beantwoord

door werkzaamheden te lange reistijd : geld abonnement terug

  • 16 February 2022
  • 7 reacties
  • 214 Bekeken

Volgende week zijn er werkzaamheden op mijn traject Hoorn Kersenboogerd-Amsterdam Amstel waardoor de  reistijd verdubbelt (2× bus) naar 2 uur. Dit is onacceptabel lang en ik ga dus met de auto. Ik neem aan dat ik een restitutie krijg omdat ik die week mijn abonnement niet kan gebruiken?

icon

Beste antwoord door Momo 16 February 2022, 15:09

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Die aanname is onjuist. NS geeft geen geld terug wanneer reizigers bij werkzaamheden kiezen voor een andere manier van vervoer. 

Wat u wellicht wel kunt proberen: als u een NS Flex abonnement heeft die u al langer dan 1 maand heeft kunt u die wijzigen naar Flex Basis en die na de werkzaamheden (via de klantenservice) weer laten wijzigen naar uw huidige abonnement. De periode dat u Flex Basis betaalt u geen abonnementskosten.

Reputatie 7
Badge +3

NS is zelfs uitgezonderd van het restitueren van abonnementsgelden wanneer er sprake is van aangekondigde werkzaamheden. Er zijn altijd alternatieven als treinvervangend busvervoer. 

Volgende week zijn er werkzaamheden op mijn traject Hoorn Kersenboogerd-Amsterdam Amstel waardoor de  reistijd verdubbelt (2× bus) naar 2 uur. Dit is onacceptabel lang en ik ga dus met de auto. Ik neem aan dat ik een restitutie krijg omdat ik die week mijn abonnement niet kan gebruiken?

Volgens 9292.nl (di. 22 feb. 07:23 uur) is de reistijd 1 uur en 20 minuten. Overdrijven is ook een vak.

 

Reputatie 7
Badge +3

Wat heb je voor optie aanstaan? Ik krijg dit zonder opties.

 

 

Badge +3

Dat screenshot van @MarkOlofsen klopt qua reistijd als je de optie ‘Alleen sprinters’ kiest, maar dan moet je alsnog met een bus van Hoorn Kersenboogerd naar Purmerend Overwhere (plus nog een sprinter-overstap op Zaandam).

Als je een reis opent in de app zie je het busvervoer (dat wordt dus in de lijst van adviezen getoond als ‘werkzaamheden’).

Voor de rest kan die optie elk half uur, om :13 en :43 dus niet elke 10 minuten.

Reputatie 7
Badge +3

Ook met optie 5 minuten extra overstaptijd komt dat langere reisadvies eruit. Daarom dus ook even de vraag welke optie hij aan heeft staan. 

Het komt vaker voor dat mensen ongemerkt nog een optie aan hebben staan en dan verbaasd zijn dat de reistijd langer is. Kan gebeuren. 

Reageer