beantwoord

Dalvoordeel op Saldo + Keuzedagen abonnement wordt geweigerd op bestaande OV-chipkaart

  • 20 October 2021
  • 4 reacties
  • 169 Bekeken

Gisteren een Flex Basis van mijn OV-chipkaart laten verwijderen en opgehaald op NS automaat.

 Nu staat er alleen Reizen op Saldo op.

Doel was om er Dalvoordeel + Keuzedagen op te zetten.

Dit wordt bij Mijn NS geweigerd omdat het “niet te combineren is met produkten die op de kasrt staan”.

Maar er staan geen produkten meer op die ik kan verwijderen.

Ook terug naar Flex Basis wil niet meer omdat “iemand anders de rekening betaalt.

Hoe pak ik dit aan met behoud van mijn huidige OV-chipkaat?

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 20 October 2021, 13:53

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Hiltina, welkom op onze NS Community. Het kan zijn dat dit nog verwerkt moet worden. Als je twijfelt, kun je contact opnemen met onze klantenservice, zodat er naar de status kan worden gekeken, en of alles wel goed is gegaan.

Reputatie 7
Badge +1

Tip/suggestie: het is in veel situaties toch best handig 2 kaarten te hebben, bvb 1 met enkel FLEX basis. Vraag gewoon een gratis geheel nwe kaart aan met je wensen-dat duurt dus 1 week voor dat die komt.

Maar op zich klopt bovenstaande: al die wijzigingen oud systeem worden vaak pas in de nacht erna geheel verwerkt en het systeem ´gereset´

Het contract flex basis is gistern al opgezegd. Ook vandaag wil het openen van een nieuw contract niet.

Bij Dalvoordeel op Saldo wil het niet omdat het niet kan “met andere contracten op de kaart”

Bij het openen van een nieuw Flex Dalvoordeel contract wil het niet omdat “je (ik dus) bent niet degene die betaalt voor het contract”. Dus maar afwachten tot NS de boel eens reset? Het was juist de bedoeling om juist vandaag op een nieuw Dalvoordeel contract te reizen. Nu wordt er dus ongewild gereisd op Reizen op Saldo op vol tarief (in daluren).

Badge +3

Er lijkt iets mis te zijn met je Mijn NS account en dat zal via de Klantenservice opgelost moeten worden.

Die kunnen je in principe ook helpen met een Dal Voordeel op saldo + Keuzedagen.

Het product (geen abonnement) Reizen op Saldo NS doet verder niets, dat is een overblijfsel uit een ver verleden maar kan je inderdaad niet verwijderen.

Soms komt het door een los OV-fiets abonnement (dat staat nooit op de kaart zelf) en zou ook niet moeten bestaan omdat je eerder al NS Flex had.

Reageer