Skip to main content

Goedenavond,

Ik ben op het punt om een abonnement aan te schaffen (40% weekend), alleen vraag ik mij af of dit wel werkt op mijn persoonlijke OV-chipkaart. Ik heb namelijk al het busabonnement via de Gelrepas  op mijn pas staan.

Mijn vraag luidt: is het mogelijk om een busabonnement en een NS-abonmement op dezelfde kaart te hebben?

Alvast bedankt <3

Het kan wel, maar is niet aan te raden. Als u een NS-abonnement en een Busabonnement op één kaart heeft staan, werkt dat wel, maar er is dan een probleem als u zowel buiten uw NS- als uw busabonnement reist. U moet dan Bus, tram en Metro uitschakelen via Klantenservice en dan reist u voor dat onderdeel weer op saldo. Een boel gedoe.

Vraag een NS-abonnement aan, dan krijgt u de OV-chipkaart er gratis bij. Met dit abonnement kunt u met alle maatschappijen op rekening reizen. Check voor uw busabonnement echter wel in met de pas in waar de Gelrepas op staat. Het is toegestaan meerdere chipkaarten te hebben.

Het is een onvolkomenheid in het systeem, maar dit is in de praktijk de handigste oplossing,

Neem wel de opmerking van @Seinhuis hieronder mee. 

Bij het aanschaf van Flex 40% weekend betaalt u eenmalig €10 administratiekosten.

Het is voordeliger om Dal Voordeel (€5,60) of NS Weekend Vrij (€34,95) aan te schaffen, en eventueel na 1 maand het abonnement te veranderen naar 40% weekend. Bij deze abonnementen hoeft geen administratiekosten betaalt te worden.

Indien u na 1 maand (of later) 40% weekend neemt dan hoeft u geen administratiekosten te betalen omdat u een NS abonnement hebt.

Indien u een gratis OV chipkaart wilt hebben (in combinatie met een abonnement) duurt het bestellen een week.

Super bedankt, beide antwoorden zijn enorm handig!

Waar moet ik precies zijn om een OV-kaart bij mijn abbonement te krijgen? Want van wat ik las, moest het een persoonlijke kaart zijn. Is er een optie tijdens het registreren voor een persoonlijke kaart waarbij ze om een abbonement vragen?

Het werkt andersom: u bestelt op de site van NS uw gewenste abonnement en tijdens de bestelling kunt u dan een persoonlijke OV-chipkaart meebestellen.

Hoewel u aangeeft NS Flex Weekend Voordeel te willen nemen, raad ik u aan om NS Flex Dal Voordeel te nemen: dat abonnement kost tijdelijk maar 2,50 euro per maand en daarbij hoeft u dus geen administratiekosten te betalen.

Reageer