is hebt u een laatste aanmaning gekregen waarop de deadline was aangegeven waarop het geld uiterlijk bij NS moest binnen zijn. Als het geld pas na die deadline bij NS binnenkomt wordt uw abonnement beëindigd ook al hebt u dan dus uiteindelijk wel betaald. U kunt daarna gedurende zes maanden niet meer op NS Flex reizen i.v.m. het risico op opnieuw wanbetaling. Daarnaast krijgt u dan nog incassokosten.  

Contractueel bent u verplicht om te zorgen dat het geld bij de eerste automatische incasso beschikbaar moet zijn, daar bent u bij de aanschaf zelf mee akkoord te gaan. Bij de deadline bent u dus al een maand over tijd. 

Mocht u wel op tijd voor deadline betaald hebben dan moet u even contact opnemen met de Klantenservice, die kunnen dan wel zien wat er is misgegaan 

Nou ten eerste vind ik het kwalijke zaak dat ik al een maand van kastje naar de muur word gestuurd. Gelijk toen de betaling binnen was heb ik contact opgenomen. Jullie sturen mij van het kastje naar de muur. Als jullie daarin duidelijk waren geweest meerdere keren had het niet zover hoeven te komen. En aangezien jullie gesprekken worden opgenomen zouden jullie moeten kunnen inzien dat ik hier al een geruime tijd mee bezig ben. 
 

Ik wil graag een klacht hierover indienen! Want als ik nou helemaal geen contact had opgenomen of iets anders zou ik u helemaal snappen. Maar ik probeer iets op te lossen maar word door jullie van het kastje naar de muur gestuurd. Waarnaar mij zelf is verteld niet te betalen want dat zou dan verrekend worden is niet gebeurd etc etc etc. En nu willen jullie eigenlijk zeggen dat het mijn fout is. Nee sorry hier ben ik echt niet van gediend. Ik wil graag weten waar ik een klacht kan indienen. Want vind het wel makkelijk om dit ff zo te bepalen! 

U bent wel boos maar u vertelt niet of het geld voor of na de deadline bij NS binnen was.

U stelt dat u contact heeft opgenomen om iets op te lossen maar het is mij niet helemaal duidelijk wat u daarmee bedoelt. Uiteindelijk is de vraag slechts of u wel/niet op tijd betaald hebt.

De mensen hier zoals ik zijn overigens NS gewoon reizigers die alleen vertellen hoe de administratieve procedures werken.

De betaling was binnen de deadline binnen waarover ik het had. Die maand is er zelf dubbel betaald! Omdat er werd gezegd dat het niet was betaald en om dit toen te voorkomen is die rekening betaald! Ja is niet zo raar toch dat ik boos ben. Ik heb het nu niet over afgelopen maand maar over de maand ervoor. En als ik al een maand bel en contact zoek en word van het kastje naar de muur gestuurd en vervolgens ben ik afgesloten ja dan vind ik dat ik alle recht heb om boos te zijn

Ik bel naar een klantenservice die niet eens in Nederland zit?! Ik woon toch echt in Nederland dit is niet hoe je om hoort te gaan met je klanten 

Om even de zaken precies te krijgen: was het geld voor de deadline bij NS binnen of heeft u het pas op de laatste dag voor de deadline overgemaakt en kwam het geld toen pas na de deadline bij NS binnen? Ik vraag dat omdat het daar (zeker rond het weekend) nogal eens fout gaat omdat mensen tot de laatste dag voor de deadline wachten met geld over te maken.

Verder vergeet u gemakshalve dat u zelfs bij betaling vlak voor de deadline al een maand over tijd bent.

Mocht het geld toch echt op tijd bij NS binnen zijn geweest dan moet u helaas weer bij de klantenservice zijn. Wij hebben hier als reizigers uiteraard geen toegang tot uw dossier.

Reputatie 7
Badge +4

De oude Grieken wisten het al: woede zonder macht is zinloos. Criterium is echt of het nog voor de deadline is bijgeschreven op de bankrekening van NS. Zo niet, dan wordt het incassobureau ingeschakeld. De vraag is niet of u op tijd heeft betaald, maar of het op tijd op de rekening van NS staat.

Wat u op tijd is in dit geval trouwens een maand te laat. Met het willen indienen van een klacht, maakt u dan geen indruk meer vrees ik. 

Betaal gewoon echt op tijd, dus een maand eerder. U bent hier zelf mee akkoord gegaan toen u het contract afsloot en daar heeft u zich duidelijk niet aan gehouden. 

We wonen in Nederland en dit is niet hoe je om hoort te gaan met je schuldeisers. NS levert een dienst en u moet daarvoor betalen, net als uw werkgever dat met uw diensten doet.

U kunt een beroep doen op Klantenservice als er teveel betaald is. De incassokosten van veertig euro krijgt u niet terug en u kunt een half jaar geen Flexabonnement nemen. Het wordt niet teruggedraaid door Klantenservice als het eenmaal bij het incassobureau ligt.

 

 

 

Nu u antwoord op uw vraag heeft gehad zombie ook graag willen weten waar ik een klacht in kan dienen! 

Ik denk niet dat u goed leest naar wat ik voorbij typ! Maar bij deze zou ik graag willen weten waar ik een klacht kan indienen

En u geeft mij aan dat ik contact op moet nemen met het klantenservice heeft u dan het nr voor mij van het klantenservice in Nederland

Reputatie 7
Badge

U ziet in dit topic een link waarmee u contact met de klantenservice kan opnemen. Even naar boven scrollen. Het is het tweede bericht van dit topic.

Vind het grappig dat u zo een hele tekst typt over agressie maar denk niet dat u weet wat u agressie is. Als u dit ervaart als agressie. En vind het grappig wat u allemaal zegt waarvan uw collega van de klantenservice heeft aangeven NIET te betalen! Maar nogmaals ik wil een klacht indienen en nogmaals aangezien alle gesprekken worden opgenomen ga ik ervan uit dat ze dat ook weer na kunnen checken. Dus nogmaals waar kan ik een klacht indienen want op die vraag heeft u nog steeds niet geantwoord. En dat is het enige antwoord wat ik nu nog wil 

Ik vraag niet naar de klantenservice om weer naar het kastje van de muur gestuurd kan worden. Elk bedrijf heeft een rechtstreekste klachten commissie. Of iemand die over de klachten gaat daar wil ik de contact gegevens van 

De oude Grieken wisten het al: woede zonder macht is zinloos. Criterium is echt of het nog voor de deadline is bijgeschreven op de bankrekening van NS. Zo niet, dan wordt het incassobureau ingeschakeld. De vraag is niet of u op tijd heeft betaald, maar of het op tijd op de rekening van NS staat.

Wat u op tijd is in dit geval trouwens een maand te laat. Met het willen indienen van een klacht, maakt u dan geen indruk meer vrees ik. 

Betaal gewoon echt op tijd, dus een maand eerder. U bent hier zelf mee akkoord gegaan toen u het contract afsloot en daar heeft u zich duidelijk niet aan gehouden. 

We wonen in Nederland en dit is niet hoe je om hoort te gaan met je schuldeisers. NS levert een dienst en u moet daarvoor betalen, net als uw werkgever dat met uw diensten doet.

U kunt een beroep doen op Klantenservice als er teveel betaald is. De incassokosten van veertig euro krijgt u niet terug en u kunt een half jaar geen Flexabonnement nemen. Het wordt niet teruggedraaid door Klantenservice als het eenmaal bij het incassobureau ligt.

 

 

 

@Thom hier grijp ik even in. Voorheen had je gelijk gehad met de regel dat er voor 6 maanden geen nieuw abonnement aangevraagd kon worden. Dit is echter sinds kort veranderd. Als je nu de betalingen hebt voldaan, dan kan je alweer een NS Flex abonnement aanvragen. Voorheen had je dus gelijk gehad, maar nu niet meer. Ik kan verder even met je meekijken @DM Plet maar mocht er daadwerkelijk iets uitgevoerd dienen te worden, dan dien ik je alsnog door te verbinden met de klantenservice. Mocht ik je kunnen helpen, stuur je mij dan een privébericht? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!

Reputatie 7
Badge +3

U heeft het over “uw collega van de klantenservice", maar tot nu toe hebben er geen medewerkers van NS hier gereageerd, alleen andere reizigers die antwoorden hebben gegeven gegeven op hun eigen ervaringen of ervaringen met dergelijke topics op deze community. Uw vragen en klachten kunnen alleen beantwoord worden door de klantenservice van NS. Die zijn bereikbaar op nummer 030 751 51 55 of via chat, Twitter of Facebook. Ook klachten dient u te dienen bij de klantenservice. Wordt een klacht niet naar tevredenheid afgehandeld dan kun u verdere stappen ondernemen. Zie https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

 

Verder lijkt het me goed dat goed dat een moderator even reageert in dit topic, dat is wel een NS medewerker.

Edit, net iets te laat, moderator Sanne heeft net gereageerd.

Ik vraag niet naar de klantenservice om weer naar het kastje van de muur gestuurd kan worden. Elk bedrijf heeft een rechtstreekste klachten commissie. Of iemand die over de klachten gaat daar wil ik de contact gegevens van 

Als u voor later liever de communicatie zwart op wit wil hebben is mijn advies altijd om Twitter of chat te gebruiken en niet de telefoon. 

Klachten van reizigers lopen bij NS overigens via de klantenservice.

Badge +3

En voor de volledigheid, als je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht kan je ook nog terecht bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.

https://www.ns.nl/bedrijfsinformatie.html

Ten eerste dan mijn excuus. Sorry maar ik snap er gewoon helemaal niets meer van. Ik word al een maand van het muur naar het kastje gestuurd en vandaar mijn reactie hier op deze manier. Omdat het lijkt alsof ze mij al een maand lang nergens kunnen helpen. Ik dacht dat hier medewerkers van Ns mij te woord zouden staan want ik ben hiernaartoe door verwezen. Maar hartstikke bedankt voor de info! En @Thom ik zou u graag een privé bericht willen sturen. Ik doe dat morgen als u dat goed vind gezien het al best laat is! 

Reputatie 7
Badge +1

Je kunt het best een privébericht sturen naar Sanne NS zoals aangegeven in haar bericht:

Ik kan verder even met je meekijken @DM Plet maar mocht er daadwerkelijk iets uitgevoerd dienen te worden, dan dien ik je alsnog door te verbinden met de klantenservice. Mocht ik je kunnen helpen, stuur je mij dan een privébericht? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!

Zij is moderator hier, en wel van NS.

Medewerkers van NS die hier actief zijn hebben NS achter hun naam staan en een klein NS-logo in hun profielfoto.

Je kunt het best een privébericht sturen naar Sanne NS zoals aangegeven in haar bericht:

Ik kan verder even met je meekijken @DM Plet maar mocht er daadwerkelijk iets uitgevoerd dienen te worden, dan dien ik je alsnog door te verbinden met de klantenservice. Mocht ik je kunnen helpen, stuur je mij dan een privébericht? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!

Zij is moderator hier, en wel van NS.

Medewerkers van NS die hier actief zijn hebben NS achter hun naam staan en een klein NS-logo in hun profielfoto.


Oh dank u wel! Ga ik morgen zeker doen hartstikke bedankt! 

Reputatie 7
Badge +3

@Thom hier grijp ik even in. Voorheen had je gelijk gehad met de regel dat er voor 6 maanden geen nieuw abonnement aangevraagd kon worden. Dit is echter sinds kort veranderd. Als je nu de betalingen hebt voldaan, dan kan je alweer een NS Flex abonnement aanvragen. Voorheen had je dus gelijk gehad, maar nu niet meer.

Sinds wanneer is dit veranderd en waar is dit bekend gemaakt? NS verwacht dat communityleden antwoord geven op vragen gesteld door reizigers. Maar hoe kunnen deze communityleden een juist antwoord geven als NS veranderingen niet communiceert?

Zo'n anderhalve week geleden was er ook een vraag van iemand wiens abonnement was beëindigd en daar werd ook door Thom het antwoord gegeven dat een Flex abonnement na te late betaling niet opnieuw kan worden afgesloten gedurende 6 maanden, en daar werd niet door een moderator aangegeven dat dat intussen gewijzigd is. 

Wat me ook verbaast is dat ik de bepaling over die 6 maanden die er eerder wel was niets terug kan vinden in de productvoorwaarden van NS Flex. De voorwaarden zoals die op de NS site staan zijn geldig vanaf mei 2021.

Uit mijn hoofd, half januari. Ik meen dat deze wijziging nu twee weken actief. Ik geloof echter niet dat er echt naar buiten is gecommuniceerd dat dit proces is aangepast. We hebben als Klantenservice enkel een instructie gekregen dat het checkproces als iemand een abonnement besteld nu anders is.

NS verwacht dat communityleden antwoord geven op vragen gesteld door reizigers. Maar hoe kunnen deze communityleden een juist antwoord geven als NS veranderingen niet communiceert?

Dit vind ik terechte kritiek. Ik vind het op zich niet raar dat NS niet alle systeemtechnische wijzigingen algemeen naar buiten communiceert (alhoewel dat wel netjes zo zijn), maar ik ben het er mee eens dat dat wel nodig is voor de Community, wat je zelf al aangeeft. Ik moet bekennen dat ik daar zelf nog niet eens bij heb stilgestaan.

Ik ga dit intern in ieder geval bespreken.

Badge +3

het checkproces als iemand een abonnement besteld nu anders

Betekent dat ook dat de verhalen van mensen die geen abonnement kunnen bestellen omdat zij toevallig wonen in het voormalige huis van een wanbetaler, nu verleden tijd zijn?

Reageer