Hoe kan het toch dat iedereen het maar zo accepteert dat je voordeelabonnement niet meer ook in de middag dalvoordeel biedt, je het railplus blad niet meer ontvangt. Op die basis zijn we jaren geleden deze overeenkomst aangegaan. En ineens komt het de NS beter uit dat deze groep ook overgaat op het dalurenabonnement. Dat zal, maar wat is dan de waarde van een contract of overeenkomst.
In de productvoorwaarden staat (artikel 7.3) dat NS de bevoegdheid heeft om de voorwaarden of gebruiksmogelijkheden van het Voordeelurenabonnement te wijzigen. Dit moet minimaal één maand voorafgaand aan de ingangsdatum van de wijziging aangekondigd worden. Door hieraan te voldoen, houdt NS zich dus aan de overeenkomst die u met NS bent aangegaan. De wijziging van de uren waarop het abonnement nog korting geeft, is zelfs ruim een jaar van tevoren gecommuniceerd. (De huidige productvoorwaarden dateren van januari 2021, maar in eerdere versies stond dit artikel ook al.)
Overigens staat het u vrij om het abonnement te beëindigen als de wijziging van de gebruiksmogelijkheden u niet bevalt. Dat is eveneens onderdeel van de overeenkomst die u met NS bent aangegaan (artikel 5.4).
Het Voordeelurenabonnement was sinds 1 augustus 2011 al niet meer te koop voor nieuwe klanten. Oude klanten hebben nog bijna tien jaar van hun oude voorwaarden mogen profiteren. Dat lijkt me een ruime overgangstermijn.
Hoe kan het toch dat iedereen het maar zo accepteert dat je voordeelabonnement niet meer ook in de middag dalvoordeel biedt, je het railplus blad niet meer ontvangt. Op die basis zijn we jaren geleden deze overeenkomst aangegaan. En ineens komt het de NS beter uit dat deze groep ook overgaat op het dalurenabonnement. Dat zal, maar wat is dan de waarde van een contract of overeenkomst.
Ik snap niet waarom u daar nu over klaagt terwijl dat al een jaar geleden veranderd is en u destijds drie maanden van te voren daarover geïnformeerd bent.
Bij het VDU is ooit met reizigersorganisaties overeengekomen dat er 1 jaar gehanteerd zou worden. Dat is eind 2019 ook gebeurd voor de wijzigingen per 2021, maar die voorwaarden zijn dus blijkbaar zo gewijzigd dat volgende wijzigingen slechts één maand van tevoren aangekondigd hoeven worden.
Nou ja, van een VDU in de oude betekenis (voordeeluren zijn er niet meer) kan je eigenlijk al niet meer spreken. En in dit geval gaat het om minimale wijzigingen (de naam en Railplus) maar maak dan de aanzegtermijn gelijk aan die van Dal Voordeel (en alle andere abonnementen).
Hoe kan het toch dat iedereen het maar zo accepteert dat je voordeelabonnement niet meer ook in de middag dalvoordeel biedt, je het railplus blad niet meer ontvangt. Op die basis zijn we jaren geleden deze overeenkomst aangegaan. En ineens komt het de NS beter uit dat deze groep ook overgaat op het dalurenabonnement. Dat zal, maar wat is dan de waarde van een contract of overeenkomst.
Misschien toch maar in het vervolg NS brieven/mails lezen? In augustus/september 2019 zijn alle VDU-abonnementhouders geïnformeerd over wijzigingen m.i.v. 1-1-21. Daarna zijn hier nog meerdere brieven/mails over geweest met eind december 2020 de nieuwe voorwaarden per 1-1-21 voor VDU. De voorwaarden van VDU zijn sinds 1-1-21 gelijk aan die van dal voordeel m.u.v. Railplus.
Het feit dat je het hebt over het Railplus blad laat zien dat jij je totaal niet verdiept hebt in de voorwaarden bij jouw VDU. Er bestaat geen Railplus blad. Wel bestaat er een Railplus kaart waarmee je korting kunt krijgen op een aantal treinreizen vanuit Nederland naar bepaalde landen. Die kaart kost €15 maar voor 60+ met VDU is deze tot met 31-12-21 gratis.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.