bijabonnement | NS Community
beantwoord

bijabonnement

  • 8 September 2021
  • 33 reacties
  • 1347 Bekeken

Bij het klassieke Altijd Dalvrij abonnement was het mogelijk een bijabonnement te nemen.      Op advies van de NS overgestapt naar NS Flex. Nu blijkt een bijabonnement niet meer mogelijk, hoewel de NS heeft toegezegd dat in 2021 hier een oplossing voor zou komen? Is hier al iets meer over bekend?

icon

Beste antwoord door Mark NS 8 September 2021, 17:07

Bekijk origineel

33 reacties

Juridisch zal het misschien nog gedekt zijn ook, maar fatsoenlijk is het niet en klantvriendelijk al helemaal niet: een prijs en een termijn toezeggen en je daar vervolgens zomaar, zonder enige reden, aan onttrekken. En wat te denken van per 1 maart een abonnement stoppen, maar wel abonnementsgeld blijven innen??

Reputatie 7

Ik ontving de brief vandaag ook. Maar was overbodig want e.e a. had ik zelf al geregeld. Dat ging trouwens vlekkeloos.

In februari betaal je toch voor de maand februari zelf (en niet al voor maart?) Staat ook op de factuur in Mijn NS.

Het verdwijnen van het bijabonnement is wel heel erg jammer. Reizen voor het gezin wordt zo behoorlijk duurder en over een jaar nóg duurder als de 35% korting verdwijnt. Hoeveel klanten gaat het schelen vraag ik me af.

Van vervangende gezinsabonnementen nooit meer iets gehoord hoewel die een paar jaar geleden al aangekondigd werden.

Badge +3

Ik ontving de brief vandaag ook. Maar was overbodig want e.e a. had ik zelf al geregeld. 

In februari betaal je toch voor de maand februari zelf (en niet al voor maart?)

Een Dal Vrij bijabonnement dat op 23 februari verlengd is zou dan lopen t/m 22 maart, maar wordt blijkbaar na 15 maart van je kaart verwijderd bij een NS incheck. De exacte datum zal wel in de brief staan.

Edit: Dat is dus al per 1 maart gebeurd, de reeds betaalde kosten voor maart krijg je natuurlijk terug.

Tot die tijd heb je de mogelijkheid om het te ‘verflexen’ (voor € 70,14 per maand voor het eerste jaar, dus 35% korting). Code staat in de mail/brief.

Bij 65+ is een los Flex Dal Vrij (zonder die korting) goedkoper, namelijk € 46,80

Reputatie 7

Een Dal Vrij bijabonnement dat op 23 februari verlengd is zou dan lopen t/m 22 maart, maar wordt blijkbaar na 15 maart van je kaart verwijderd bij een NS incheck. De exacte datum zal wel in de brief staan.

 

Per 1 maart eindigt het bijabonnement, bij de eerstvolgende incheck wordt het bijabonnement meteen van de kaart verwijderd en reis je vol tarief op saldo. Tot 15 maart kan je via de e-mail met korting een Flex aanvragen en na een uur gelijk op de kaart zetten bij de automaat. Resterend saldo wordt verrekend met de eerste factuur. Ik neem aan ook het deel van de abonnementskosten waarvan je geen gebruik meer hebt kunnen maken (maar dat weet ik niet 100% zeker).

Resterend saldo wordt verrekend met de eerste factuur. Ik neem aan ook het deel van de abonnementskosten waarvan je geen gebruik meer hebt kunnen maken (maar dat weet ik niet 100% zeker).

Dat bedoelde ik o.a.: hoe dat geregeld is zou je toch op z’n minst in zo’n opzegbrief van NS moeten lezen. Ik heb het gevoel dat er botweg over me heengewalst wordt en dat ik onvoldoende (brief 2 maart) danwel onjuiste (mail 23 november) informatie krijg plus een niet gemotiveerde kostenverhoging van nu 50% en volgend jaar nog meer. (Of mogen we tegen die tijd toch wel hopen op de vervangende flex-regeling voor gezinsleden???)

Badge +3

Het lijkt er op dat men helemaal van de goedkope bijabonnementen af wil, met als overgangsregeling dus 35% korting voor een jaartje. :disappointed_relieved:

En dat is dus (voor Dal Vrij) 50% duurder dan voorheen, als je nog geen 65+ bent.

Over ‘vervangende Flex regelingen’ voor gezinsleden (NS sprak eerder al over ‘jonge gezinsleden' in de adviezen) maak ik me geen illusies dat die ooit nog (terug) komen, en al helemaal niet voor je partner e.d. gezien de huidige wijzigingen.

Er zou ook (naast de Jongeren Dagkaart met alle beperkingen) Weekend Vrij komen voor jongeren, voor €15 per maand. Nooit meer iets over gehoord.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt er op dat men helemaal van de goedkope bijabonnementen af wil, met als overgangsregeling dus 35% korting voor een jaartje. :disappointed_relieved:

En dat is dus (voor Dal Vrij) 50% duurder dan voorheen, als je nog geen 65+ bent.

Over ‘vervangende Flex regelingen’ voor gezinsleden (NS sprak eerder al over ‘jonge gezinsleden' in de adviezen) maak ik me geen illusies dat die ooit nog (terug) komen, en al helemaal niet voor je partner e.d. gezien de huidige wijzigingen.

Er zou ook (naast de Jongeren Dagkaart met alle beperkingen) Weekend Vrij komen voor jongeren, voor €15 per maand. Nooit meer iets over gehoord.

Er zouden ook flexdagen komen en Keuzedagen zouden daarom vanaf najaar 2019 niet meer besteld kunnen worden. Het is nu 2022: geen flexdagen en volgens klantenservicemedewerker stop verkoop Keuzedagen (eind?) dit jaar. Of er dan flexdagen besteld kunnen worden????

Ook zou gekeken naar abonnementen die meer zouden passen bij het door de Pandemie veranderde reisgedrag van forenzen….

Reputatie 7

Erg transparant is het allemaal niet. Eerst zien, dan geloven en niet meer zomaar op een belofte of juichende aankondiging afgaan. 

Reageer