beantwoord

Dalvoordeel wanneer trein om 9:00 vertrekt?

  • 22 September 2021
  • 2 reacties
  • 180 Bekeken

Volgende week ben ik van plan vanaf gilze-rijen te reizen. Volgens de dienstregeling vertrekt de trein elke heel en half uur, de trein die ik zou willen nemen vertrekt dus om 9:00. Maar het inchecken zou dan eerder gebeuren waardoor ik geen recht zou hebben op het dalvoordeel.

Klopt dit?

icon

Beste antwoord door Momo 22 September 2021, 19:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt 5 minuten speling, dus inchecken kan al om 8:55. Maar dan ook geen seconde eerder, dus let op de tijd in het schermpje.

Reputatie 7
Badge +1

Dit is al zo vanaf dat die kaart er kwam-al weer rond de 10 jaar. Geldt idem dito ook nog t/m 16.04.59

EN als je in de avond terug wilt op goedkopere wijze-vanaf 18.25.00

ALS je nog ouderwets model ABO/kezuedaagjes oid hebt, dan toont het scherm bij insjekken wat er wordt aangeslagen. Als je FLEX hebt, niet, dan is het altijd ´reizen op rekening´

G-R heeft volgens mij palen. In wat drukkere stations staan vrijwel altijd wel een plukje mensen klaar die precies die tijd afwachten.

PS-je kan dus ook, als je vlot ter been bent en afh. van treintijden, al om 8.56 geheel legaal tegen voordeeltarief op stap, dat was zo bvb op mijn vorige woonplaats. ENkel de tijd van de INsjek telt. Dit geldt NIET voor al die moderne tegenwoordige print/smartefone tickets, want daarmee kan je niet IN+UITsjekken (wat velen enorm verbaast), enkel zonodig poorten openen. Daarom mag je niet met dat soort ticket reizen tot 9.00

Reageer