Betaling

  • 3 February 2022
  • 32 reacties
  • 922 Bekeken

Goedendag,

Ik heb nu al meerdere malen contact gezocht met jullie over een betaling die volgens jullie niet binnen was, maar die wel is betaald. En nu is mijn abonnement per vandaag stop gezet en word ik naar incasso gestuurd waarvan ik al een tijdje bezig ben met het uitzoeken om het op te lossen! 


32 reacties

Er wordt nog steeds een check gedaan door Focum, maar dat zal enkel gebeuren als er een abonnement besteld wordt door iemand die nog niet eerder een abonnement heeft gehad.

Reputatie 7
Badge +1

het checkproces als iemand een abonnement besteld nu anders

Betekent dat ook dat de verhalen van mensen die geen abonnement kunnen bestellen omdat zij toevallig wonen in het voormalige huis van een wanbetaler, nu verleden tijd zijn?

 

Het lijkt er dus op dat NS behoorlijk op zijn vingers is getikt, m.b.t. het focum verhaal. Daar willen ze dus niets over communiceren. Het is wel heel toevallig dat dat stuk in de Trouw is verschenen en nu opeens die restrictie van bestellen is verwijderd.

Reputatie 7
Badge +1

Er wordt nog steeds een check gedaan door Focum, maar dat zal enkel gebeuren als er een abonnement besteld wordt door iemand die nog niet eerder een abonnement heeft gehad.

Is dat dezelfde check als tot nu toe? Zo ja, dan zullen nog steeds verhalen zijn van mensen die geen abonnement kunnen bestellen omdat zij toevallig wonen in het voormalige huis van een wanbetaler. Alleen minder verhalen dan tot nu toe.

Aan de check die Focum uitvoert is, voor zover bij mij bekend, niks veranderd.

Reputatie 7
Badge +1

Aan de check die Focum uitvoert is, voor zover bij mij bekend, niks veranderd.

 

Zou je dit dan willen checken. Zoals al aangegeven in het stuk van dagblad Trouw is checken uitsluitend op postcode huisnummer zonder check door een persoon niet toegestaan en strijdig met de AVG.

Ik vind het vervelend dat ik hierover moet doorzeuren maar jullie willen hier geen informatie over verstrekken (waarom niet??? het lijkt zo echt of jullie iets te verbergen hebben)

het checkproces als iemand een abonnement besteld nu anders

Betekent dat ook dat de verhalen van mensen die geen abonnement kunnen bestellen omdat zij toevallig wonen in het voormalige huis van een wanbetaler, nu verleden tijd zijn?

 

Het lijkt er dus op dat NS behoorlijk op zijn vingers is getikt, m.b.t. het focum verhaal. Daar willen ze dus niets over communiceren. Het is wel heel toevallig dat dat stuk in de Trouw is verschenen en nu opeens die restrictie van bestellen is verwijderd.

Er is een groot verschil tussen een check vooraf bij een nieuwe klant en iemand die tijdelijk wordt uitgesloten van krediet na wanbetaling. Dat laatste mag NS gewoon doen en daar heeft dat focum verhaal ook niets mee te maken. 

Aan de check die Focum uitvoert is, voor zover bij mij bekend, niks veranderd.

 

Zou je dit dan willen checken. Zoals al aangegeven in het stuk van dagblad Trouw is checken uitsluitend op postcode huisnummer zonder check door een persoon niet toegestaan en strijdig met de AVG.

Ik vind het vervelend dat ik hierover moet doorzeuren maar jullie willen hier geen informatie over verstrekken (waarom niet??? het lijkt zo echt of jullie iets te verbergen hebben)

Nee. In het topic over het betreffende artikel hebben we alles aangeven over Focum wat we kunnen aangeven.

Reageer