beantwoord

Dal vrij (65+) samen met Flex basis?

  • 17 April 2023
  • 6 reacties
  • 372 Bekeken

  • Intercity
  • 9 reacties

Kan ik een dal vrij (65+) combineren met flex basis (of moet ik dan flex dal vrij nemen)

icon

Beste antwoord door Momo 17 April 2023, 17:47

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Voor zover ik het begrijp dat TS Dal Vrij 65+ op Saldo heeft en graag achteraf wil betalen voor reiskosten buiten de daluren (en met bus/tram/metro)?

Dan zet je het gewoon om naar Flex Dal Vrij, de leeftijdskorting voor het abonnement en de reiskosten voor bus/tram/metro worden automatisch toegepast.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af wat het nut ervan is. Is dat om buiten de Dal Vrij periode geen saldo te hoeven laden en op rekening te rijden? Als u nu nog een Dal Vrij abonnement op saldo heeft kunt u daar geen Flex Basis (of ander Flex abonnement) bij zetten. Een saldo abonnement kan niet samen op één kaart met NS Flex. Het zou dan op 2 aparte kaarten moeten, bij reizen met incheck tijdens de spits zult u dan met de andere kant moeten in en uitchecken, met de kans dat u een keer onbedoeld de verkeerde kaart gebruikt. U kunt dan beter Flex Dal Vrij nemen. 

Of is het om tijdelijk naar Flex Basis te kunnen wijzigen als u een tijdje niet gaat reizen met uw Dal Vrij abonnement? In dat geval kunt u Flex Dal Vrij nemen en kunt u als u dit tenminste een maand heeft wijzigen naar Flex Basis en weer terug naar Flex Dal Vrij wanneer u weer wel gaat reizen. U heeft dan of Flex Dal Vrij of Flex Basis, maar nooit Flex Dal Vrij en Flex Basis tegelijk. 

Reputatie 6
Badge +2

Dat kan niet op dezelfde OV-chipkaart. Je zou hiervoor wel een extra persoonlijke OV-chipkaart kunnen aanschaffen.

Laat me mijn vraag preciseren. Ik heb Dal vrij, kan ik er Flex basis bijnemen?

Badge +3

Als u Flex Dal Vrij neemt krijgt u automatisch de leeftijdskorting (€ 54,95 voor 2e klas en € 87,95 voor 1e klas).

Hou er rekening mee dat deze korting (65 euro per maand voor 2e klas en 72 euro voor 1e klas) niet in de bevestigingsmail vermeld staat.

Reputatie 7
Badge +3

Dal Vrij is alleen nog als NS Flex Vrij verkrijgbaar. Dat kunt u indien u het abonnement een tijdje niet gaat gebruiken tijdelijk wijzigen naar Flex Basis. 

Reageer