Ik heb vorig jaar mijn bankrekening gewijzigd. Daardoor heeft de NS niet meer mijn goede bankrekeningnummer. Nu moest ik 8,30 euro betalen. Dit is niet via automatische incasso goed gegaan. Ik heb de mails hierover niet gezien. Ik ben druk.
Ik kreeg vorige week een herinneringsmail dat als ik niet binnen 5 dagen zou betalen ze een deurwaarder gaan langs sturen. Ik heb nu betaald maar te laat.
Ik vind het echt heel erg. Je gaat toch geen dreigementen sturen dat je binnen 1 week een incassobureau in gaat schakelen en een deurwaarder langs sturen voor 8,30 euro? Stuur nog een betalingsherinnering. Ik ben jaren trouwe klant en heb altijd alles betaald en veel met de trein gereisd. Stuur me een sms of bel mij op.
Bovendien is dit extreem risicovol voor mij omdat ik dan geregistreerd kan worden als wanbetaler in het BKR en daarmee veel rechten verlies, zoals het kunnen verkrijgen van een hypotheek. Staat de NS wel eens stil bij dit soort dingen?